onkoppeling

Forumindex Forums Modellen Insignia onkoppeling

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269216
    netebuk
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 January 2005

      Hallo ik heb een Insignia bj 2011. 2.0 cdti.75000 km
      Sedert vandaag kraakt mijn koppeling bij het in duwen.
      Iemand een idee wat er aan kan schelen?

      #18262087
      johanhummer9
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 May 2011

        wd40

        #18262088
        netebuk
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 January 2005

          @johanhummer9 wrote:

          wd40

          #18262089
          midnight black
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 December 2011

            Inderdaad smeren van het scharnierpunt van het (kunststof) koppelingspedaal. Zelf gebruik ik meestal white grease voor dit soort werkzaamheden: spuit je erop en is veel dikker dan bijvoorbeeld wd40

            #18262086
            netebuk
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 January 2005

              @midnight black wrote:

              Inderdaad smeren van het scharnierpunt van het (kunststof) koppelingspedaal. Zelf gebruik ik meestal white grease voor dit soort werkzaamheden: spuit je erop en is veel dikker dan bijvoorbeeld wd40

              Ik moet nog naar de garage gaan.
              maar het geluid is niet gewoon kraken of piepen, zou het kunnen het vliegwiel zijn?
              Of zou ik dan helemaal niet meer kunnen schakelen (ontkoppelen)?

              #18262090
              GilbertvH
                Lid sinds:
                5 April 2013

                Bij mij (Insignia 1.8 MY10) is het vliegwiel en lagers in de versnellingsbak vervangen. De lagers zijn schijnbaar een bekend probleem. Vliegwiel is een 2 massa vliegwiel wat aan elkaar zit. Bij mij zat deze behoorlijk los, al heb ik hier nooit iets van gemerkt. Ik zou even bij je garage langs gaan.

                Check ook even wanneer hij op de brug staat/hangt of je bij het ronddraaien van één van de voorwielen iets in de bak hoort.

                #18262091
                netebuk
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 January 2005

                  @GilbertvH wrote:

                  Bij mij (Insignia 1.8 MY10) is het vliegwiel en lagers in de versnellingsbak vervangen. De lagers zijn schijnbaar een bekend probleem. Vliegwiel is een 2 massa vliegwiel wat aan elkaar zit. Bij mij zat deze behoorlijk los, al heb ik hier nooit iets van gemerkt. Ik zou even bij je garage langs gaan.

                  Check ook even wanneer hij op de brug staat/hangt of je bij het ronddraaien van één van de voorwielen iets in de bak hoort.

                  Het is idd het vliegwiel, :(

                  #18262092
                  GilbertvH
                    Lid sinds:
                    5 April 2013

                    Oei. Kostte mij € 593 ex BTW. Het monteren ervan hebben ze als korting gegeven, omdat de versnellingsbak al gereviseerd werd en ik dus toch al behoorlijke kosten had.

                    Sterkte ermee ;)

                    #18262093
                    netebuk
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 January 2005

                      @GilbertvH wrote:

                      Oei. Kostte mij € 593 ex BTW. Het monteren ervan hebben ze als korting gegeven, omdat de versnellingsbak al gereviseerd werd en ik dus toch al behoorlijke kosten had.

                      Sterkte ermee ;)

                      Da is goedkoop.
                      Bij mij kost dit 850 voor het vliegwiel en rond de 150 voor de druklager zonder btw.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.