Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › opbrengst van blauwe c20xe dis injectoren?
- Dit onderwerp bevat 34 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 juli 2017om 13:44 door Vinci.
-
AuteurBerichten
-
25 juli 2010 om 16:04 #17223930
wie o wie kan mij vertellen wat de opbrengst is van blauwe c20xe dis injectoren?
mvg
sebasiaan
25 juli 2010 om 17:54 #17703960het zelfde als creme injectoren.. de verneveling schijnt alleen anders te zijn dan de creme
25 juli 2010 om 19:33 #17703961Nee das niet waar;)
Blauw is volgens mij 214cc/m
Beige is volgens mij 241cc/m
De inspuithoeveelheid is hetzelfde omdat de blauwe injectoren werken onder 0,5bar meer brandstofdruk.25 juli 2010 om 19:39 #17703962raar ik dacht altijd dat de beige 214 waren met 2.5 bar
de blauwe werken op 3 bar dat weet ik wel
25 juli 2010 om 19:40 #17703963Dus de beige injectoren doen 241cc/m bij 2,5 bar ?
25 juli 2010 om 19:50 #17703964Ik heb beige injectoren op 3 bar ( icm m2.8 ) mij is toen verteld dat beige dezelfde opbrengst had als blauwe.
oke ik dacht namelijk als je creme neemt bij 3 bar dat het dan meer werd dan die andere
dat ze gelijk zouden zijn bij hun ontwerp drukbv creme bij 2.5 bar 170cc
blauw bij 3 bar 170cc
creme bij 3 bar dan 200 cc
of zit ik dan helemaal verkeerd??Dit is een qoute uit het sticky topic met gegevens over de XE.
hier word dus 170cc geroepen ?
25 juli 2010 om 20:04 #17703965hmm of heb ik het verkeerd:sleeping
Maar feit is dat de beige meer opbrengst hebben:thumbup25 juli 2010 om 20:09 #17703966origineel gepost door stoppelflieger
hmm of heb ik het verkeerd:sleeping
Maar feit is dat de beige meer opbrengst hebben:thumbupOk en wat is het effect als je dan dus creme op 3 bar hebt in een dis motor ?
Ik bedoel de motor loopt prima, maar ik wil niet onnodig brandstof ingespoten hebben zegmaar ( Co te hoog ? )
25 juli 2010 om 20:32 #17703967of het te veel is moet je na meten met een wideband..
maar los daarvan.
170 cc dat zijn c20ne injectoren dat weet ik wel zeker
25 juli 2010 om 20:35 #17703968Stationaire en deellast zal de lambda hem bijregelen.
Vollast staat nu misschien te rijk maar dat zul je moeten meten.Hang anders tech 1 eraan. Je kunt zien wat de vaste regelwaarde van de lambda is.
Deze staat standaard op 128. Als ie minder dan 128 aangeeft is hij te rijk.
Geeft ie meer dan 128 aan dan is hij te arm.Ps. Volgens mij kloppen de waarden welke stoppelflieger aangeeft. Die 241 van de beige in iedergeval.
origineel gepost door GlennGSI
origineel gepost door stoppelflieger
hmm of heb ik het verkeerd:sleeping
Maar feit is dat de beige meer opbrengst hebben:thumbupOk en wat is het effect als je dan dus creme op 3 bar hebt in een dis motor ?
Ik bedoel de motor loopt prima, maar ik wil niet onnodig brandstof ingespoten hebben zegmaar ( Co te hoog ? )
25 juli 2010 om 20:43 #17703969lijkt me sterk, ik heb contact met mensen die c20ne motoren tunen en dan hebben ze x20xev injectoren nodig omdat c20xe te klein zijn en x20xev injectoren geven 240 cc bij 3 bar
dus lijktme sterk dat de c20xe beige injectoren dan 241 cc geven.
25 juli 2010 om 20:46 #17703970origineel gepost door Miruni
Stationaire en deellast zal de lambda hem bijregelen.
Vollast staat nu misschien te rijk maar dat zul je moeten meten.Hang anders tech 1 eraan. Je kunt zien wat de vaste regelwaarde van de lambda is.
Deze staat standaard op 128. Als ie minder dan 128 aangeeft is hij te rijk.
Geeft ie meer dan 128 aan dan is hij te arm.Ps. Volgens mij kloppen de waarden welke stoppelflieger aangeeft. Die 241 van de beige in iedergeval.
origineel gepost door GlennGSI
origineel gepost door stoppelflieger
hmm of heb ik het verkeerd:sleeping
Maar feit is dat de beige meer opbrengst hebben:thumbupOk en wat is het effect als je dan dus creme op 3 bar hebt in een dis motor ?
Ik bedoel de motor loopt prima, maar ik wil niet onnodig brandstof ingespoten hebben zegmaar ( Co te hoog ? )
ok nou heb ik geen tech 1.. echter ga ik 6 augustus naar de garage voor de apk zal eens vragen of ze dat eens voor me kunnen doen.
Wat is het gevolg als hij te rijk staat bij vollast ?
Is het verstandiger om blauwe injectoren te monteren ?
25 juli 2010 om 20:48 #17703971als je blauwe instaleert dan heb je weer een originele motor
friso heeft ze nu voor 40 euro op mp staan25 juli 2010 om 20:51 #17703972origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
als je blauwe instaleert dan heb je weer een originele motor
friso heeft ze nu voor 40 euro op mp staanIdd, deze creme had ik liggen van een m2.5 XE die ik nog had staan. Zag ze idd van friso al op MP staan. Maargoed als de creme verder geen nadelige gevolgen hebben..
Ik bedoel 40 + 75 euro voor reinigen testen en nieuwe afdichten/filters komt alweer op 115 euro. Als het niet nodig is dan liever niet.
