Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Ook gesjoemeld bij opel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 december 2015 om 06:14 #17274442
Hoor de net op de radio.. duitse zender :D dat er bij opel (zafira ) ook is gesjoemeld :hmmz
3 december 2015 om 06:37 #18303635Klopt is al langer bekend hoor, gaat om een Zafira diesel, maar er zouden geen verdere bewijzen zijn nog.
15 Oktober 2015
Zwitserse onderzoekers beweren dat de Zafira een veel hogere uitstoot heeft dan Opel laat geloven. Zowel GM als de Duitse autofabrikant ontkennen de beschuldigingen.
De onderzoekers baseren de feiten op de Zafira 1.6 CDTI. De auto voldoet volgens de Zwitsers niet aan de huidige Euro 6-normen. Volgens het onderzoek stoot de Zafira 17 keer meer NOx uit dan Opel ons doet geloven. De analyses vonden plaats in een lab, waar de auto werd getest op twee verschillende banden. Op de ene band werden alle vier de wielen aangedreven en op de andere een band werden twee wielen aangedreven. Op beide banden kwamen verschillende resultaten tevoorschijn met betrekking tot de uitstoot.
Opel verwerpt beschuldigen gesjoemel met Zafira [updated]
Gepost op 23-10-2015 om 15:20 door rubenpriest – 74 Reacties »
Opel Zafira
Zwitserse onderzoekers beweren dat de Zafira een veel hogere uitstoot heeft dan Opel laat geloven. Zowel GM als de Duitse autofabrikant ontkennen de beschuldigingen.De onderzoekers baseren de feiten op de Zafira 1.6 CDTI. De auto voldoet volgens de Zwitsers niet aan de huidige Euro 6-normen. Volgens het onderzoek stoot de Zafira 17 keer meer NOx uit dan Opel ons doet geloven. De analyses vonden plaats in een lab, waar de auto werd getest op twee verschillende banden. Op de ene band werden alle vier de wielen aangedreven en op de andere een band werden twee wielen aangedreven. Op beide banden kwamen verschillende resultaten tevoorschijn met betrekking tot de uitstoot.
Overigens zijn de conclusies van het onderzoek geen verrassing. Het is al lang en breed bekend dat auto’s meer uitstoten dan de theoretische opgegeven fabrieksopgave, maar dit wil niet zeggen dat iedere autofabrikant sjoemelt met de tests.
Opel zelf zegt dat de gezinsauto gewoon voldoet aan de Europese emissie-eisen en ontkent te sjoemelen met zijn auto’s. Greenpeace Duitsland pleit voor een onderzoek naar de autofabrikant.
UPDATE: De Duitse autofabrikant zegt in een verklaring dat onder het toeziend oog van de TÜV Hessen, vandaag een test is uitgevoerd met een Zafira 1.6 CDTI. Hieruit bleek de auto te voldoen aan de wettelijke emisie-eisen die momenteel gelden. Voor Opel het bewijs om de beweringen van de onderzoekers uit Zwitserland nadrukkelijk te verwerpen.
3 december 2015 om 07:29 #18303636Is ook al vermeld dat er waarschijnlijk niets strafbaars is gedaan. De auto is zo schoon tijdens de tests. Er zijn daar geen kunstgrepen voor gedaan zoals detectiesoftware enz..
4 december 2015 om 06:01 #18303637Oke dan hoeven we denk ik ons niet zo druk te maken ;)
We zullen het wel zien alles is tegenwoordig te verdoezelen. :sleeping
15 december 2015 om 05:54 #18303638Druk maken zou ik sowieso niet doen :angel Ook al zou er wel mee gesjoemeld zijn, je auto rijd er niet anders door. En de bijtelling is toch al berekend.
15 december 2015 om 11:35 #18303639Het gaat ook niet op de bijtelling. Er bestaat nog meer dan alleen maar de klote lease bakken. Het gaat hier om het milieu. En dat ze moedwillig verkeerde dingen hebben gedaan om helaas voor de lease wereld beter voor de dag te komen. Dus onterecht veel geld verdienen ten op zichten van de concurrerend.
15 december 2015 om 11:47 #18303640Snap niet al dat gedoe om de uitstoot.
Hoe lang duurt het tot je het hele productie proces van een nieuwe auto is goedgemaakt tov de uitstoot die een auto die nu overal geweerd word ivm uitstoot welke wat langer blijft rijden.
Er zijn al onafhankelijke onderzoekers geweest die hebben uitgerekend dat een Mercedes 240D uit 1978 die nu nog zou rijden met een 450.000km nog steeds niet uitgestoot heeft inclusief productie, wat zo’n nieuwe Hybride uit gaat uitstoten incl productie en het rijden tot vervanging.
Nu ben ik zelf zowiezo niet zo bezig met uitstoot.
Ik vind het allemaal best, ik zal een auto er niet om laten staan.Ze melden nu al dat de auto’s na aanpassen van de uitstoot het verbruik hoger word.
