Forumindex › Forums › Overige › Op-Com › op-com kan geen verbinding maken met ECU [CORSA B X16XE]
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 november 2012 om 16:08 #17253064
Heren
Heb vandaag de op-com binnen gekregen nadat ik een ELM 1.5a had gekocht die niet werkte.
Maar de op-com werkt ook niet.
De interface word wel gevonden , maar hij kan geen verbinding maken met de ecu ? :swear
Corsa B
1995
X16XE – 16 polige aansluitingIk heb alles juist gedaan wat er in de handleiding beschreven staat.Maar het werkt niet.
Er staat ook nog iets op cd ‘after firmware upgrade’ . Moet ik dit proberen ?
Ik heb de ‘before firmware upgrade’ geinstalleerd maar hij kan geen verbinding maken met ECU
HELP? :wtf
23 november 2012 om 21:46 #18077094AnoniemLid sinds:
1 January 1970Geprobeerd met contact aan? Je kunt in het systeem meerdere opties om te starten kiezen, allemaal even proberen.. branden de lampjes op de opcom?
Verstuurd van mijn HTC One S met Tapatalk
24 november 2012 om 00:35 #18077095staat op you tube een mooie installatie film .[ draai zelf mt windows 7!]
laptop naast de desktop zetten als je die hebt , kun je 1 op 1meelopen [ installeren] kun je op paze zetten als het tesnel aat of zo .@EdGSI wrote:
Heren
Heb vandaag de op-com binnen gekregen nadat ik een ELM 1.5a had gekocht die niet werkte.
De interface word wel gevonden , maar hij kan geen verbinding maken met de ecu ? :swear
Corsa B
1995
X16XE – 16 polige aansluitingIk heb alles juist gedaan wat er in de handleiding beschreven staat.Maar het werkt niet.
Ik heb de ‘before firmware upgrade’ geinstalleerd maar hij kan geen verbinding maken met ECU
24 november 2012 om 08:30 #18077096Kun je hem nog wel met de paperclipmethode uitlezen?
zo niet is er wat met je bedrading24 november 2012 om 09:26 #18077097Inderdaad, welke lampjes branden op de opcom en op welk besturingssysteem draai je? Ze werken maar heel zelden op een andere dan XP.
Kan je ook handmatig naar een motorcode zoeken?24 november 2012 om 09:30 #18077098draaid perfect met windows 7 is even wat instel werk , daarom verwees ik ook naar you tube !
draai met op-com china clown nederlandstalig .
@Looney wrote:Inderdaad, welke lampjes branden op de opcom en op welk besturingssysteem draai je? Ze werken maar heel zelden op een andere dan XP.
Kan je ook handmatig naar een motorcode zoeken?24 november 2012 om 09:33 #18077099zag iets staan van corsa 1995 , daar kun je alleen met een obd 1 kabel op om uittelezen !
die moet ik ook nog op de kop zien tetikken n.l van obd2 naar obd 1
dus als iemand wat over heeft ………………@EdGSI wrote:
Heren
Corsa B
1995
24 november 2012 om 12:07 #18077100Het is me gelukt. Moest de firmware schijnbaar upgraden naar 1.39
Nu ben ik onder t rijden een paar dingen gaan bekijken omdat mijne ietwat inhoud tot 2800rpm.
Heb het onder t rijden bekeken en er vielen me een aantal dingen op.
*Map sensor (Bar)
tussen 1400-2800rpm zakt het aantal bar. boven die toeren neemt het toe.
(dat is t toerengebied waar hij ietwat stottert)*inspuitpuls stijgt veel sneller na 2500rpm
* ontstekingsvervroeging schommelt tot 3000rpm, daarna blijft op 27 ca
Wat kan ik hieruit opmaken? :jerry
25 november 2012 om 08:54 #18077101Denk dat ie ergens valse lucht trekt
overal nieuwe pakkingen op het inlaat traject gebruikt?
aangetrokken met momentsleutel of ratel?
denk dat je het daar in moet zoeken -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.