Opel Astra H GTC "trillingen motor"

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra H GTC "trillingen motor"

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262781
    firedriver
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 February 2013

      Dag samen,
      Vandaag zijn ze met hun wagen geweest om nog één voorste steun te vevangen.
      Het trillen van de motor is gedeeltelijk opgelost door het vervangen van zijn steun, dat een dieselmotor trilt is normaal, maar deze trillingen zijn volgens mij niet normaal, bij draaiende motor en als ik onder wagen ben hoor ik in de buurt van de koppeling een lichte tik.
      Heb met deze wagen een testrit gedaan en kwam de volgende tegen:
      Bij het rijden maak deze wagen een soort zoemend geluid, en dat alleen bij zijn eerste en de tweede versnelling, bij die andere versnellingen helemaal geen zoemend geluid, dus vermoed ik dat zijn versnellingsbaklager aan de kant van de 1 ste en zijn 2de versnelling speling heeft.
      Volgens mijn instinct is dat als het toch ligt aan de lagerspelling van de primaire as van de versnellingbak dat je ook de tandwielen hoort zoemen van de 1 ste en de 2 de versnelling en dat deze as in het vliegwiel van de motor komt waardoor trillingen worden veroorzaakt
      Voor derest rijdt deze wagen prima, andere oorzaken zoals zijn drijfstanglagerschalen, injectors, klepstoters lijken mij niet de boosdoeners maar het kan natuurlijk
      Het énige oplossling is gewoon de hele boel demonteren en maar zoeken en ook zijn massavliegwiel nakijken, maar dan zou ik de wagen van mijn schoonzus een paar dagen moeten hebben, maar omdat ze deze wagen nog nodig, hoop dat het zeker niet erger wordt.
      Wat denken jullie of andere forumvrienden.
      Voila, gr.
      Jantje
      Ps: motor heeft rond de 200000 km

      #18201483
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Beweegt de pook tijdens accelereren, decelereren, of gewoon rijden, Zo ja, kan je uitgaan dat de bak aan het overlijden is, zo nee, vermoed ik dat het 2 massavliegwiel versleten is..

        Willem

        #18201484
        firedriver
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 February 2013

          Hey wim-v6,
          Alles ok, had het haar voorgesteld om haar wagen gewoon bij mij te laten, maar ze wil ermee wachten tot begin februari, hoop dat ze tot zolang kan trekken met haar wagen.
          Zeg Wim, wanneer de motor stationair draait en ik wat gas geeft is dat ook duidelijk voelbaar aan de versnellingspook, dus dan weet ik wat mij te wachten staat, maar dat is haar keus, en moest het toch doorgaan zal ik zeker iets laten weten wat de situatie is, en zelfs met wat foto’s, voor mij een pure hobby dat voor mij een hele voldoening geeft als ik iemand uit de nood kan helpen, onlangs een Laguna gehad met versnellingsbakprobleem.
          Voila Wim en familie, dikke gr. en goede eindejaarsfeesten

          #18201485
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Succes met oplossen van het probleem, Trillen bij stationair kan ook zomaar het 2massavliegwiel zijn, tijdens rijden mag de pook niet (te veel) bewegen op accelreren en decelereren, doet ze dit wel, is dit ruimte IN de versnellingsbak.

            De Pook is tenslotte vrij van motorkantelingen door middel van Schakelkabels, welke een vast stand hebben.
            Deze gaat dus bewegen als het schakelmechaniek word bediend door bijvoorbeeld spelingen in de bak.

            Ik hoop dat het Goed is op te lossen, en mensen helpen is altijd fijn.

            Goede jaarwisseling van mijn kant aan Jezelf en alle aanhang..

            Willem

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.