Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › op-com interface
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 februari 2012 om 21:35 #17247198
Hallo
Ik heb zojuist een op-com interface besteld via marktplaats incl software
ik hoop hem deze week binnen te hebben maar hoe werkt dit?
Ik wil graag een fout resetten omdat mijn airbag lampje opeens blijft branden.
Ik heb totaal nog geen idee hoe dit werkt kan iemand me helpen ik heb een vectra b van 200029 februari 2012 om 09:34 #18001272het programma wijst zich van zelf.
voor meer info, gebruik de zoekfunctie :thumb29 februari 2012 om 10:00 #18001273Het is relatief plug en play.
1. Installeer de OP-com software op een laptop.
2. Sluit op-com kabel aan op stekker onder de handrem.
3. Zet je auto op contact
4. Start de op-com software.
5. Als de op-com software gestart is selecteerd Kw-2000, daarna pak je automatisch herkening.
6. De rest is lezen en kijken.Voor meer informatie inderdaad gebruik de zoek functie. :thumb
1 maart 2012 om 14:35 #18001274ok ik heb de nl versie gedownload maar als ik op instellingen-interfacetest klik krijg ik het volgende.
a.u.b. interface aansluiten of installeer usb driver.
ok. de usb driver is geïnstalleerd een Engelse versie die ik geinstalleed er bij kreeg op een cd doe het wel beetje vreemd
wel valt me op dat als de interface is aangesloten onder hardwarebeheer een usb serial port komt te staan met vraagteken.
Waar kan ik de driver hier van vinden?ik draai windows 7
1 maart 2012 om 14:44 #18001275waar heb je de versie gedownload? op de opcom site? ik hoop het niet want als dat wel zo is kun je hem weggooien..
je moet een gekraakte versie hebben, als je de originele installeert zorgt ie ervoor dat je chinese opcom niet meer bruikbaar is. heb ik vorige week nog gehad.1 maart 2012 om 15:17 #18001276nee de chineese doet het nog gewoon
ik had wel de versie van de opcom site er op staan maar die herkende mijn op-com niet
de chinese versie ziet nog steeds de interface
waar kan je dan de juiste versies vinden?
1 maart 2012 om 17:05 #18001277@kwajong wrote:
nee de chineese doet het nog gewoon
ik had wel de versie van de opcom site er op staan maar die herkende mijn op-com niet
de chinese versie ziet nog steeds de interface
waar kan je dan de juiste versies vinden?
welke mappen heb je op je cd staan?
heb je de keuze tussen before en after firmware update? zoja dan is dit de zelfde als die ik heb. hier heb ik een nederlandse gebruikersaanwijzing voor.1 maart 2012 om 17:22 #18001278after the firmware upgrade using
before the firmware upgrade usingen OP-COM 08-2010 EN deze heb ik geprobeerd werkt voor zover ik zie hij erkent de interface als ik hem detecteer
wat moet ik met de andere twee mappen?
ik moet het allemaal nog testen op de vectra maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen
1 maart 2012 om 17:52 #18001279@kwajong wrote:
after the firmware upgrade using
before the firmware upgrade usingen OP-COM 08-2010 EN deze heb ik geprobeerd werkt voor zover ik zie hij erkent de interface als ik hem detecteer
wat moet ik met de andere twee mappen?
ik moet het allemaal nog testen op de vectra maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen
nou verwijder alles! alles wat je geinstalleerd hebt
de mappen natuurlijk wel laten staan.
dan kies je de map after firmware upgrade using.
en dan volg je deze handleiding:Step1: Installing 090820B.
Step2:op-com cable plug to computer USB connector, it can’t connect to the car
Step3:open the icon OP-COM090820B on the desktop, click the “setting” ,select interface type “op-com REVISION-B”, then click “save config” ,and return to the main interface, click “setting” again, then choose and click ‘interface test”, after two minute, the hardware will become 1.33 version to 1.39 version .re-open OP-COM and after enter setting to click “interface test ”,you can view it’s 1.39version .and writting down the serial number
Step4: from step3 return to main interface of OP-COM, select one by one , Diagnostics—1999—CORSA-B—ENGINE, then select X12XE enter to register interface, please do not close this register window ,and following setp5.