Dan laten we hem maar meer uitstoten.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
8 januari 2016 om 06:30 #18303641Ik snap best dat alle beetjes helpen voor een beter milieu maar liegen doen we er allemaal om. Windmolen parken die niet rendabel zijn, zonnepanelen die niet rendabel zijn. En de productie daarvan is gelukkig 100% neutraal voor het milieu :hmmz Als je echt wat wil veranderen moet je af van onze weggooi maatschappij.
8 januari 2016 om 07:33 #18303642Probleem is met die VW’s dat ze simpelweg verkeerd op kenteken staan. Vergelijk het als een 4cil auto verkopen als een 6cil. of van mijn part andersom. Om maar een dwarsstraat te noemen. Die auto’s zijn simpelweg illegaal.
Nu schijnt VW het met een membraampje in de inlaat en een software update wél aan de juiste eisen te krijgen. Dat zijn dan de eisen om met recht een bepaald groen energie label te mogen voeren.
Je mag best een smerige roetende brandstof slurpende stink auto in de markt zetten (zolang die de Euro norm maar haalt dan, kijk naar de Amerikaans en Europese 6+ cilinders). Maar je krijgt voordelen als je een schone auto bouwt (en leased in ons kromme belastingstelsel land)
Als je dan een smerige uitstotende auto die gewoon een B, C of nog hoger label (heeft een Insignia OPC niet gewoon een G-label?) verdient door een software trucje als A-label voor laat doen, ja dan ben je strafbaar. En heb je in het Amerikaans geval geen poot om op te staan en daar zijn ze ook niet zo van de schikkingen.
Simpel gezegd blijft heel de auto inductie altijd een vervuilende bezigheid (en daar doe ik hard aan mee 8) ) maar wat deze fabrikant doet is gewoon lompe (financiële)fraude plegen, zonder zijn best te doen om binnen de mazen van de wet te blijven. (zoals Opel met die Zafira dat wel doet, is ook vervuilender en minder zuinig dan gesteld, maar die haalt die fysieke waardes wél en dus binnen de wet en regelgeving)
Het is ook erg opvallend dat er veel autofabrikanten aan het begin van heel dat bijtellingsvoordeel verhaal binnen no-time tig auto’s met A-label kon leveren (al dan niet door heel het ding vol te laten roeten dmv AD-Bleu, wat echt een absurde techniek is voor een personen auto (denk hierbij aan Peugeot en Citroen.) Opel daarentegen die zeker niet onbekend is en was met het bouwen van (moderne) motoren bleef daar in iets achter, simpelweg omdat de techniek toen er nog niet klaar voor was.
Verder blijft heel dat energie-label gebeuren (voor wat voor apparaten en machines dan ook) een financiële wassen neus (daarom kun je er dus mee frauderen), maar dat is een ander verhaal. :angel
8 januari 2016 om 07:36 #18303643Toch wordt er veel gerecycled in het weggooi Nederland. Groot deel van electoniche componenten wordt weer netjes in je nieuwe tv wasmachine enz. Gebruikt welliswaar dan als nieuw component gemaakt van oude. Een van de grootste weggooi posten zijn de mobile telefoons en laptos, ik kan altijd prima een jaar of 4 doen met een laptop en telefoon. Maar velen hebben hem eerder stuk en gooien hem dan weg in de niet daarvoor bestemde zwarte container.
8 januari 2016 om 07:46 #18303644Daar worden beste hoeveelheden waardevolle metalen en andere grondstoffen uit gehaald, dus daar is met vanzelf wel op gebrand om te recyclen. Goede zaak.
8 januari 2016 om 11:07 #18303645@warhamstr wrote:
Probleem is met die VW’s dat ze simpelweg verkeerd op kenteken staan. Vergelijk het als een 4cil auto verkopen als een 6cil. of van mijn part andersom. Om maar een dwarsstraat te noemen. Die auto’s zijn simpelweg illegaal.
Nu schijnt VW het met een membraampje in de inlaat en een software update wél aan de juiste eisen te krijgen. Dat zijn dan de eisen om met recht een bepaald groen energie label te mogen voeren.
Je mag best een smerige roetende brandstof slurpende stink auto in de markt zetten (zolang die de Euro norm maar haalt dan, kijk naar de Amerikaans en Europese 6+ cilinders). Maar je krijgt voordelen als je een schone auto bouwt (en leased in ons kromme belastingstelsel land)
Als je dan een smerige uitstotende auto die gewoon een B, C of nog hoger label (heeft een Insignia OPC niet gewoon een G-label?) verdient door een software trucje als A-label voor laat doen, ja dan ben je strafbaar. En heb je in het Amerikaans geval geen poot om op te staan en daar zijn ze ook niet zo van de schikkingen.
