Opel astra g stuurunit motorkoeling

Forumindex Forums Modellen Astra Opel astra g stuurunit motorkoeling

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18374290
    SkefF
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 May 2020

      Hallo allemaal,

      Ik ben nieuw hier. Ik heb een probleem met mijn opel astra g uit 2001 (Z16XE) de stuurunit stuurt de 2e fase van de motorkoeling niet meer aan waardoor hij bij stilstand warm loopt, als ik van de zomer in de file kom heb ik dus een probleem.  Nu is mijn vraag is het mogelijk de ventilator zo te bedraden dat hij standaard de 2e fase aanstuurt of is het misschien mogelijk om een ventilator met grotere capaciteit te plaatsen en zo ja welke?!

      #18374291
      hennes
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 March 2007

        ik denk dat ik weet wat er aan de hand is , ze draaien op 2 toerentallen  eerst langzaam maar als het warmer word dan schakel ie naar de hoogste stand, bij mij was het andersom die kom alleen maar op de hoogste stand en dat is in de winter niet goed, ik heb die van mij kunnen maken  er zitten van die verwarmings- weerstanden in die was bij mij afgebroken en die heb ik op kunnen oprekken en opnieuw bevestig dus niet solderen maar klemmen en dat zit vooraan bij de radiateur ze ze zitten in een metaal kastje denk 6x6x6 cm. je kan er misschien het beste vanaf de onderkant bij maar je kan ook op de sloop gaan kijken of nieuw.

        #18374296
        liviu2004
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 April 2014

          [quote quote=18374290]Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier. Ik heb een probleem met mijn opel astra g uit 2001 (Z16XE) de stuurunit stuurt de 2e fase van de motorkoeling niet meer aan waardoor hij bij stilstand warm loopt, als ik van de zomer in de file kom heb ik dus een probleem. Nu is mijn vraag is het mogelijk de ventilator zo te bedraden dat hij standaard de 2e fase aanstuurt of is het misschien mogelijk om een ventilator met grotere capaciteit te plaatsen en zo ja welke?![/quote]

          Defect motor ecu of defect koelventilator weerstandblok. Kan je foutcodes uitlezen? P1482?

          #18374297
          hennes
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 March 2007

            zou het niet doen die weerstanden zitten er niet voor niets

            #18374304
            SkefF
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 May 2020

              Dank voor jullie reactie,

              Hij gaf een onderhouds lampje op het dashboard ik heb hem laten uitlezen en doormeten bij een garage de foutcode weet ik niet (meer). Het ging in ieder geval om een probleem met de motorkoeling na het doormeten vertelde hij mij dat het in de stuur unit zit en dat die er uit moet samen met het contactslot om het geheel vervolgens op te sturen naar opel, waar hij misschien maar misschien ook niet gerepareerd kan worden al met al een reparatie van ongeveer €500,- zonder garantie dat het ook gerepareerd kan worden.

              #18374305
              SkefF
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 May 2020

                <p style=”text-align: right;”>Zoals ik zei in zit het in de 2e fase die wordt niet meer aangestuurd, dus het zou idd heel goed die foutcode kunnen wezen.  Het gaat trouwens om een oudere astra uit 2002. Ik merk het nu ook heel goed, als ik even wat langer stil sta met een draaiende gaat hij na 10 minuten richting de 90 graden en daar voorbij.</p>

                #18374308
                liviu2004
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 April 2014

                  Ik kan je helpen met een andere ecu. Inclusief inleren en kost zeker niet 500€!

                  #18374309
                  SkefF
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 May 2020

                    Ik ben net bij de opel dealer geweest, hij vertelde mij dat er een andere (geresette ) stuur unit in kan als ik die kan vinden. Dus heel mooi dat jij dat zou kunnen.. weet je zeker dat we het over hetzelfde onderdeel hebben?!

                    #18374310
                    liviu2004
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 April 2014

                      Yep.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.