op-com interface

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum op-com interface

• Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    kwajong

Hallo

Ik heb zojuist een op-com interface besteld via marktplaats incl software

ik hoop hem deze week binnen te hebben maar hoe werkt dit?
      Ik wil graag een fout resetten omdat mijn airbag lampje opeens blijft branden.
      Ik heb totaal nog geen idee hoe dit werkt kan iemand me helpen ik heb een vectra b van 2000

SigNumberOne
      Deelnemer

het programma wijst zich van zelf.
        voor meer info, gebruik de zoekfunctie :thumb

Dolby
        Deelnemer

Het is relatief plug en play.

1. Installeer de OP-com software op een laptop.
          2. Sluit op-com kabel aan op stekker onder de handrem.
          3. Zet je auto op contact
          4. Start de op-com software.
          5. Als de op-com software gestart is selecteerd Kw-2000, daarna pak je automatisch herkening.
          6. De rest is lezen en kijken.

Voor meer informatie inderdaad gebruik de zoek functie. :thumb

kwajong

ok ik heb de nl versie gedownload maar als ik op instellingen-interfacetest klik krijg ik het volgende.

a.u.b. interface aansluiten of installeer usb driver.

ok. de usb driver is geïnstalleerd een Engelse versie die ik geinstalleed er bij kreeg op een cd doe het wel beetje vreemd

wel valt me op dat als de interface is aangesloten onder hardwarebeheer een usb serial port komt te staan met vraagteken.
            Waar kan ik de driver hier van vinden?

ik draai windows 7

Vectra-gts C

waar heb je de versie gedownload? op de opcom site? ik hoop het niet want als dat wel zo is kun je hem weggooien..
              je moet een gekraakte versie hebben, als je de originele installeert zorgt ie ervoor dat je chinese opcom niet meer bruikbaar is. heb ik vorige week nog gehad.

kwajong

nee de chineese doet het nog gewoon

ik had wel de versie van de opcom site er op staan maar die herkende mijn op-com niet

de chinese versie ziet nog steeds de interface

waar kan je dan de juiste versies vinden?

Vectra-gts C

@kwajong wrote:

nee de chineese doet het nog gewoon

ik had wel de versie van de opcom site er op staan maar die herkende mijn op-com niet

de chinese versie ziet nog steeds de interface

waar kan je dan de juiste versies vinden?

welke mappen heb je op je cd staan?
                  heb je de keuze tussen before en after firmware update? zoja dan is dit de zelfde als die ik heb. hier heb ik een nederlandse gebruikersaanwijzing voor.

kwajong

after the firmware upgrade using
                    before the firmware upgrade using

en OP-COM 08-2010 EN deze heb ik geprobeerd werkt voor zover ik zie hij erkent de interface als ik hem detecteer

wat moet ik met de andere twee mappen?

ik moet het allemaal nog testen op de vectra maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen

Vectra-gts C

@kwajong wrote:

after the firmware upgrade using
                      before the firmware upgrade using

en OP-COM 08-2010 EN deze heb ik geprobeerd werkt voor zover ik zie hij erkent de interface als ik hem detecteer

wat moet ik met de andere twee mappen?

ik moet het allemaal nog testen op de vectra maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen

nou verwijder alles! alles wat je geinstalleerd hebt
                      de mappen natuurlijk wel laten staan.
                      dan kies je de map after firmware upgrade using.
                      en dan volg je deze handleiding:

Step1: Installing 090820B.
                      Step2:op-com cable plug to computer USB connector, it can’t connect to the car
                      Step3:open the icon OP-COM090820B on the desktop, click the “setting” ,select interface type “op-com REVISION-B”, then click “save config” ,and return to the main interface, click “setting” again, then choose and click ‘interface test”, after two minute, the hardware will become 1.33 version to 1.39 version .re-open OP-COM and after enter setting to click “interface test ”,you can view it’s 1.39version .and writting down the serial number
                      Step4: from step3 return to main interface of OP-COM, select one by one , Diagnostics—1999—CORSA-B—ENGINE, then select X12XE enter to register interface, please do not close this register window ,and following setp5.
                      Step5.Estract file WINHEX, and installing WHXSETUP.exe. then open the WINHEX which just Extract opening, click and open winhex.exe. select menu TOOLS, click OPEN RAM, in the display window , select and click OP-COM, then click the Primary memory , and appear a small window ,then click OK enter in main interface of winhex, click the menu “SEARCH”, select and click the following menu “FIND TEXT”, a dialog box will be appear , please fill the serial number into on the top of dialog box ,then click “OK”, and press F3 on the computer keyboard , from the WINHEX main interface to find and remember a code 8-3,like this :BEA2C2A-4C1,and click please click menu “search” from winhex main interface again ,select “FIND TEXT”, a dialog box will appear ,then write the front eight number of 8-3code into this dialog box ,after click OK, then find a 8-8code from on the right of winhex main interface ,such as BEA2C2A2-4C1EZ2CA,please write down this 8-8code ,and fill into the OP-COM register window ,click ACTIVET , and the update is success .

in het nederlands:
                      after the firmware upgrade use

Stap1:
                      Installeer 090820B.

