Opel Astra g 0325

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra g 0325

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18404985
    Driver1980
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 August 2015

      Hallo, ik heb een vraag over mijn Opel Astra g 1.6 16v automaat uit 2003.

       

      Toen ik hem in augustus 2020 kocht stond er 134000 km op de teller en er zat een storing op die betrekking had op de EGR en die heb ik toen laten wegschrijven en sindsdien heb ik geen problemen meer gehad.

       

      Nu heb ik sinds kort toch weer een storingslampje met de steeksleutel erin. Dit gebeurt enkel en alleen als de tank bijna leeg is. Zodra ik de auto helemaal volgooi met benzine dan blijft de melding weg.

       

      Vanaf het moment dat ik de auto heb tank ik steeds euro98 omdat het mij gewoon beter lijkt voor een oudere auto. Nu heb ik er 2 weken geleden een keer e10 in gedaan omdat er geen 98 beschikbaar was maar ik moest de lege tank toch vullen dus ik had geen keus. Vanaf dat moment brandde dat storingslampje als de benzine bijna op was. De Benzinefilter heb ik al laten vervangen. Tijdens de pedaaltest komt er code 0325 uit.

       

      Zou het gewoon aan de e10 liggen? Dat gevoel heb ik wel.

       

      Ik lees zelden verhalen over de klopsensor bij een astra g 1.6 16v. Gaan die in principe nooit kapot?

       

      Groet Martijn

       

       

      #18405019
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        E10 kunnen ze gewoon tegen, zou dus niet uit mogen maken.

        P0325 willen ze ook wel geven met een te laag oliepeil.

        #18405022
        Driver1980
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 August 2015

          Ja misschien kunnen ze wel tegen E10 maar als er reeds lange tijd op E5 wordt gereden dan zou de motor misschien toch kunnen reageren op een ander mengsel als er een keer van afgeweken wordt. Dat was mijn redenatie maar ik weet niet of dat mogelijk is.

           

          Te weinig olie zit er zeker niet in, hij staat steeds precies op peil. Hij geeft aan met de boordcomputer dat het oliepijl gecontroleerd moet worden en als ik het oliepijl dan controleer dan staat deze steeds 1 streepje onder het maximum dus dat is echt maar een heel klein beetje bijvullen. Het lijkt me een overijverige boordcomputer wat betreft de controle van het oliepijl maar beter te vroeg dan te laat melden! :)

           

          Misschien moet ik de klopsensor eens preventief laten vervangen.

          #18405055
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Ik geloof niet dat het aan de E10 ligt.

            Ik zou het gewoon effe aankijken.

            Oliepeilsensor is vaak erg optimistisch.

            #18405060
            Driver1980
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 August 2015

              Nu heb ik hem weer volgegooid met E5 en de storing blijft ook weg. Zodra de tank bijna leeg is komt de storing terug dus ik zie het maar als een vroege waarschuwing dat ik moet gaan tanken. Haha.. Misschien dat er toch wat vuil onderin de tank zit en dat de klopsensor dan wat vreemde trillingen waarneemt. In 17 jaar heeft de auto 100.000 km gelopen en ik kan me wel voorstellen dat er dan wat oud vuil achterblijft.

               

              We gaan het gewoon aankijken inderdaad!

              Bedankt voor je reactie. :applause02:

              #18406395
              Driver1980
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 August 2015

                Even een update: Ik heb zaterdag de klopsensor laten vervangen door mijn garage aangezien de foutmelding 0325 betrekking heeft op de klopsensor.
                De foutmelding is nu weg en de motor loopt veel rustiger met merkbaar meer vermogen en vloeiender met optrekken. Een wereld van verschil.
                Problem solved. :yahoo:

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.