25 juli 2010 om 21:02 #17703973ik snap er nu helemaal geen zak meer van,
ik kijk op ebay
en zowel dat
c20xe beige
c20xe blauw
x20xev rood
x20xev paars
g60 injectorenzijn allemaal 240 cc bij 3 bar
waarom zo veel injectoren gebruiken als ze allemaal dezelfde opbrengst hebben :S
volgens mij heeft ebay iets verkeerd?
is er iemand die het wel echt zeker weet?:argue
25 juli 2010 om 21:22 #17703974hebben ze opbrengst gegevens niet bij een revisie bedrijf ? Hier in apeldoorn zit bijvoorbeeld Hoegen. Die reviseren dynamo’s en dergelijke en testen en reinigen ook injectoren.
Misschien dat zulke bedrijven informatie erover hebben. Of andersde fabrikant van de injectoren ( bosch ? )
25 juli 2010 om 21:49 #17703975Ik weet de nummers niet, maar kan je het hier niet gewoon opzoeken?
http://www.witchhunter.com/injectordata1.php425 juli 2010 om 22:27 #17703976creams 0 280 150 744. flow 214.4cc/min @ 3bar and 195.7cc/min @ 2.5bar ??
yellows 0 280 150 420 flow 303.7cc/min @ 3bar
saab red 0 280 150 023 flow 352.1cc/min @ 3bar18E yellows 0 280 150 205 170cc/min@2.5 bar
20SEH yellows 0 280 150 725 170cc/min@2.5 bar
XE creams 0 280 150 744 214cc/min@2.5 bar ??
XE blues 0 280 150 427 241cc/min@3.0 bar
LET yellows 0 280 150 420 304cc/min@3.0 bar
Bosch reds 0 280 150 431 359cc/min@3.0 bar
Ecotec reds 90 501 588 245cc/min@3.0 bar
C25XE 0 280 150 428 196cc/min@3.0 barNummers van de creme en blauwe XE injectoren staan niet op de site van witchhunter.
de gegevens hierboven heb ik hier vandaan.
26 juli 2010 om 05:07 #17703977wanneer creme 214cc bij 2.5 bar doet (wat klopt ook volgens mijn gegevens)
en blauw 241cc bij 3.0 bar, betekent dit dat de blauwe ongeveer dezelfde opbrengst hebben.Wanneer je de blauwe namelijk op 2.5 bar zet, dan zullen ze een opbrengst hebben van 220cc..
Dus 6cc meer als de creme..Het lijstje van GlennGSI klopt wel wat ik zo 1 2 3 zie..
Heb ooit eens ergens een bosch lijst gehad met bestelnummer, waar ze in te vinden zijn inclusief opbrengst bij bepaalde druk…
;)
26 juli 2010 om 08:07 #17703978aha dat zal het meest dicht tegen de waarheid aan zitten.
dat klopt wel met wat ik tot nu toe weet :)
26 juli 2010 om 11:16 #17703979origineel gepost door corsaboy
wanneer creme 214cc bij 2.5 bar doet (wat klopt ook volgens mijn gegevens)
en blauw 241cc bij 3.0 bar, betekent dit dat de blauwe ongeveer dezelfde opbrengst hebben.Wanneer je de blauwe namelijk op 2.5 bar zet, dan zullen ze een opbrengst hebben van 220cc..
Dus 6cc meer als de creme..Het lijstje van GlennGSI klopt wel wat ik zo 1 2 3 zie..
Heb ooit eens ergens een bosch lijst gehad met bestelnummer, waar ze in te vinden zijn inclusief opbrengst bij bepaalde druk…
;)
In dat geval is het verschil tussen de opbrengst van blauwe injectoren op 3 bar en creme injectoren op 3 bar ook nihil lijkt me ?
26 juli 2010 om 16:58 #17703980had ook met aantal sproeigaten te maken.. ik geloof dat de blauwe 4 gaten en de beige maar 1 hebben..
:mijn theorie.. :vertag bij de blauwe heb je het niet gelijk in de gaten ,als 1 van de gaten dicht zit.. sommige weten wel hoe slecht dat is ..
bij de beige merk je het gelijk.. :wors heeft maar 1 gat.
26 juli 2010 om 22:37 #17703981origineel gepost door mattemaker
had ook met aantal sproeigaten te maken.. ik geloof dat de blauwe 4 gaten en de beige maar 1 hebben..:mijn theorie.. :vertag bij de blauwe heb je het niet gelijk in de gaten ,als 1 van de gaten dicht zit.. sommige weten wel hoe slecht dat is ..
bij de beige merk je het gelijk.. :wors heeft maar 1 gat.
dat de verneveling anders is dat weet ik.. dat maakt ook verder niks uit idd
26 juli 2010 om 22:49 #17703982goed is anders.
maar als het er kapot van zou lopen was dat denk ik al gebeurd ;)
26 juli 2010 om 22:51 #17703983origineel gepost door corsaboy
wanneer creme 214cc bij 2.5 bar doet (wat klopt ook volgens mijn gegevens)
en blauw 241cc bij 3.0 bar, betekent dit dat de blauwe ongeveer dezelfde opbrengst hebben.Wanneer je de blauwe namelijk op 2.5 bar zet, dan zullen ze een opbrengst hebben van 220cc..
Dus 6cc meer als de creme..Het lijstje van GlennGSI klopt wel wat ik zo 1 2 3 zie..
Heb ooit eens ergens een bosch lijst gehad met bestelnummer, waar ze in te vinden zijn inclusief opbrengst bij bepaalde druk…
;)
als je die lijst met ons zou willen delen :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.