Forumindex › Forums › Overige › Op-Com › Opcom geeft — aan bij Inlaatlucht temperatuur sensor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 december 2012 om 15:39 #17253327
Heren,
Ik heb een probleem. Als ik mijn auto aan de opcom hang [Corsa x16xe-1995] werkt alles naar behoren.
Behalve dat hij geen Inlaatluchttemperatuursensor [temperatuur] aangeeft , hij geeft wel het aantal volt weer.
Er staat ook een kopje met ‘Inlaatluchttemperatuur’ , maar waar normaal de waarde hoort te staan staat bij mij ‘—‘
Als er iets niet goed was met de kabels , zou hij toch ook niet het aantal volt aangeven via de opcom?Heb al een andere sensor geprobeerd van een vriend van me (Die gaf de temperatuur wel weer in zijn corsa-1997).
Heb ook al mijn sensor geprobeerd in zijn auto , en daar was de temperatuur ook af te lezen.Zou dit met het bouwjaar van de auto te maken kunnen hebben ? (Dat ik die waarde’s niet doorkrijg met de opcom , misschien met de tech2 wel?)
Zou het daarom ook kunnen dat mijn corsa heel lichtelijk inhoud onder de 3000rpm?Het viel me ook op dat er bij zijn auto 6 waarde’s meer waren om te zien. (56 stuks volgens mij)
En bij mij zijn dit maar 48 waarde’s
Hoe kan dit?3 december 2012 om 15:20 #18080943Niemand een idee waarom hij de temp niet aangeeft?
3 december 2012 om 20:37 #18080944Dat de sensor niet juist werkt..
Willem
3 december 2012 om 21:49 #18080945Heb al een andere werkende sensor geprobeerd. Maar deze geeft ook GEEN
temperatuur aan op de opcom in MIJN auto.Als ik beide sensors test in de wagen van een vriend van me werken ze wel allebei. En geven ze beide de temperatuur weer in ZIJN auto.
Dus ik denk niet dat het aan de sensor ligt. Heb de bekabeling al gecontroleerd. En doorgemeten.
Weet niet waar ik anders nog moet zoeken?
Kan ik het stekkertje op de een of andere manier controleren? Misschien dat hier iets mis mee is?
3 december 2012 om 22:42 #18080946Computer, Stekkers, Bedrading..
Willem
4 december 2012 om 06:30 #18080947Kan ik de stekker ook testen? (doormeten oid)
En anders maar eens kijken of ik een ecu van iemand kan proberen. Hoef ik dan alleen de ecu en de sleutel te wisselen?
4 december 2012 om 06:40 #18080948Bedrading kan je doorpiepen. Maar als hij wel een voltage krijgt maar geen waarde klopt daar iets niet.. Wat is dat voltage dan? Misschien veel te hoog of te laag waardoor ECU er niets mee kan.
Andere ECU heb je alleen nodig, en de securitycode van jou auto. Met op-com programmeer je je eigen transponder en sleutel gewoon.
4 december 2012 om 08:21 #18080949Ik heb de security code van mijn auto niet :( Nooit erbij gekregen toen ik hem kocht.
Maar als ik de ecu van mijn vriend wil testen kan ik dan gewoon zijn ecu in mijn auto plaatsen en met zijn sleutel in mijn auto testen?
Ik heb op het stekkertje de 2 uiteinden van de multimeter gehouden. En op 200ohm ingesteld.
Er bleef een 1 links in het scherm staan.
Heb dit geprobeerd met lopende motor, op contact en met de motor uit.
Blijft allemaal op 1 steken aan de linkerkant.4 december 2012 om 18:59 #18080950Je kan alleen een andere ecu testen als je transponder van zijn sleutel en zijn startonderbreker en zijn ecu overzet.
Securitycode vraag je voor ik meen 26 euro op bij de opel dealer, krijg je meteen. Dan heb je alleen een ecu nodig en 3 minuten met de opcom.
4 december 2012 om 19:28 #18080951Ik zal die vriend eens vragen of hij zijn code wel heeft, of heb je die niet nodig als je hem eruit haalt en weer terug zet?
Want anders moet ik zijn code ook betalen haha :jerryIs het wel de juiste manier van doormeten van stekkertje hoe ik heb beschreven in de vorige post?
22 januari 2013 om 16:52 #18080952Nadat ik mijn gereviseerde motor heb ingebouwd dacht ik wel dat het over was met de lichte stotter. Maar hij is er nog altijd :jerry
Alle sensoren etc zijn schoongemaakt , en alles werkt naar behoren.
BEHALVE
Nog altijd geen temperatuur op de inlaatlucht-temperatuur-sensor :swear
De sensor krijgt gewoon 4,2v als de wagen loopt , maar ik zie geen temperatuur op de opcom.
