Opel astra 1.6 Slaat wonderbaarlijk af. HELP

Forumindex Forums Modellen Astra Opel astra 1.6 Slaat wonderbaarlijk af. HELP

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18365906
    maarssenfcu1995
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 April 2019

      Beste forum leden.

      Eigenaar van een opel astra 1.6 uit het jaar 2004 na 2 maanden al problemen te hebben gehad staan we met onze handen in onze haren.
      Probleem begon op de snelweg op de afrit naar een andere snelweg. Auto viel plotseling uit op koppeling rijden zonder stoten en vrij stil. Na contact uit aan te doen reed hij weer verder. Zodra ik gas los laat om af te remmen stotterde die als de malle.
      Toen der tijd opvoerpomp vervangen ( kwam geen benzine uit de leidingen) probleem opgelost. (fout melding in computer op cilinder 1,2)

      week later viel hij voor het stoplicht plots uit, Blijft op contact staan en na contact slot uit aan, rijd hij weer.
      Garage heeft uiteindelijk nokkenassensor-krukassensor vervangen. En alle storingen van de computer weggewerkt.

      Nu periode later zodra ik de snelweg afrijd of tempo gereden heb en ik kom aanrijden voor afrit of stoplicht slaat hij af. Normaal valt toerental terug naar z’n stationar. nu klapt hij soms door me stationar heen en naar 0 toeren.
      – snelheid verminderd van 100 naar 0.
      -trap koppeling in
      -auto slaat af zonder stoten in z’n eerste contact fase.
      – Contact uit aan
      -koppeling in trappen en vol gas en daarna kan ik weer weg rijden.

      huidige storingen in computer geven problemen met de sleutel aan en een onbekende storing in de computer die we eruit zouden moeten halen en op moeten sturen.
      alleen met reserve sleutel slaat hij ook uit!

      Tevens klinkt er een ratel geluid bij lage toerental (onder 2.000) (injector 1/2) ???

      hopelijk zo goed mogelijk uitgelegd!
      alvast bedankt groet lorenzo :help:

      #18365909
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Ik kan je zeker helpen. Maar waar woon je? Kan je naar Capelle aan den IJssel komen?

        #18365910
        maarssenfcu1995
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 April 2019

          Bedankt voor je reactie,
          Woon zelf in utrecht dus is prima te doen. alleen ben ik t/m donderdag in harderwijk. Vrijdag zou ik pas jouwn kant op kunnen komen.
          Alleen waar zit je aan te denken als oplossing?

          #18365916
          liviu2004
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 April 2014

            Vrijdag avond komt goed.

            Opties:

            – EGR klep

            – gasklephuis (vuil, defect motor of positie sensors)

            – ecu

            – kabels, stekkers

            – brandstof trim agressieve correcties (lucht lekkages, brandstof druk laag, oxygen sensors te oud.

            – krukas sensor (imitatie?)

            – nokkenas sensor (imitatie?).

            #18365917
            maarssenfcu1995
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 April 2019

              privee bericht gestuurd, tot snel

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.