Op-com problemen met een Astra

Forumindex Forums Overige Op-Com Op-com problemen met een Astra

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18355927
    Eppo18
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 May 2016

      Hallo allemaal

       

      Ik heb het forum door gezocht maar kon nergens dit probleem vinden

      Ik heb een Opel Astra h 2005 1.7 cdti.

      Ik heb een op-com versie 1.64 met de China kloon software.

      Ik kon voorheen met een oude Vista laptop mijn auto lezen, me REC uitlezen en programmeren nouja eerder dingen aan en uit zetten.

      Nu gebruik ik een laptop met Windows 10. Ik kan me niet herwinnen of het me hiermee gelukt is me auto te lezen.

      Maar als ik me op-com interface test doe, ziet hij me op-com. Maar als ik me auto wil uitlezen krijgt hij geen connectie met me ECU en op het moment dat hij wil gaat lezen. Gaat me motor storinglampje knipperen, me ABS gaat knipperen. En me imbobilizer lampje knipperen. Een soort disco in me dashbord. Ik hoor een ook pomp aanslaan en vervolgens weer uit. Volgens mij me ABS pomp. Me toerenteller zakt op en neer ( ik lees hem uit met motor gestart en niet. Als me motor uit staat blijft de toerenteller bij 0 staan natuurlijk) en dan krijg ik de melding geen connectie met de ECU.

      Een Astra G uit 1999/2000 kan ik wel uitlezen zonder problemen.

      Ik snap het niet meer ? weten jullie toevallig waar het aan kan liggen?

      Met een Bluetooth elm 327 heb ik het zelfde probleem.

      De garage kan hem wel uitlezen.

      Hoop dat jullie een oplossing hebben.  :help:
      Groetjes Dennis?

      #18362846
      truckdriver
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 January 2009

        hallo

         

        heeft u intussen een oplossing gevonden, want ik heb dit probleem namelijk ook met mijn vectra C2 en een opcom 1.95 china clone, en ik ben wel benieuwd naar de oplossing

         

        alvast bedankt

         

        Mvg joeri

        #18367306
        DannyAstra
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 July 2019

          Hallo allemaal, ik heb ook hetzelfde probleem, knipperende en soort van reset/nieuwe opstart van mijn astra 2009 wanneer ik mijn opcom 1.45 aansluit en doortest.. Dit allemaal op een Windows 10 laptop met de juiste drivers.. hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik fout doe of wat er aan de hand is. :help: alvast bedankt.

          #18367308
          pjotter
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 November 2013

            [quote quote=18367306]Hallo allemaal, ik heb ook hetzelfde probleem, knipperende en soort van reset/nieuwe opstart van mijn astra 2009 wanneer ik mijn opcom 1.45 aansluit en doortest.. Dit allemaal op een Windows 10 laptop met de juiste drivers.. hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik fout doe of wat er aan de hand is. :help: alvast bedankt.[/quote]

            Ter info heeft uw de juiste drivers geinstalleerd zodat uw opcom wordt herkent in opcom met de juiste firmware

            usb

            daarna test uitvoeren in opcom zodat je interface wordt herkend met de juiste firmware en werking als dit in orde is

            test interface

            kun je de interface op je OBD aansluiten in auto en verbinding maken met software van je opcom

             

            #18367317
            DannyAstra
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 July 2019

              Dank voor je reactie.. maar helaas voor mij.. dit heb ik voor elkaar.

              #18367404
              DannyAstra
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 July 2019

                Niemand die dit probleem herkend?

                #18367410
                pjotter
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 November 2013

                  [quote quote=18367404]Ik heb het forum door gezocht maar kon nergens dit probleem vinden[/quote]

                  https://opel-forum.nl/forums/topic/how-to-op-com-driver-installeren-windows-10/

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.