onregelmatig trillen stuur

Forumindex Forums Modellen Corsa onregelmatig trillen stuur

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    HvdS

Beste mensen. mijn corsa uit 1999, km 227000 trilt soms, stuur licht van links naar rechts, duurt enkele sec, daarna heft vanzelf op. R-voor wiel vervangen, zat een slag in. Alle wielen uitgebalanceerd. Rare storing, zo rij ik een week zonder probleem, dan ineens weer even trillen. Auto is op brug geweest, geen speling ed. Weet het verder ook niet meer.Wie kan me een goede tip geven?
      Groeten Henk

wagnas
      Deelnemer

Als in rechtervoorwiel een slag zat, heeft de auto niet ooit eens een stoeprand of zo meegepakt? Mischien moet ophanging etc. eens uitgelijnd worden…..

TedMechanic
        Deelnemer

Inderdaad, er komt natuurlijk niet zomaar een slag in het wiel, dan moet die toch wel een tikje gehad hebben.

HvdS

Dank voor je reactie.
            Banden voor 2 vredersteins, komen van achter. Denk erover om voorwielen weer achter te leggen , achterwielen naar voren en daar 2 nieuwe michelins op te leggen.
            De wielen aan de auto uit te laten balanceren en de auto ook uit laten lijnen.
            Wil er best een paar knaken voor uittrekken, als het probleem maar weg is. Overigens héb ik het gevoel dat, ook als er geen trilling is, de wielen niet ‘vloeiend’ rijden. Jammer want ik ben echt in mijn nopjes met de auto, motor start prima en loopt als een zonnetje.

Bart Hoedemaker

Heb je stuurbekrachtiging? Stalen velgen?

Zou zowiezo de ophanging controleren voor en achter.

2e-c14nz

Bekijk inderdaad ook of er speling zit op de wielophanging, en eventuele wiellagers?

HvdS

Ik heb inderdaad stuurbekrachtiging en stalen velgen.
                  Kan het probleem vanaf de stuurbekrachtiging komen?

Bart Hoedemaker

Alle stalen velgen nog eens laten controleren/balanceren, ook de banden het loopvlak laten bekijken. Stuurbekrachtiging ook nakijken, hele stuurinrichting of er geen speling ergens zit, en je ophanging. Ook wiellagers e.d

Het probleem moet toch ergens zitten, dus trek er wat tijd voor uit en kijk er naar.

Dennis-Corsa-B

achterbanden willen nog wel eens vaak cuppen maar dan zou je de hele tijd trillingen hebben :hmmz

anders je voorwielen een slinger geven als de wielen van de grond zijn ff kijken of ze mooi rond zijn :thumbup

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.