Er lopen 2 kabels naar de sensor toe. Ene die hem stroom geeft , en een kabel massa. (Als ik het goed heb)Heb al in meerdere elektrische schema’s gekeken , maar nergens staat de Inlaatluchttemperatuur sensor beschreven :swear
Stuurt hij via de massa de temperatuur door ofwat?
Waar lopen de 2 kabels van de inlaatlucht temperatuur sensor heen ?(ECU?)25 januari 2013 om 17:00 #18080953@EdGSI wrote:
Nadat ik mijn gereviseerde motor heb ingebouwd dacht ik wel dat het over was met de lichte stotter. Maar hij is er nog altijd :jerry
Alle sensoren etc zijn schoongemaakt , en alles werkt naar behoren.
BEHALVE
Nog altijd geen temperatuur op de inlaatlucht-temperatuur-sensor :swear
De sensor krijgt gewoon 4,2v als de wagen loopt , maar ik zie geen temperatuur op de opcom.
Er lopen 2 kabels naar de sensor toe. Ene die hem stroom geeft , en een kabel massa. (Als ik het goed heb)Heb al in meerdere elektrische schema’s gekeken , maar nergens staat de Inlaatluchttemperatuur sensor beschreven :swear
Stuurt hij via de massa de temperatuur door ofwat?
Waar lopen de 2 kabels van de inlaatlucht temperatuur sensor heen ?(ECU?)Inlaat lucht temperatuur werkt alsvolgt.
er word Massa Of + in gedrukt, en er komt Massa of + uit.
inieder geval + uit + en – uit -.
Enkel werkt de sensor als Weerstand, welke temperatuursafhakelijk is.
Als de draad verkeerdom zit, zal ie niks aangeven, en als de sensor kapot is zal ie niks aangeven..
Willem
25 januari 2013 om 17:10 #18080954Maar het rare is dat ik al een andere werkende sensor geprobeerd heb en toen gaf hij ook geen temperatuur aan.
In een andere auto wel met beide sensors.
En de draad verkeerd om kan ook niet , want dan kom je niet uit met het klipje van het stekkertje :jerry
Ik denk toch dat het aan de kabels moet liggen. En anders de ECU ? :hmmz
Heb trouwens de beide pinnetjes van de stekker doorgemeten , maar daar kwam maar op èèn pinnetje voeding door. Dus op de andere zou alleen massa moeten zijn? Of komt daar ook voeding daar?
27 januari 2013 om 23:48 #18080955De Sensor is niets meer dan een Weerstand.
er komt + in, en er gaat + uit, of er gaat – in, en er komt – uit.
Enige is dat er minder uit komt als er in gestopt word (de rest word tegen gehouden / Weerstand heet dat, deze waarde veranderd naar gelang de temperatuur).
Willem
1 februari 2013 om 08:12 #18080956Weet iemand toevallig waar de 2 kabeltjes van de ´inlaatlucht temperatuur sensor´heen lopen?
Naar de ECU ja , maar naar welke pinnen (nr’s) op de ECU?
Ik ga morgen eens proberen of ik 2 nieuwe kabels kan leggen van de ecu naar de inlaatlucht temperatuur sensor , en kijken of hij dan wel temperatuur weergeeft bij de opcom.
Als dat niet werkt. Maar eens kijken of ik die 2 nieuwe kabels kan aansluiten op de sensor (ZONDER STEKKERTJE). Als hij het dan wel doet ligt het aan het stekkertje.
Als dat allebei niet helpt moet het wel aan de ECU liggen. Niet dan?
1 februari 2013 om 15:16 #18080957Niemand weet waar die kabeltjes heen gaan op de ECU ? (Welk nr aansluitingen op de ECU)
De inlaatlucht temperatuur sensor staat niet in mijn elektrisch schema beschreven. Zelfs in die van Haynes niet? :thumbdown
5 februari 2013 om 14:41 #18080958Heb vandaag nog wat geprobeerd.
Ik heb de twee uiteindes van het stekkertje verbonden met een paperclip (zonder de sensor aan te sluiten zodat ik de kabels EN het stekkertje kan testen). Daarna dus even een paar honderd meter gereden en toen kreeg ik dus een foutcode.
Dus alle info gaat wel heen en weer via de kabels en het stekkertje :hmmz
En de ECU krijgt de info ook want anders geeft hij geen foutcode :hmmzEn ik heb ook al een andere sensor geprobeerd (die het wel doet in een andere auto x16xe) , en dan geeft hij ook geen temperatuur aan :hmmz
Ik snap er niks meer van :afro
6 februari 2013 om 14:51 #18080959Niemand? :(
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.