Stap2:
                      op-com via USB verbinden met computer zonder auto!!!

Stap3:
                      open de icon OP-COM090820B vanaf je bureaublad, Ga naar “setting” ,selecteer interface type “REVISION-B”
                      daar na opslaan “save config” ,en terug naar hoofdmenu
                      ga weer naar “setting”, klik nu op ‘interface test”, na ongeveer 2 minuten zal de hardware van 1.33 naar 1.39 veranderen
                      Sluit op-com en open deze weer opnieuw vanaf je bureaublad en ga naar ‘settings’ klik op ‘interface test’
                      nu moet je de melding krijgen dat je interface versie 1.39is geworden tevens zie je de serie nummer van je interface
                      SCHRIJF deze op.

Stap4:
                      Ga nu terug naar de hoofdmenu van OP-COM,

Ga naar diagnose selecteer 1999 dan corsaB dan engine dan x12xe
                      nu krijg je een scherm om je interface te registreren… laat deze venster open!!!!!!

Stap5.

installeer WINHEX(hexwin) WHXSETUP.exe.

open WINHEX na installatie, en klik op winhex.exe.

selecteer in de menu TOOLS —> OPEN RAM

nu verschijnt er een venster selecteer in de lijst OP-COM, klik daarna op Primary memory ,
                      een kleinere venster zal verschijnen klik op OK
                      Ga daarna naar menu “SEARCH”,
                      selecteer“FIND TEXT”,
                      klein venster zal openen
                      vul hier de serie nummer in die je eerder hebt opgeschreven
                      klik op “OK”,
                      en druk op F3 aan de rechterkant zie je de serienummer terug komen
                      bij deze code zal je een andere code aantreffen bijv. zoals deze:BEA2C2A-4C1, dit noemen we de 8-3 code
                      zodra je deze code gevonden hebt schrijf je deze op

nu doe je het zelfde maar dan met deze code
                      “search”
                      “FIND TEXT”,
                      en vul nu de eerste 8 code in van de 8-3 code
                      druk op OK, dan op F3 om de volgende code te vindende 8-8code
                      de code moet er als volgt uitzien
                      BEA2C2A2-4C1EZ2CA,(maar dan andere cijfer/letter combinatie)
                      schrijf deze code op en vul deze in in de registratie scherm van opcom
                      klik nu op ACTIVET ,
                      je update is nu klaar.

als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel;)

kwajong

ik zal even opnoemen wat er in de mappen op mijn cd staat:

Before the firmware upgrade using

map OpCom DE 090420
                        map OPCOM081016_EN

After the firmware upgrade using

map After the firmware upgrade using
                        map hexwin

kwajong

ergens anders in dit forum ston deze link http://www.mediafire.com/?79vezszjvrf8awf” onclick=”window.open(this.href);return false;

hier staat een versie die ook nl is en meteen alles instaleerd een soort unattended versie alles gaat vanzelf even kiezen wat je wilt en klaar

hier het topic: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=157035″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Vectra-gts C

@kwajong wrote:

ergens anders in dit forum ston deze link http://www.mediafire.com/?79vezszjvrf8awf” onclick=”window.open(this.href);return false;

hier staat een versie die ook nl is en meteen alles instaleerd een soort unattended versie alles gaat vanzelf even kiezen wat je wilt en klaar

hier het topic: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=157035″ onclick=”window.open(this.href);return false;

lees gewoon de gebruikersaanwijzing? daar staat stap voor stap wat je moet doen, binnen half uurtje had ik het geklaard.

kwajong

bedankt voor de goede hulp allemaal ik vind dit een top forum

Vectra-gts C

@kwajong wrote:

bedankt voor de goede hulp allemaal ik vind dit een top forum

is het al gelukt dan?

kwajong

ja het is gelukt hij leest de fouten uit.

je kan ze ook resetten

nu moet ik de airbag sensor aan de passagierszijde vervangen
                                  kan iemand me vertellen waar die zit hoe ziet zo’n ding er uit

leon34
                                  Deelnemer

ik kan nergens de nl versie van de software vinden iemand een link?

yentl5552

https://www.soshareit.com/mN4zK4A4Sq” onclick=”window.open(this.href);return false;
                                      verloopt na 30 dagen ;)

nooit de originele software installeren die maakt je opcom onbruikbaar ook even checken welke opcom versie hij zegt dat je hebt 1.39 is sowieso niet gelockt 1.44 is mogelijk gelockt ;)

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.