OPC velgen Zafira B

Forumindex Forums Overige Gestolen & Vernield OPC velgen Zafira B

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244286
    de blauwe schicht
      Lid sinds:
      7 February 2010

      Ik zie steeds meer Vectra’s, Signums, Astra’s met 19″ OPC velgen. Hartstikke mooi, tenminste dat vond degene die ze onder mijn Zafira B OPC uit geklauwd heeft ook. Eerlijk gezegd is dat vorig jaar winter geweest, dus het gaat me niet er over dat ik ze nu nog terug wil vinden. Maar ik vraag me af of al die originele wielensets die op marktplaats en ebay staan, wel netjes bij de opeldealer gekocht zijn. Ik kan me niet voorstellen dat iemand de 19 duimers van zijn OPC af schroeft om er iets anders op te leggen. En zo veel OPC’s worden er niet in de vernieling gereden waarbij de wielen overblijven die de handel in gaan lijkt me.

      Weinig tegen te doen vrees ik. Er zaten slotbouten op, maar daar hebben ze blijkbaar geen last van gehad. Ik heb zelfs gehoord dat ze er een moer oplassen, als ze de tijd en ruimte hebben.

      #17960325
      dion87
        Lid sinds:
        22 August 2011

        zulke figuren moet je neermeppen met een flinke bougie sleutel..

        maar ik kan het opzich best begrijpen waarom mensen er andere velgen onder gooien. zelf ben ik onwijs fan van de velgen van opel zelf, maar een setje BBS le mans staan ook fantastisch.

        #17960326
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Tjaa slotbouten of niet, tegenwoordig krijgen ze het toch wel voor elkaar om ze eraf te krijgen.. Laatst is er hier in de buurt bij een vrachtwagengarage bij een aantal vrachtwagens de achterwielen gestolen. Weet je hoeveel werk dat is om die wielen eraf te halen, in het donker? Maar als je de tijd genoeg er voor hebt omdat niemand het ziet kan je rustig je gang gaan, triest is zo iets.

          En het gaat de dieven waarschijnlijk niet om de velgen maar om het materiaal, aluminium.. Dat levert tegenwoordig ook een leuk bedrag op bij de sloper. En aangezien velgen van een truck weet ik hoeveel kilo’s wegen..

          #17960327
          Juffer1
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 July 2006

            @de blauwe schicht wrote:

            En zo veel OPC’s worden er niet in de vernieling gereden waarbij de wielen overblijven die de handel in gaan lijkt me

            Die velgen zijn ook gewoon nieuw te koop, kijk oa maar eens bij OPC Nienhaus, die balie medewerker vertelde mij dat hij maandelijks gemiddeld 5 setjes in 18 /19″ verkoopt :wtf

            Die velgsloten zijn inderdaad een lachtertje, enige wat nog enigzins wil helpen is om op 1 velg verschillende soorten slotbouten te gaan toepassen.

            #17960328
            kadettje-89
              Lid sinds:
              19 February 2007

              @Juffer1 wrote:

              @de blauwe schicht wrote:

              En zo veel OPC’s worden er niet in de vernieling gereden waarbij de wielen overblijven die de handel in gaan lijkt me

              Die velgen zijn ook gewoon nieuw te koop, kijk oa maar eens bij OPC Nienhaus, die balie medewerker vertelde mij dat hij maandelijks gemiddeld 5 setjes in 18 /19″ verkoopt :wtf

              Die velgsloten zijn inderdaad een lachtertje, enige wat nog enigzins wil helpen is om op 1 velg verschillende soorten slotbouten te gaan toepassen.

              nou wat je zeg is geen pretje hoor,ik heb dat ook wel eens gedaan bij mn astra f daar werden ook steeds getracht mn velgen eronder vandaan gehaald te worden,ik had dus per velg 2 veschillende slotbouten geplaatst.tot dat ik een keer heel vroeg in de ochtend een klapband kreeg met 130 op de snelweg in de regen.nou op dat moment wenste ik dat ik geen slotbouten had hoor.maar slotbouten of niet zelfs die krijgen ze open.de ex van mn moeder had een ijzerwaren winkel en die verkocht rateldoppen gewoon rond maar in die dop zaten allemaal staafjes en daar kon je alle bouten mee los krijgen.weet niet meer hoe die bout heet maar was verrekte makkelijk.

