Ontstekings Probleem

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Ontstekings Probleem

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Ludolf
    Deelnemer

hallo,
      een paar dagen geleden is mijn C20XE uit mijn calibra er zomaar mee gestopt, het gaat hier om een M2.5, en nu bleek vanmiddag dat er geen vonk meer aanwezig is.
      nu heb ik hem vandaag na gelopen en alles is verder aanwezig: + Bobine, Massa Bobine, Massa Blok, Bougie’s in orde Bougie kabels in orde.

Nu kom ik er zelf helaas niet meer uit, misschien heef iemand hier nog iedeen, of een zelfde probleem gehad?

gr ludolf

GSI Racer
      Deelnemer

Misschien een domme vraag, maar zit je bobine kabel goed op de bobine en verdeler?

Heb een vriend van me laatst geholpen. Deze was in paniek omdat zijn auto niet meer aan sloeg.
        Bleek de bobine kabel los te zijn.

Verder kan je krukassensor of nokkenassensor stuk zijn. Dan vonk hij ook niet meer.

Is je motormanagement lampje niet gaan branden?

Ludolf
        Deelnemer

ja die zit goed vast, er is verder nix los gekomen en ik heb zelf ook nix los gehaald

nokkenassensor is ook nog in orde, mijn baas heeft dit gecontroleerd, door een andre rotor te nemen deze op de stekker aan te sluiten, en een bougie op het blok te leggen, en volges hem zou hij dan ook moetten vonken als je zelf aan de rotor draaid, maar dat doet hij ook niet. (Werk namelijk zelf in een garage voor school) maar hij kwam er verder ook niet meer uit.

ik krijg zelfs geen vonk als je de bougie rechtstreeks op de bobine aansluit en deze aanstuurt.

daar moet ik morgen nog ff naar kijken, meteen maar ff uit lezen. ik had vndaag alleen niet zoveel tijd.

otdh
          Deelnemer

krukassensor kapot
            hij krijgt waarschijnlijk ook geen benzine…

GSI Racer
            Deelnemer

Dan zal het innd. je krukassensor zijn waarschijnlijk.

Laat hem eens uitlezen bij die garage. Dan weet je al iets meer.

corsaboy
              Deelnemer

of het brandstofrelais.
                en dan krijgt die ook geen benzine meer.

Want brandstofrelais schakeld beide systemen..

Ludolf
                Deelnemer

@ otdh & GSI Racer: daar heb ik zelf ook al aan gedacht, maar deze is net 2 maanden geleden vervangen omdat hij hier al problemen mee had. en uitlezen ga ik zometeen ff doen.

@ Corsaboy: okee dat wist ik dus net niet, morgen dan maar eens naar kijken.

alvast bedankt voor de tips, kan het maar beten ff posten dan zelf uren te lopen prutsen, en nergens op komen. laat wel even weten of het indd het relais was of wat uitlees apparatuur zegt.

gr

modfreak
                  Deelnemer

uitlees apparatuur zegt waarschijnlijk code 31 geen signaal krukas sensor.
                    maar ja de motor draait niet dus dat is meestal niet zo gek.
                    controleer even fisiek hoe de kabel en bij de connector eruit ziet.
                    doormeten kan ook dacht ongeveer 700 ohm op pin 2 en 3 haha of pin 1 en 2
                    plaatje metaal tegen de sensor en hij trekt naar 0 ohm

Ludolf
                    Deelnemer

klopt indd kreeg code 31, maar kreeg ook nog code 14 of 15 Hall-gever.
                      Codes gewiste en een paar keer opnieuw proberen starten en daarna weer uitgelezen, kreeg ik weer code 31. Toen tog nog maar eens het toerenal gedeelte na gelopen.
                      Oorzaak: de kabel van de krukaspositiesensor was net achter de stekker afgeschuurd, waardoor deze zichzelf aan massa had gelegt.

Volgende X tog even de tijd er voor neme om er naar te kijken:P
                      tog bedankt voor het advies.

gr ludolf

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.