Ook last van een krakende achterklep (C GTS)? Hier de oplossing!

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Ook last van een krakende achterklep (C GTS)? Hier de oplossing!

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18347029
    GooneyBird
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 February 2010

      Je kent het wel. Heb je net met tiewraps en tape alles zo in je interieur vastgezet dat niets meer rammelt voor dat priemiejoem-auto-gevoel, heb je alsnog 1 kraakje. Het lijkt ergens uit je achterklep te komen, maar waar?

      Ik heb het al een tijdje. Bij elke verkeersdrempel komt er een droge kraak uit de achterklep. Eerst dacht ik aan droge rubbers in de achterophanging, maar dat is het probleem niet. Daar al met siliconespray alle scharnieren behandeld, maar dat was het ook allemaal niet.

      Wat blijkt, naast de vanger in de onderkant bij de bumper zitten twee rubberen blokjes. Deze twee blokjes liggen tegen het slot aan als de klep dicht is. Deze waren bij mij helemaal uitgedroogd, en kraakten dus elke keer als de klep ook maar een beetje bewoog. Een klein druppie vet op de blokjes later, en de klep is weer stil. Bonus; hij gaat nu ook met een droge ‘klik’ dicht, en niet meer “Krroek-klik”. :applause02:

      Tip van de dag dus. Kost je 5 minuten, en je auto voelt weer een stukje jonger!

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.