Step5.Estract file WINHEX, and installing WHXSETUP.exe. then open the WINHEX which just Extract opening, click and open winhex.exe. select menu TOOLS, click OPEN RAM, in the display window , select and click OP-COM, then click the Primary memory , and appear a small window ,then click OK enter in main interface of winhex, click the menu “SEARCH”, select and click the following menu “FIND TEXT”, a dialog box will be appear , please fill the serial number into on the top of dialog box ,then click “OK”, and press F3 on the computer keyboard , from the WINHEX main interface to find and remember a code 8-3,like this :BEA2C2A-4C1,and click please click menu “search” from winhex main interface again ,select “FIND TEXT”, a dialog box will appear ,then write the front eight number of 8-3code into this dialog box ,after click OK, then find a 8-8code from on the right of winhex main interface ,such as BEA2C2A2-4C1EZ2CA,please write down this 8-8code ,and fill into the OP-COM register window ,click ACTIVET , and the update is success .in het nederlands:
after the firmware upgrade useStap1:
Installeer 090820B.Stap2:
op-com via USB verbinden met computer zonder auto!!!Stap3:
open de icon OP-COM090820B vanaf je bureaublad, Ga naar “setting” ,selecteer interface type “REVISION-B”
daar na opslaan “save config” ,en terug naar hoofdmenu
ga weer naar “setting”, klik nu op ‘interface test”, na ongeveer 2 minuten zal de hardware van 1.33 naar 1.39 veranderen
Sluit op-com en open deze weer opnieuw vanaf je bureaublad en ga naar ‘settings’ klik op ‘interface test’
nu moet je de melding krijgen dat je interface versie 1.39is geworden tevens zie je de serie nummer van je interface
SCHRIJF deze op.Stap4:
Ga nu terug naar de hoofdmenu van OP-COM,Ga naar diagnose selecteer 1999 dan corsaB dan engine dan x12xe
nu krijg je een scherm om je interface te registreren… laat deze venster open!!!!!!Stap5.
installeer WINHEX(hexwin) WHXSETUP.exe.
open WINHEX na installatie, en klik op winhex.exe.
selecteer in de menu TOOLS —> OPEN RAM
nu verschijnt er een venster selecteer in de lijst OP-COM, klik daarna op Primary memory ,
een kleinere venster zal verschijnen klik op OK
Ga daarna naar menu “SEARCH”,
selecteer“FIND TEXT”,
klein venster zal openen
vul hier de serie nummer in die je eerder hebt opgeschreven
klik op “OK”,
en druk op F3 aan de rechterkant zie je de serienummer terug komen
bij deze code zal je een andere code aantreffen bijv. zoals deze:BEA2C2A-4C1, dit noemen we de 8-3 code
zodra je deze code gevonden hebt schrijf je deze opnu doe je het zelfde maar dan met deze code
“search”
“FIND TEXT”,
en vul nu de eerste 8 code in van de 8-3 code
druk op OK, dan op F3 om de volgende code te vindende 8-8code
de code moet er als volgt uitzien
BEA2C2A2-4C1EZ2CA,(maar dan andere cijfer/letter combinatie)
schrijf deze code op en vul deze in in de registratie scherm van opcom
klik nu op ACTIVET ,
je update is nu klaar.als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel;)
1 maart 2012 om 18:15 #18001280ik zal even opnoemen wat er in de mappen op mijn cd staat:
Before the firmware upgrade using
map OpCom DE 090420
map OPCOM081016_ENAfter the firmware upgrade using
map After the firmware upgrade using
map hexwin1 maart 2012 om 19:34 #18001281ergens anders in dit forum ston deze link http://www.mediafire.com/?79vezszjvrf8awf” onclick=”window.open(this.href);return false;
hier staat een versie die ook nl is en meteen alles instaleerd een soort unattended versie alles gaat vanzelf even kiezen wat je wilt en klaar
hier het topic: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=157035″ onclick=”window.open(this.href);return false;
1 maart 2012 om 20:03 #18001282@kwajong wrote:
ergens anders in dit forum ston deze link http://www.mediafire.com/?79vezszjvrf8awf” onclick=”window.open(this.href);return false;
hier staat een versie die ook nl is en meteen alles instaleerd een soort unattended versie alles gaat vanzelf even kiezen wat je wilt en klaar
hier het topic: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=157035″ onclick=”window.open(this.href);return false;
lees gewoon de gebruikersaanwijzing? daar staat stap voor stap wat je moet doen, binnen half uurtje had ik het geklaard.
1 maart 2012 om 20:08 #18001283bedankt voor de goede hulp allemaal ik vind dit een top forum
1 maart 2012 om 20:18 #180012842 maart 2012 om 14:45 #18001285ja het is gelukt hij leest de fouten uit.
je kan ze ook resetten
nu moet ik de airbag sensor aan de passagierszijde vervangen
kan iemand me vertellen waar die zit hoe ziet zo’n ding er uit24 februari 2013 om 16:34 #18001286ik kan nergens de nl versie van de software vinden iemand een link?
24 februari 2013 om 17:55 #18001287https://www.soshareit.com/mN4zK4A4Sq” onclick=”window.open(this.href);return false;
verloopt na 30 dagen ;)nooit de originele software installeren die maakt je opcom onbruikbaar ook even checken welke opcom versie hij zegt dat je hebt 1.39 is sowieso niet gelockt 1.44 is mogelijk gelockt ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.