Opel Astra J 1.7 110/125pk

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra J 1.7 110/125pk

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18347242
    PotAstraJ
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 August 2017

      Beste medeforummers,

      Sinds kort ben k op zoek naar een Opel Astra J, 1.7 diesel. Zijn er dingen waar ik moet op letten bij het aankopen van deze wagen? Zijn er technisch veel verschillen tussen de 110 en 125pk?

      Ik dank je vriendelijk

      Met vriendelijke :dank-u: :dank-u:

      Een potentiële Opel-rijder!

      #18347311
      PotAstraJ
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 August 2017

        Niemand? :help:

        #18347328
        dark-divx
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 November 2005

          ik kan je niet helpen om te weten wat de verschillen zijn.
          ik weet alleen dat ik graag met mijn 110pk rijdt. :-)

          #18347333
          opelastrH
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 February 2012

            De 1.7 DTJ/DTR/DTS/DTF met 110/125/130pk zijn allemaal op hetzelfde basisblok gebouwd. Het blok is van isuzu en is eigenlijk een doorontwikkeling van het diesel blok uit de opel kadett! Door de jaren heen zijn er telkens verbeteringen aangebracht oa. andere turbo etc. Verschil tussen dtj en dtr is puur softwarematig. De technologie van deze motoren is niet de nieuwste/meest geraffineerde maar heeft wel zijn kwaliteit bewezen. Verwacht van deze motoren geen snelheidsmonsters. De turbo zorgt pas boven de 1750 tpm voor wat trekkracht. Dingen die wel eens problemen durven geven zijn de gloeikaarsen, tweemassavliegwiel, M32 versnellingsbak (<2011) en vervuiling van het inlaattraject/egr-klep. Word aangedreven met een distributieriem die slechts om de 150000km vervangen dient te worden. De 1.7 motoren zijn stilaan allemaal vervangen door een nieuw design 1.6 motoren die allemaal aan euro 6 norm voldoen.

            Greetz,
            OpelAstrH

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.