Opbouw turbodruk standaard Z20LET Astra-G Coupe

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Opbouw turbodruk standaard Z20LET Astra-G Coupe

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227724
    wim-v6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 August 2005

      Ik vind het Vreemd eigenlijk, maar de bewuste Z20LEt welke hier 2 weken staat, was ik mee aan het rijden.

      Bij het optrekken viel mij op dat deze heel vreemd opbouwd.

      ik ga trekken vanaf pak m beet 1500 toeren.

      gaat ie rustig naar de 2000 toeren, om vervolgens als een malle te gaan trekken, turbo draait dan fleink mee (blazen in de petjes uitlaat onder de auto)

      dan word er bij 2300 toeren ineens gecorrigeerd, uitlaat stil, auto trekt vloeiend verder en bouwd dan mooi vloeiend weer zijn druk op..

      dit is niet alleen bij volgas, ook wanneer er met half gas word gereden bijvoorbeeld.

      Verder geen storingen of zo, motor loopt prima verder.

      vind het zelf een beetje vreemd eigenlijk.

      Ik weet niet of dit normaal is???

      Willem

      #17750064
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        het betreft een Z20LET met Z20LET turbo erop.

        Willem

        #17750065
        OPC Turbo
          Lid sinds:
          7 June 2009

          Het kan zijn dat de vacuum actuator die achterop je inlaatspruitstuk niet helemaal lekker meer is…

          Daar is ooit een modificatie op geweest (heb ik toen de tijd bij mijn OPC ook vervangen) en daarna was het “gehaal” over.

          Alleen is er geen handige manier om dit te controleren behalve vervangen…

          #17750066
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            okeej zal het doorgeven, de eigenaar, (ook een GOEDE sleutelaar) is op vakantie, als ie terug komt, kan m dan zelf gaan vervangen.

            Heb nu de auto zolang hij op vakantie is, hij heeft gevraagd, rijdt er eens mee en zeg me wat je vind.

            vind de opbouw een beetje vervelend haha…

            Verder gaat ie als een kogel, ondanks helemaal origineel.

            Willem

            #17750067
            wesleyvssn
              Lid sinds:
              17 May 2011

              hey daar heb ik ook last van met de mijne.
              is dat een duur geintje?


              @wim
              ik vind het niet storend, opzich wel lekker om er 2x van te genieten :P
              ik heb dat trouwens niet met bijv. half gas, echt alleen als je ‘m in trapt
              & ik noem het meer overnemen dat hij in 2xopbouwd , tenminste zo ervaar ik het.

              #17750068
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                ja ach, ik zou het wel prettig vinden als het wat geleidelijker ging allemaal, het is mijn auto niet, en de bestje jongen heeft een berg reserve onderelen om deze uit te wisselen, daar gaan we eerst mee aan de gang.

                het rijden is al een stuk beter geworden na het vervangen van de Turbo voor een zonder gescheurde schelp, wategate en uitgesleten waste gate zitting.

                Willem

                #17750069
                CarloAstra
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 December 2006

                  probleem opgelost. heb het elektronisch klepje vervangen van de wastegate actuator. voor op de turbo.
                  rijd nu weer goed.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.