Opel Ascona C 1.6s 1987 carburateur verzuipt af en toe

Forumindex Forums Modellen Ascona Opel Ascona C 1.6s 1987 carburateur verzuipt af en toe

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18502475
    Guus van Marle
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 January 2023

      Beste Opel Liefhebbers,

      Zoals de titel zegt verzuipt de carburateur af en toe na het monteren van een nieuwe brandstofpomp (Quinton Hazell qfp129). De brandstof druk bij de carburateur (na de damp afscheider met de retourleiding) is tussen de 0.25 en de 0.3 bar. Direct uit de brandstofpomp is de druk tussen de 0.3 en 0.4 bar (afhankelijk van het toerental). De vraagbaak zegt tussen 0.25 en 0.33 bar bij 1950 toeren.

      Het gebeurt niet altijd dat ie verzuipt, nooit wanneer ik hem vanaf koud start, maar pas als ik ga rijden. Als het dan gebeurt draai ie vreselijk stationair en slaat ie af en is ie erg lastig weer te starten. Het gebeurt nooit wanneer de auto stilstaat en stationair draait.

      Ik ben al weken dingen aan het checken, maar ik kom er maar niet aan uit. De vlotter is niet lek, blijft ook niet hangen. De retourleiding naar de tank is niet verstopt. De ‘part load enrichment valve’ op de carburateur lijkt goed te zijn.

      Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

       

      Mvg,

      Guus

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.