opel astra J kopen waar op letten?

Forumindex Forums Modellen Astra opel astra J kopen waar op letten?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18356961
    pionok
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 April 2015

      Hallo allemaal,

      ik heb al even in het forum gezocht maar kwam alleen een topic tegen van een 1.7diesel.

      Ik rijd momenteel een astra H station uit 2007, welke ik wil inruilen/verkopen om iets nieuwer te gaan rijden.  Omdat ik met deze astra (op de bobine na) nooit iets aan de auto gehad heb wil ik eigenlijk wederom een Astra station kopen. Ik ben dan ook aan het kijken naar een Astra J station, maar heb geen idee of deze veel “problemen”  kent.

      Het zal zowieso een benzine motor worden, maar ik moet er wel bij vermelden dat ik de motorinhoud van bijvoorbeeld een 1.4 wel erg weinig vindt. De astra nu heeft een 1.6 en dat vind ik eigenlijk al te weinig.

      Mijn vraag is, waar moet ik opletten als ik ga kijken naar een astra J station met bezinemotor?  Het zal een astra zijn van ongeveer 2012/2013 denk ik met max 130000km op de teller.

       

      Alvast dank voor jullie reacties.

      mvg. rene

      #18356993
      miraltje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        als je de 1.4 120/140 pk hebt zit altijd achter een m32 bak,de lagers in deze bak gaan door een ontwerpfout van de bak vroeg of laat defect door te weinig olie.

        let er dus op of deze al eens gereviseerd is, wil je het risico niet lopen dan moet je een j hebben vanaf modeljaar 2014

        #18357180
        pionok
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 April 2015

          Hoi miraltje,

          sorry voor mijn late reactie.

          Is er voor deze ontwerpfout een terugroepactie geweest? Of moet je deze revisie zelf betalen?

          Indien er een terugroepactie geweest is wordt dit vaak op een soort type plaatje ingestanst toch?

           

          Iemand die hier iets meer van weet betreffende dit model?

           

          Dank alvast

          rene

          #18357184
          miraltje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 June 2004

            tijdens garantie wordt het vergoed
            na garantie periode zelf betalen of gokken op coulance vanuit de dealer.
            indien de verkoper aangeeft dat revisie al gebeurd is, dit zwart op wit laten zetten op het koopcontract.
            sommige rijden bij 30k de lagers er al uit anderen rijden zonder problemen 200k

            ik heb de gok genomen, heb een cascada 1.4 turbo 140 pk uit 2013 gekocht met 77k op de klok met m32 bak.

            #18357195
            Vallion
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 June 2018

              De coulance bestaat meestal uit een Dealer 75% –  Klant 25% oplossing. Je moet dan alsnog 400-500 rekenen. Dit geldt dus alleen als de auto netjes zijn onderhoud heeft gehad bij een dealer en ook gekocht is bij een dealer.

              Tik eens ‘ M32’ in in de zoekfunctie van het forum en in een avondje kun je dan zelf de afweging maken of je de gok neemt.

              Wil je geen risico nemen? Neem dan een auto van modeljaar 2014 (vanaf eind 2013).

              #18357198
              miraltje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 June 2004

                ook voor modeljaar 2014 kun je nog een verdwaalde niet gemodificeerde m32 bak tegenkomen.

                je kunt de de gemodificeerde bak wel herkennen. het huis van deze bak is anders vormgegeven.

                op de site van eco torgue kun je de verschillen zien.

                gertrag is de bouwer van de bak en is al eind 2011 begonnen met het uitleveren van de gemodificeerde bak, echter fabrikanten hebben eerst de oude voorraden opgewerkt.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.