Opel Ascona B 1978

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing Opel Ascona B 1978

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250379
    SanguiniusNL
      Lid sinds:
      22 April 2011

      Zondag wederom de auto van een vriend (Huub) gedaan!
      Ik had toevallig een keer poetsspullen achterin de auto liggen en had hem dus wat voorgedaan op zijn auto, waarna hij enthousiast ging bestellen en we afspraak maakten dat ik hem zou gaan uitleggen hoe alles zo`n beetje werkt.

      Zo gezegd zo gedaan…
      Helaas was ik de spiegelreflex camera vergeten mee te nemen, dus jullie zullen het met een paar telefoon-foto`s moeten doen.

      Hier begon het mee:

      Wat hebben we gedaan;

      -afspoelen met (regen)water
      -Wassen met 2 emmersysteem, flinke scheut Meg`s APC, PB Washmitt
      -velgen te lijf gegaan met bovengenoemde APC en een velgenborstel
      -afspoelen met wederom (regen)water
      -auto binnen gezet om vervolgens in te spuiten met IronX (binnen gedaan zodat het niet meteen door de regen weer wegspoelde!, wel met de garagedeur helemaal open natuurlijk :-& )
      -auto buiten wéér afgespoeld met (regen)water…
      -binnen geduwd om af te drogen, wat nog geen makkelijk klusje was… auto was dusdanig vervuild dat de Delirium en Senza Acqua droogdoeken beiden ‘vastgehaakt’ zaten haha.
      -vervolgens gekleid met Monello klei & Meguiar`s Quick Detailer (1 deel QD/ 5 delen water)
      -nogmaals gewassen met 2 emmersysteem, scheutje APC en verse PB washmitt.
      -afgedroogd met verse Delirium doek
      -behandeld met een laagje PB Black Hole
      -afgemaakt met een laagje Dodo Juice Rainforest Rub :wub
      -rubber/kunststof delen met PB Trim Restorer gedaan
      -alle ramen binnen en buiten schoongemaakt mat Adam`s Glass Cleaner
      -banden gedaan met PB Bold `n Bright

      Hierbij nog een paar fotootjes;

      Huub zelf aan het werk

      IronX heftig aan het werk! :shock:




      1/2 kofferklep na 1 ‘hit’ met de monello klei, had 2 hits nodig :auw dit goldt voor alle liggende delen.

      Na 2e maal wassen;

      Lak zelf in verassend goede staat;

      Eindresultaat;




      In totaal hebben we er met z`n 2en 7 uurtjes aan gewerkt.
      Gelukkig konden we terecht in het nieuwe bedrijfspand van m`n vader, want het was echt slecht weer zeg :???:
      auto is er in ieder geval verschrikkelijk van opgeknapt, waar de lak eerst aanvoelde als schuurpapier is het nu lekker glad.
      we hadden wel even een WTF momentje op het moment dat de IronX werd opgespoten…. binnen 3 tellen was de hele auto donkerpaars.
      eerst eventjes laten inwerken, toen nog met een vochtige washmitt over de auto geweest en daarna nog een klein beetje opgespoten op de liggende delen (flanken was geen tot weinig reactie).

      Al met al zijn we beiden tevreden over het resultaat!

      Enjoy king:

      #18045700
      Jurgen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 September 2007

        Wat is dat IronX voor ziek spul dan :P de lak van mij corsa is ook net schuurpapier, ook maar eens een behandelingetje geven misschien :hmmz

        #18045701
        RISL
        Moderator
          Lid sinds:
          24 January 2011

          Ik dacht dat IronX toch de ergste vervuiling er af haalt?
          Dit ziet er wel erg chemisch uit :P

          Ik denk dat ik me ook eens ga verdiepen in het juist onderhouden van de lak…..lak die aanvoelt als schuurpapier wil ik voorkomen.

          Wel een erg mooi resultaat overigens :thumb

          #18045702
          SanguiniusNL
            Lid sinds:
            22 April 2011

            IronX doet niets meer of minder dan de (losse)metaaldeeltjes die op je lak of bijv. je velgen liggen oplossen.
            door de reactie krijg je de paarse/ rode kleur die je ziet.

            het haalt dus niet de ergste vervuiling weg, enkel metaaldeeltjes.

            @ RISL, ik stuur je ff een PM`tje :)

            #18045703
            c-dett16v
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 March 2005

              mooie wagen zo!!

              misschien voor iets omlaag?! :thumb

              #18045704
              SanguiniusNL
                Lid sinds:
                22 April 2011

                De voorkant gaat vanzelf omlaag als huub besluit om de 2.0 uit mijn ascona erin te hangen :vertag :afro
                is nu een 1.2

                #18045705
                RISL
                Moderator
                  Lid sinds:
                  24 January 2011

                  PM niet gehad?

                  #18045706
                  SanguiniusNL
                    Lid sinds:
                    22 April 2011

                    Alsnog gestuurd! :sleeping

                    #18045707
                    Mijncorsa.nl
                      Lid sinds:
                      24 July 2005

                      Goeiendagschotel das echt een geweldig resultaat!

                      Ben zelf van de week begonnen met het polijsten (3M) en poetsen (Autoglym) van mijn gele c Kadett:

                      Zie topic in kadett gedeelte voor meer foto’s. Na 8 jaar stofhappen is het voorlopige resultaat natuurlijk nu al een groot verschil, maar ik zou ‘m graag richting de staat van deze ascona krijgen. Wow zeg!
                      Kun je me vertellen welke producten je precies hebt gebruikt of advies geven of het gebruik ervan? Ben erg nieuwsgierig:)

                      Groetjes Tim

                      #18045708
                      Juffer1
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 July 2006

                        Eerste advies is om die machine die je nu gebruikt een gooi te geven en een echte machine aan te schaffen.
                        Deze machines maken veel te weinig toeren en beschikken over veel te weinig vermogen. Daarnaast zul je ook geschikte pads moeten gaan gebruiken die een verschillende cutting factor hebben.

                        Welke M3 heb je overigens gebruikt, gele dop, witte dop, blauwe dop, rode dop ?

                        Verdiep je eens in een DAP900 of G220 van Mequairs.
                        Let wel op dat je een D/A machine gebruikt en geen roterende (rotary / flex).

                        #18045709
                        Mijncorsa.nl
                          Lid sinds:
                          24 July 2005

                          Oke bedankt voor je tip alvast:) Poetsmachine is inderdaad een cadeau wat m’n pa ooit eens had gekregen:)
                          Kun je me een voorbeeld geven voor een goed poets machien (budget is niet doorslaggevend) ? Is dit trouwens ook anders dan een polijstmachien of is het dan voor beide bruikbaar?
                          Termen als D/A en ratary/flex klinken mij als leek hetzelfde als Griekse hiërogliefen:)
                          Zal morgen avond eens kijken wat voor 3M ik gebruikt heb (heb die fles gekocht nadat ik hem gebruikt zag worden door een medwerker van het lakbedrijf)

                          Waar ik behoefte aan heb is één concreet advies, één pakket aan materialen, waarmee ik mijn lak weer mooi kan krijgen.
                          Wie mij hiermee wil helpen, graag!

                          #18045710
                          Juffer1
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            26 July 2006

                            Om dit topic niet teveel te “vervuilen” stuur ik je even een u2u met meer informatie.

                            #18045711
                            Mijncorsa.nl
                              Lid sinds:
                              24 July 2005

                              Oke top,

                              Een poetstopic vervuilen kan natuurlijk niet:)

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.