Ontzettende herrie na vervangen waterpomp

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz Ontzettende herrie na vervangen waterpomp

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18343371
    LazyCruiser
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 February 2011

      Beste allemaal,

      Een vraagje vanuit Roemenie.
      Van het weekend is de waterpomp van mijn Omega v6 (x25xe) overleden. Water overal en een beetje herrie (slippende snaar, poelie die jehoorde, dat soort dingen)
      Na het vervangen van de waterpomp gisteren maakt hij een ontiegelijke herrie en zit er 0 vermogen in de motor.
      Ik moet eerlijk zeggen, voordat de waterpomp stuk ging, haperde de motor een beetje bij het optrekken zo rond de 2000 toeren. Trapte je flink door (is een automaat) dan was er geen probleem, maar bij rustig optrekken voelde je de hapering.

      Mijn vraag.
      Heeft de garage gelijk en is er een probleem met de kleppen / cilinderkoppen of hebben ze bij de garage de distributie verknalt?
      Helaas weet de Opel dealer hier in Roemenie geen bal van de Omega, daar kan ik dus niet op vertrouwen.

      ALvast dank voor jullie input.

      Lazycruiser

      #18343375
      LazyCruiser
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 February 2011

        Update,

        Ben bang dat ik het antwoord al heb gekregen. Motor zojuist volledig vastgeslagen met olielekkage aan linkerzijde blok.
        Misschien tijd om naar een Insignia 4×4 te gaan kijken.

        #18343376
        Dolby
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 May 2008

          Au, Dat zijn geen leuke berichten…

          #18343405
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Ik vermoed dat het gewoon is gekomen door fout gemonteerde distributie riem.

            #18344774
            jethro
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 February 2008

              Is niet geheel duidelijk of de waterpomp en de distributie gelijk zijn vervangen.
              De waterpomp word door de multiriem aangedreven.
              De distributie vervangen zonder speciaal gereedschap en ook nog in een land waar die V6 vrijwel onbekend is, is vragen om moeilijkheden.
              Beetje pech en het motor is afgeschreven!

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.