Opel Astra j

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra j

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18364159
    Jonas Van den Berg
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 February 2019

      Hallo iedereen…

      Heb gisteren men opel astra sportstourer 1.7Cdti 81kw van 2010 met 120.000km laten uitlezen.

      De motor draaide soms onregelmatig maar gaf geen foutmeldingen op de boordcomputer. Nu blijkt bij het uitlezen dat er 7 storingen instaan, waaronder egr-klep, en egr-cooler. Men garagist wist niet waar eerst zoeken en heeft alle fouten gewist en zei me dat ik direct moest terugkomen als de motor weer onregelmatig zou draaien. Zodat de 1ste foutmelding misschien veel zou ophelderen. De batterij zou ook niet meer in heel goede staat zijn. Maar het feit dat de auto geen storingen aangeeft terwijl er 7 in de computer staan vinden we al heel raar. Heeft hier iemand enige ervaring mee?

      #18364280
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Druk regelaar op de pomp vervangen, onregelmatig lopen komt vaker voor bij deze motoren. Is volgens mij zelfs een TSB van

        #18364342
        Rick-Opel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 April 2015

          Inderdaad druk regelaar op de brandstof pomp. Garages die dit euvel niet weten gaan alles vervangen (EGR klep/verstuivers etc en ga zo maar door) wat allemaal tot onnozele reparaties lijdt en een hoop geld. Ding kost 60 euro origineel geloof ik, en is zelf ook prima te doen. Heb het zelf ook gehad.

          #18364528
          Jonas Van den Berg
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 February 2019

            Bedankt manne!!! ?

            #18364529
            Jonas Van den Berg
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 February 2019

              Na heel de computer doorgehaald te hebben bleek men dpf-filter ook voor 85% vol te zitten. Doe ook weinig lange afstanden. Regelmatig is doorblazen op de autostrade dus. Zou dit ook met het onregelmatig draaien van de motor te maken hebben?

              #18364534
              Nick-GSI
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                nee dat komt echt door de druk regelaar op de pomp

                #18365690
                Jonas Van den Berg
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  22 February 2019

                  @ nick-gsi, heb je eventueel een link waar je deze kunt kopen? Vind niet direct een site naar het juiste produkt …

                  #18365705
                  Jonas Van den Berg
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    22 February 2019

                    Ik heb nu ook het probleem dat ik precies niet meer over het volle vermogen beschik. Als ik het pedaal plat duw schokt hij ook regelmatig en de 160pk die hij normaal heeft daar kom ik lang niet meer aan. En wederom geen storing op het dashboard. Is dit een bijkomend probleem van de drukregelaar of is dit een ander euvel?

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.