Onderhoud Opel Astra K sportstourer 2019 benzine

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Astra Onderhoud Opel Astra K sportstourer 2019 benzine

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    RoelV
    Deelnemer

Dag allemaal,

Mijn vrouw en ik hebben allebei een Astra, mijn vrouw de hatchback en ik de sportstourer.

Ik heb vorig jaar samen met een familielid het onderhoud van de Hatchback zelf gedaan, en ik kan omwille van familiale redenen niet meer vragen welke onderdelen er toen besteld geweest zijn.

Websites als Autodoc,etc… helpen al een eind, maar ik vertrouw ze toch niet 100% dat ze het juiste artikel aanbieden voor mijn wagen.

– De oliefilter herinner ik mij nog dat dit een Bosch was met  schroefdraad M22.

– We hebben er toen synthetische 5W30 ingedaan, maar ook online lees ik hier veel rond dat mensen 0W20 opteren.

En als laatste vind ik op Autodoc verschillende olieaftapschroeven terug gaande van M10 tot M14.

Heeft er iemand een idee welke metrische afmeting de correcte is voor mijn wagen want ik heb dit toen niet echt bekeken.

Alvast bedankt!

VIN: W0VBE8EB9K8035861

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.