Opel astra G 1.6 x16szr waterpomp

Forumindex Forums Modellen Astra Opel astra G 1.6 x16szr waterpomp

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18360761
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Beste forumleden,

      Vandaag heb ik mijn astra g met bijna 200k op de teller naar de garage gebracht voor een apk keuring en om eens een monteur het getik te laten luisteren dat uit mijn motor komt. De apk gaat zo’n 400 euro kosten en het getik komt van mijn waterpomp. De waterpomp en distributieriem gaan bij elkaar ook nog eens 300 euro kosten. Bij elkaar zo’n 700 euro, dat is net zoveel als dat de auto waard is. Nu twijfel ik of ik een andere auto ga kopen want ik vind de astra erg lekker rijden.

      Mijn vraag is of ik de auto nog 2 maanden kan gebruiken of is het erg gevaarlijk om met een waterpomp te rijden die geluid maakt? Hij lekt nog geen vloeistof en de motor word ook nog niet heet. Heeft iemand ervaring hiermee?

      #18360765
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Als je waterpomp stuk gaat, dan gaat je motor ook stuk aan gebrek aan koeling.

        Mits die 300 voor de distributie en waterpomp inclusief materiaal en arbeid, dan is het een net bedrag.

        Je kan natuurlijk altijd kijken op http://www.mister-auto.nl wat de onderdelen gaan kosten voor jouw auto. Gates is een goedmerk voor distributie spullen.

        Daarnaast weet je natuurlijk nooit wat je terugkoopt voor auto, je weet wat je nu hebt.

        Misschien dat een handige forum sleutelaar je auto goedkoper kan repareren? Op facebook kan je Wim Oudshoorn of Benjamin van Straaten vragen, die zitten op facebook in het opel-forum.nl deel.

        #18360801
        opelastra16008v
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 October 2018

          Bedankt voor de tips! Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen, ik denk dat ik even een weekje de auto laat staan en erover na ga denken.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.