Opel A Manta 1974

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing Opel A Manta 1974

  • Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249955
    SanguiniusNL
      Lid sinds:
      22 April 2011

      Vandaag de tijd & mogelijkheid gehad om ‘de’ manta te wassen! :jippie

      Ik heb deze even een poosje te leen van een goede vriend, omdat mijn kadett nu met motorproblemen in de garage van de manta staat.
      het is niet de eerste keer dat ik de auto mag gebruiken, maar wel de langste tot dusver wat dus ook betekend dat er onderhoud gepleegd moet worden.

      en laat dat nou net de hobby zijn :-b

      Wat heb ik gedaan?

      -Afspoelen met water
      -2 emmer systeem wassen met Meguiar`s Gold Class shampoo en Washmitt
      -Afspoelen met water
      -Iron X over de gehele auto (velgen nog even extra goed gesopt met ‘dreadlock’-type washmitt)
      -Afspoelen met water
      -Afgedroogd
      -Alle randjes en hoekjes nagelopen met MF doekje om run-off tegen te gaan
      -Gewaxt met Dodo Juice Rainforest Rub op handpad van Adam`s
      -Grille en ventilatie roosters behandeld met Super VRT van Adam`s
      -Banden behandeld met Poorboy`s Bold `n Bright

      Nu zullen jullie denken van ‘wtf, die heeft niet gekleid!’ dit heb ik nog geen 1,5 week terug gedaan, dus dat was niet nodig :)
      Polijsten heb ik ook achterwegen gelaten omdat ik er ten eerste niet lekker de tijd voor kon nemen, en ten tweede zijn er misschien plannen om de auto te laten overspuiten of de kleine plekjes te fiksen om vervolgens te gaan polijsten.
      De chrome delen heb ik ook met rust gelaten omdat de bumpers zowieso zwart gespoten gaan worden en de raam omlijsting waarschijnlijk ook.

      Anyway, genoeg verteld!

      Tharr be pictures! x-]
      (helaas niet van het wassen etc zelf… ik was zo lekker bezig :-” )

      Over de Super VRT van Adam`s ben ik na deze eerste keer gebruiken nog niet echt onder de indruk, de grille is er nou niet bepaald van opgeknapt en op de ventilatieroostertjes was ook nauwelijks verschil…
      De handpad van Adam`s daarentegen is echt een heerlijk ding!
      De ‘grip’ is lekker stevig en verdeeld de druk redelijk gelijk over de zachte (geel) pad, relaxt dingetje om mee te werken dus! :rules

      p.s. ja het is erg zonder dat je de swirls nog kan zien, maar kan er helaas (nog) even niet aan doen….

      Enjoy!

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.