Opel Astra 2007

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra 2007

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18374378

    Foexie
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 3
    • Offline
    • Lid sinds:
      10 May 2020

    Goedemorgen medeforumers.

    Mijn naam is foex

    Sinds dik een half jaar ben ik in het bezit van een Opel Astra 1.8 automaat met bijna 220.000 op de teller uit het jaar 2007. In de auto ligt een LPG installatie. (LPG installatie is pas later ingebouwd)

    Het komt de laatste tijd steeds vaker voor dat als ik de auto smorgens start dat hij stationair beroerd loopt. Stationair toerental schommelt tussen de ~900-~1400 rpm. Ook bij het wegrijden bokt de motor of blijft de motor hangen bij een max toerental(ergens tussen de ~900-~1400 rpm) je kunt het gaspedaal dan max induwen, de motor reageerd er niet op. Vaak valt de motor uit na plusminus 500mtr. Ik zet de automaat dan in de P-stand. Start de auto weer en de motor loopt perfect. De rest van de dag is er niks aan de hand. De volgende morgen begint het vaak van voor af aan. Maar soms loopt hij ook weken goed zonder problemen. En er gaat geen enkel lampje in het dashboard branden. Dit maakt het lokaliseren van dit probleem erg lastig.

    Wat is er al aan gedaan.

    De auto is meerdere keren uitgelezen bij de garage. Steeds komt er een storing met de temperatuursensor naar voren. Volgens mijn monteur kan dit het probleem niet veroorzaken.

    1x kwam er een storing met de nokkenassensor naar voren tijdens het uitlezen. Toen ging er ook een storingslampje branden. De stekker van de sensor was erg geoxideerd. Hier is een nieuwe stekker gemonteerd en de sensor zelf is vervangen. Helaas heeft dit het probleem niet opgelost.

    Omdat de storing niet iedere dag voor komt en als hij voorkomt maar enkele seconden moet mijn monteur alles uit het (beperkte) storingsgeheugen halen.

    Voor jullie beeldvorming. Ik heb weinig verstand van (auto) electronica. Wel repareer en onderhoud ik mijn eigen motoren. En werk als mechanisch monteur in het industrieel onderhoud. Ik kan wel dus wel een beetje sleutelen en storingzoeken. Echter heb ik geen idee waar ik hier begin met zoeken, kan iemand mij de gouden tip geven, of hebben jullie nog meer info nodig?

    Verder ben ik benieuwd of het zin heeft om een tool te kopen om zelf storingen uit te lezen? Ik zie op internet verschillende opties? Iemand ervaring? Heeft dit meerwaarde? Kan ik met deze tool zelf het storingsgeheugen wissen?

    Het is een lang verhaal geworden, hopelijk snappen jullie het en is alles duidelijk.

    M.v.g. Foexie

    #18374414

    Opeltje17
    Participant
    • Topics 40
    • Reacties 5836
    • Offline
    • Lid sinds:
      18 January 2012

    Laat de klepspeling is controleren.

    Deze motoren kunnen erg slecht tegen gas!

    #18374415

    Foexie
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 3
    • Offline
    • Lid sinds:
      10 May 2020

    <p style=”text-align: center;”>Mij is juist iets anders vertelt. Dat deze blokken wel goed tegen gas kunnen? Daarom is er door de vorige eigenaar (een bekende van mij) ooit gas in gebouwd.</p>
    Hij krijgt binnenkort een beurt, ik zal het eens bij mijn monteur aankaarten!

    Denk jij dat er een verband is tussen klepspeling en mijn probleem. En zoja, heb je dan een verklaring waarom de storing niet iedere dag voorkomt en als hij voorkomt alleen maar smorgens een paar seconden? Ik denk persoonlijk dat het meer een electrisch probleem is? Maar je kan gelijk hebben!

    M.v.g. Foexie

     

    #18374416

    Opeltje17
    Participant
    • Topics 40
    • Reacties 5836
    • Offline
    • Lid sinds:
      18 January 2012

    Zoek maar eens op “Z18XER op gas” dan zul je zien dat ze er erg slecht tegen kunnen. Heb je een klepsmeer systeem?

    Heb dit soort problemen al vaker voorbij zien komen, wordt alleen maar erger, de kleppen branden door de hoge temperatuur op gas in in de kop.

    #18374427

    Foexie
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 3
    • Offline
    • Lid sinds:
      10 May 2020

    Er zit een klepsmeersysteem op inderdaad,

    Zojuist even het boekje erbij gezocht. LPG installatie ligt er pas dik 100.000 km in. Is pas bij 110.xxx ingebouwd. Kunnen de problemen die jij omschrijft dan ook al voorkomen?

    Ik heb net even zitten googlen maar ik lees wisselende verhalen. Vaak andere proberen dan dat ik heb. Als iemand nog andere suggesties heeft hoor ik deze ook graag.

    #18374451

    Haasje17
    Moderator
    • Topics 46
    • Reacties 7861
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 September 2009

    De Z18XER op gas waarbij het NIET af fabriek is ingebouwd kan zeker niet tegen LPG. Ofwel als die het al 100.000 km heeft overleeft is het al erg veel. Waarschijnlijk lees je veel wisselende verhalen omdat de Z18XE er weer wel tegen kan, gezien het bouwjaar van de astra is het verijwel onmogelijk dat er dus een motor in ligt die er tegen kan!

    Vectra C
    Astra G
    Kadett E
    Senator A
    Rekord C
    Olympia '55

    #18374637

    Foexie
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 3
    • Offline
    • Lid sinds:
      10 May 2020

    Ik heb nog even navraag gedaan bij de vorige eigenaar. Hij zegt dat er toendertijd speciale navraag is gedaan op dit type motor voor er gas in gebouwd is, verder geloof ik ook niet dat het iets met het gas te maken heeft. (Ik geloof wel dat de blokken niet de beste voor gas zijn, echter zie ik geen relatie tot gas en mijn storing, correct me if i’m wrong) Als er echt grote problemen met kleppen zijn heb ik het idee dat je andere storingen krijgt en ook langer als de eerste 6 seconden.

    Na de eerste seconden loopt de motor perfect.

    Heeft er nog iemand andere ideeën? Graag hoor ik nog andere opties. Volgende week woensdag gaat de Astra terug naar de garage om hem nogmaals uit te lezen en een kleine beurt. Wie weet vind mijn monteur dan nog iets.

     

    #18374701

    Haasje17
    Moderator
    • Topics 46
    • Reacties 7861
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 September 2009

    De kop slijt langzaam maar zeker steeds verder, begint met kleine problemen en wordt steeds erger. Als het echt een z18XER is moet je ook de kleppen stellen. (Dit is niet zoals vroeger, hier moeten gewoon overmaats klepstoters in).

    Vectra C
    Astra G
    Kadett E
    Senator A
    Rekord C
    Olympia '55

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.