Forumindex › Forums › Modellen › Overige modellen › Opel Astra G – storingslampjes branden onregelmatig op display
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 januari 2025om 09:54 door Dolby.
-
AuteurBerichten
-
29 december 2024 om 18:27 #18556301
:: storingslampjes branden onregelmatig op display ::
ik heb een Astra G hatchback 1.8 sport uit 2002 met 276.780 km op de teller er dienen zich problemen voor met de storingslampjes onregelmatig branden de volgende lampjes op het display, tijdens het starten:
# service lampje
# ESP storing lampje
# motorstoring lampje (sinds kort)
Alles brand in gele kleuren, de auto is uitgelezen en heeft nieuwe bougies en sensoren waaronder de nokkenas sensor en krukas sensor is vervangen dit heeft het allemaal niet opgelost. ook is de ECU uitgelezen en heeft de computer diagnose gehad en een reset van foutmeldingscodes, al met al ben ik 900 euro verder aan onkosten en heb ik nog steeds hetzelfde probleem.
Ontstaan van de storingen is een bonk onder mijn auto tijdens het rijden “tussen het wiel en/of onder de auto” wat er voor zorgde dat de auto inb ESP storing schoot wat weer als resultaat had doorbranden van bougies waarna er storingen bleven komen de garage weet ook geen oplossing meer inmiddels.
Wie kan mij helpen met een fris idee wat het wel oplost?
7 januari 2025 om 10:33 #18556442Doorgebrande bogies nog nooit van gehoord?
ESP storing komt vaak door defecte sensor en of wielnaaf ABS sensor. (Mogelijk kabelbreuk).
Met uitlezen welke fout codes komen naar voren?
Welke motorcode heb je precies Z18xe met 125PK?
7 januari 2025 om 12:26 #18556447bedankt voor u reactie
de boegies is werkelijk waar waren verkalkt/verbrand
sindsdien doet de storing voor het is de sliplampje de auto met 2 slipstrepen volgens het boekje van de auto is het de tc lampje, en samen met de lampje auto met steeksleutel, heeft dan moeite met starten maar start dan wel als ik de auto uit doe en weer start start hij normaal en zijn die 2 lampjes weg, soms start hij wel gewoon in 1 keer zonder de lampjes tijdens het rijden gaat niks branden. laatst ineens begon mijn auto te haperen tijdens rijden toen begon de motorstoringslampje te branden met de lampje auto met steeksleutel na de auto van de accu af halen was de motor lampje weg en sindsdien heeft hij niet meer gebrand de motorstoringslampje
wielnaaf sensor is nog niet vervangen
de auto heeft 125 pk motorcode is z18xe de storing codes kan ik even niet meer terug vinden,
8 januari 2025 om 09:45 #185564561. Lampje met 2x slipstrepen lijkt inderdaad de TC (tractioncontrol) te zijn. Mogelijk even zekering nakijken van de TC. mogelijk niet helemaal goed meer.
2. Lampje met steeksleutel zou betekenen dat de start onderbreker niet herkent word en daardoor niet start. Dat is juist de beveiliging zeg maar. Die zorgt ervoor dat de er geen brandstof word ingespoten om de auto te laten starten. (raar wanneer je de accu lost haalt dat daarna de storing een tijd wegblijft.
De Z18XE staan wel redelijk bekend om hun defect ECU (computer) printplaat breuken bekend euvel. Dat zou mogelijk jouw probleem kunnen zijn. Dan zou je eens kunnen laten nakijken door een erkent bedrijf die ECU uitlezen en repareren. Hier op het forum hebben altijd mensen gezeten die dit konden Wim-V6 (Willem) & nog iemand weet alleen weten nu niet meer hoe zijn forum naam is.
Succes met het oplossen.
8 januari 2025 om 09:54 #185564571. Lampje met 2x slipstrepen lijkt inderdaad de TC (tractioncontrol) te zijn. Mogelijk even zekering nakijken van de TC. mogelijk niet helemaal goed meer.
2. Lampje met steeksleutel zou betekenen dat de start onderbreker niet herkent word en daardoor niet start. Dat is juist de beveiliging zeg maar. Die zorgt ervoor dat de er geen brandstof word ingespoten om de auto te laten starten. (raar wanneer je de accu lost haalt dat daarna de storing een tijd wegblijft.
De Z18XE staan wel redelijk bekend om hun defect ECU (computer) printplaat breuken bekend euvel. Dat zou mogelijk jouw probleem kunnen zijn. Dan zou je eens kunnen laten nakijken door een erkent bedrijf die ECU uitlezen en repareren. Hier op het forum hebben altijd mensen gezeten die dit konden Wim-V6 (Willem) & liviu2004.
Succes met het oplossen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.