Simpel gezegd blijft heel de auto inductie altijd een vervuilende bezigheid (en daar doe ik hard aan mee 8) ) maar wat deze fabrikant doet is gewoon lompe (financiële)fraude plegen, zonder zijn best te doen om binnen de mazen van de wet te blijven. (zoals Opel met die Zafira dat wel doet, is ook vervuilender en minder zuinig dan gesteld, maar die haalt die fysieke waardes wél en dus binnen de wet en regelgeving)
Het is ook erg opvallend dat er veel autofabrikanten aan het begin van heel dat bijtellingsvoordeel verhaal binnen no-time tig auto’s met A-label kon leveren (al dan niet door heel het ding vol te laten roeten dmv AD-Bleu, wat echt een absurde techniek is voor een personen auto (denk hierbij aan Peugeot en Citroen.) Opel daarentegen die zeker niet onbekend is en was met het bouwen van (moderne) motoren bleef daar in iets achter, simpelweg omdat de techniek toen er nog niet klaar voor was.
Verder blijft heel dat energie-label gebeuren (voor wat voor apparaten en machines dan ook) een financiële wassen neus (daarom kun je er dus mee frauderen), maar dat is een ander verhaal. :angel
Uitlaat vervuilende V6:
@warhamstr wrote:
Probleem is met die VW’s dat ze simpelweg verkeerd op kenteken staan. Vergelijk het als een 4cil auto verkopen als een 6cil. of van mijn part andersom. Om maar een dwarsstraat te noemen. Die auto’s zijn simpelweg illegaal.
Nu schijnt VW het met een membraampje in de inlaat en een software update wél aan de juiste eisen te krijgen. Dat zijn dan de eisen om met recht een bepaald groen energie label te mogen voeren.
Je mag best een smerige roetende brandstof slurpende stink auto in de markt zetten (zolang die de Euro norm maar haalt dan, kijk naar de Amerikaans en Europese 6+ cilinders). Maar je krijgt voordelen als je een schone auto bouwt (en leased in ons kromme belastingstelsel land)
Als je dan een smerige uitstotende auto die gewoon een B, C of nog hoger label (heeft een Insignia OPC niet gewoon een G-label?) verdient door een software trucje als A-label voor laat doen, ja dan ben je strafbaar. En heb je in het Amerikaans geval geen poot om op te staan en daar zijn ze ook niet zo van de schikkingen.
Simpel gezegd blijft heel de auto inductie altijd een vervuilende bezigheid (en daar doe ik hard aan mee 8) ) maar wat deze fabrikant doet is gewoon lompe (financiële)fraude plegen, zonder zijn best te doen om binnen de mazen van de wet te blijven. (zoals Opel met die Zafira dat wel doet, is ook vervuilender en minder zuinig dan gesteld, maar die haalt die fysieke waardes wél en dus binnen de wet en regelgeving)
Het is ook erg opvallend dat er veel autofabrikanten aan het begin van heel dat bijtellingsvoordeel verhaal binnen no-time tig auto’s met A-label kon leveren (al dan niet door heel het ding vol te laten roeten dmv AD-Bleu, wat echt een absurde techniek is voor een personen auto (denk hierbij aan Peugeot en Citroen.) Opel daarentegen die zeker niet onbekend is en was met het bouwen van (moderne) motoren bleef daar in iets achter, simpelweg omdat de techniek toen er nog niet klaar voor was.
Verder blijft heel dat energie-label gebeuren (voor wat voor apparaten en machines dan ook) een financiële wassen neus (daarom kun je er dus mee frauderen), maar dat is een ander verhaal. :angel
Uitlaat vervuilende V6:
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
8 januari 2016 om 11:10 #18303646Ja precies! Daarom moet ik heel onbeschoft mezelf quoten king:
@warhamstr wrote:
…
Verder blijft heel dat energie-label gebeuren (voor wat voor apparaten en machines dan ook) een financiële wassen neus (daarom kun je er dus mee frauderen), maar dat is een ander verhaal. :angel8 januari 2016 om 15:27 #18303647Ja ik fraudeer ook met mijn antieke diesel.
Die is knap opgeschroefd en de NoX katalysator ontbreekt.Maar voor de APK effe roetstop terug en hij is dik in orde
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
8 januari 2016 om 19:22 #18303648Het is gewoon een variant op belasting ontduiken.
Belasting moeten we allemaal betalen maar liefst niet te veel.
Er waren merken die graag in ons land auto wilden verkopen en die dus voldeden aan de eisen.
weliswaar met de hakken in de sloot want ze zaten er niet ruim binnen.en eigenlijk werken die moderne diesel voor geen meter rijdt soms een stukje met zoon blauwe bakfiets.
de bak verhoudingen kloppen voor geen meter en steeds het advies van opschakelen bij bijna nu toeren.stap aan het eind van de dag met plezier in mijn eigen tdi.
die ik misschien binnenkort een nox update ga geven maar vraag me af wat men met apk gaat doen -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.