              #17960329
              astraTD
                Lid sinds:
                9 March 2009

                Het gebeurt vaker ook zoals bij deze duitse corsa B.

                Uur later zag ik een dame lopen druk druk aan bellen loopt ze naar de corsa toe, stap in en wilt vervolgens starten. :shock:
                Dach nog bij me eigen dat je merk je toch als je instapt dat je haast op de grond ligt.
                Zo zie je maar hoe mensen zijn afgeleid door het bellen, dat je niet eens in de gaten hebt dat je velgen spoorloos zijn.

                #17960330
                RISL
                Moderator
                  Lid sinds:
                  24 January 2011

                  Hahaha, dat zou wat zijn, wegrijden op je remschijven ;)
                  Ik heb het nog niet eerder meegemaakt of gezien, maar weet wel dat slotbouten slechts weinig vertragen.

                  Heb zelf namelijk op de sloop al eens een stel velgen gehaald voor een kennis. Die velgen zaten op de sloopwagen gemonteerd waren met slotbouten, ik mocht het zelf demonteren toen. Met een accuboor een gaatje geboort, toen een oude imbussleutel erin geramd met een hamer en ik kon de slotbout eruit draaien. Kostte me denk ik 2 à 3 minuten extra voor de vier velgen…

                  #17960331
                  TWA
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 June 2010

                    Ach als we dan toch bezig zijn met tipjes hoe je velgen jat… :jerry

                    Grote dop, maat 24 bv, er om rammen en draaien maar :hmmz

                    Klote zooi is het wel…blijf van iemand anders sh*t af :swear

                    #17960332
                    Spacejam
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 November 2006

                      Tip: Pak de opel slotbouten (Die met de meedraaiende buitenkant), die dingen zijn wel vrij prijzig maar ze zijn er niet af te krijgen.

                      Ik was de sleutel kwijt en ben letterlijk bij 20 autobedrijven/bandenboeren geweest om ze eraf te laten slopen maar bij geen van alle is het gelukt (eerst zeggen ze allemaal dat het geen probleem is :vertag ), een uur boren had nog geen krasje opgeleverd op de slotbouten.

                      Uiteindelijk had ik een nieuwe sleutel kunnen krijgen bij de leverancier van de de sloten door een foto van de bouten + auto met kenteken erop en foto van het kentekenbewijs te sturen.

                      #17960333
                      D-gek
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        22 August 2008

                        Voor mij ook geen slotbouten meer..heb mezelf er 1x mee gefopt, m’n velgen moesten eraf en was de slotbout kwijt :swear

                        #17960335
                        tijgetje57
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 July 2004

                          Neem McGuard wielsloten, de meesten lopen dan wel door en laten je velgen met rust. Als je die cheap ass dingen neemt ben je gewoon de paashaas met je dikke velgen.

                          Zelfs bij de banden demontage lopen jongens die met McGuard dikke problemen hebben om de boel eraf te krijgen. De meesten gewoon met een linkse dop erop en draaien, klaar.

                          Bij McGuard zit ook een code kaart, mocht jij je dop kwijt zijn kun je een nieuwe bestellen.

                          #17960336
                          dion87
                            Lid sinds:
                            22 August 2011

                            ik zag laatst een BMW Z4 tekoop staan, daar hadden ze alle lampen af gerooft en het halve interieur meegenomen.. maar dat was wel in duitsland..

                            #17960337
                            rvkasper
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              4 September 2012

                              diefstal van delen komt heel veel voor.ik heb zelf 3 jaar in de autoschade gezeten en toen meerdere malen auto’s met gestolen delen als, airbags lederen interieurs ,velgen en andere ongein mee gemaakt. zelfs een keer op het werk dat we na het weekeinde terug kwamen dat een interieur van een auto achter slot en grendel was gestolen

                              #17960338
                              Kadettgek
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                25 September 2005

                                In eindhoven was een tijdje terug uit een auto van de huisartsenpost (zo’n gele met blauwe lampen) het navigatiesysteem gesloopt. Heel het dash naar de mallemoeren.

                                #17960334
                                Rayz26
                                  Lid sinds:
                                  4 December 2011

                                  Ik had ook orginele opel slotbouten met meedraaiende buiten kant en je raadt het sleutel kwijt,

                                  Dop 22 erover geslagen met grote hamer had ze alles 4 binnen 5 minuten eraf nooit geweten dat het zo makkelijk was.

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.