Opel astra F 1997 automaat bak kapot

Forumindex Forums Modellen Astra Opel astra F 1997 automaat bak kapot

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18344787
    Reshesvsky
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 June 2017

      Hallo iedereen, Ik kocht 3,5 jaar terug een opel astra F automaat net nadat ik geslaagd was voor mijn rijbewijs, kon hem toen meenemen voor nog geen 600 euro, Alle soorten luxe zit erop, Ook toen ik hem kocht zat er een boekje bij met alle reparaties die er aan gedaan waren, zo een 1700 aan kosten. Ik heb er nu 3,5 zonder problemen mee gereden, Heb een keer 2 nieuwe voorbanden moeten halen, En de stabelisator stang moest vervangen worden. Maar dat was ook echt alles, Nu helaas bijna 4 jaar verder, zit ik waarschijnlijk toch met een veel groter probleem, Sinds een paar weken heb ik nu dat als ik boven de 120,125 gaat rijden, Dat de auto helemaal begint te trillen, En de snelheid helemaal terug zakt naar 90 of 100 kilometer, En dan opeens weer gaat, En het dan weer opnieuw herhaalt, De auto heeft automatische 4 versnellingen, Wij dachten zelf aan een benzine probleem, Of iets met te weinig lucht krijgen,Misschien bougies luchtfilter catalisator problemen etc, Dus heb hem 2 weken geleden naar de garage gebracht en toen zijn ze er mee gaan rijden, Toen ik hem smiddags om kwam halen hadden ze ( Waarschijnlijk slecht nieuws voor me ) De 4de versnelling zou kapot aan het gaan zijn, Dat is wat ze denken, Maar 100% zeker konden ze dat nou ook niet zeggen, Maar ik moest er vanuit gaan dat het dat is, Slecht nieuws vond ik, Want dit is me eerste auto en ik ben er altijd zuinig op alles werkt voor de rest, Geen roest, Ziet er prachtig uit, ik ga nog naar een andere garage voor een second opinion, Maar wat dan? Ik vind het te zonde om me auto weg te doen, Ik heb geen geld voor een andere auto, Maar ik wil helemaal geen andere auto, Alles doet het voor de rest, Hij rijd goed, Versnelling 1,2,3 werken perfect, Ik kan in bergversnelling 3 rijden op de snelweg maar dat is ook geen oplossing, Ik sta nu voor een moeilijke vraag, Wat kan ik doen? Het beestje heeft 203.500 kilometer gelopen en het is een 1.6i dus volgens mij moet die nog meer kilometers kunnen draaien, Bij de garage vertelde ze mij dat ik 3 dingen kan doen, Of ik laat de bak spoelen,(Omdat ze niet zeker weten of het de bak is) Maar dat schijnt 300 euro te kosten, En als dat niet zou helpen, Heb ik dat voor niks gedaan, Of ik laat er een andere bak onder zetten, Maar dat schijnt tussen de 1700 en de 3000 euro te gaan kosten? Dus dat word hem ook niet, Of de auto wegbrengen maar dat is voor mij geen oplossing. Ik heb gezocht naar 2de hands automaat bakken, Die zijn er wel voor 150 -250 euro, Maar is het eronder zetten een hoop werk? Waarom word er gezegt dat het dan 2 of 3 duizend gaat kosten? Iemand hier enige ervaring mee, Ik waardeer je reactie! :good:

      #18344804
      Malina
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 November 2016

        Wat vervelend om te lezen.
        Misschien een extra optie om te overwegen: sommige automaat spoel bedrijven kunnen vooraf vrijblijvend onderzoek doen. Of het dus zin heeft om te spoelen of niet.
        Ben er een paar tegen gekomen op het web.
        Succes!

        #18344934
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Opties:
          1. Zelf automaat olie af laten lopen en weer vullen.
          Nadeel: je vervangt niet alle oude olie (ongeveer 30 tot 50%) en vuil kan nog blijven zitten.
          2. Automaat laten spoelen, als het goed is dan is al het vuil en oude olie eruit.
          3. Automaat vervangen voor een gebruikte.
          Nadeel: Je weet niet wat je koopt, dus kan slechter zijn dan wat je hebt.
          4. Gereviseerde bak erin (laten) bouwen of je eigen bak laten reviseren.
          Nadeel: kost je minimaal 1500€.
          De kosten voor het monteren van een gebruikte bak en een gereviseerde bak zijn natuurlijk gelijk.

          Ik kan je uit eigen ervaring laten weten dat bij mij optie 1 al effect heeft gehad.
          Echter deze auto had niet de problemen die jij nu hebt, alleen schakelde hij bokkig.
          De olie was pikzwart en stonk.
          Dit bij een Astra F uit 1997 met slechts 59500 km-er op de teller (tellerstand volgens NAP).

          Neem anders is contact op met WimV6, CarloAstra of Vectra V6 CD van het forum.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.