Opel Agila kachelweerstand weer kapot

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Opel Agila kachelweerstand weer kapot

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18349722
    lweber
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 November 2017

      Van mijn Opel Agila 1.2 uit 2004 werkte de kachel alleen nog op stand 4: kachelweerstand kapot. Die is vervangen door mijn garage (hij zit achter het gaspedaal), het kostte € 102,- incl. arbeid. Er is niet gekeken naar een oorzaak. Slechts 10 dagen later kwam het euvel terug. Nu gaat verder gezocht worden. Op internet zie ik items over het vervangen van de hele kachel. Dat is erg duur en lijkt me wel erg drastisch. De kachel doet het prima, alleen op stand 4 helaas.
      Wat kan er aan de hand zijn? Moet ik de volgende weerstand ook weer betalen?

      #18349725
      computerbug
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 April 2011

        Hoi, weber

        Ik adviseer altijd de personen die met dit probleem kampt, eerst de oorzaak van het door branden van de weerstand op te zoeken zoals u zelf al aan geeft.
        Als dit niet gevonden, schoonmaken of versleten lagers, of gewoon de interieurventilator vervangen, kunt u een tas vol hebben van de weerstanden,
        want hij blijft door branden, gewoon om dat de interieurventilator, weerstand bied en wel zo zwaar dat de weerstand door brand.

        Het is iets wat u zelf zou kunnen, en of u de volgende weerstand moet betalen, daar kan ik u geen antwoordt op geven.

        Een nieuwe originele weerstand kost u ->hier<- €22,- voor een ventilator is mijn tijd even te kort voor om deze ook op deze site te vinden, maar het loont de moeite om hier ook even research te doen, op het internet. :good:

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.