Onbekende stekkers in m'n Astra H Station…

Forumindex Forums Modellen Astra Onbekende stekkers in m'n Astra H Station…

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221616
    Astranomic
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 May 2007

      Hey People,

      Ik heb een Astra H Station 2.0 Turbo uit 04-2005

      Nu ben ik een beetje opzoek naar opties die ik als nog achteraf kan installeren dmv bedrading die al voor de opties zijn aangelegd maar dus niet zijn aangesloten…

      Nu heb ik foto’s van stekkers die ik niet kan plaatsen misschien dat de kenners me op weg kunnen helpen!

      Onder de motorkap:

      Close-up van de linker stekker:

      Close-up van de rechter stekker:

      Centrale stekker boven de interiëurverlichting:

      De ingaande kant dus vanaf A-stijl:

      De uitgaande kant:

      Nu denk ik dat dit ongeveer de aansluitingen zijn van deze centrale stekker:

      1 = Niks en dus geen idee, misschien iemand een suggestie?
      2 = Interiëurverlichting
      3 = Microfoon? pin 1 & 3 hebben geen bezetting, pin 2 zwart – pin 4 blauw/rood
      4 = Alarm sensoren? pin 1 wit/rood – pin 2 bruin – pin 3 grijs/geel – pin 4 grijs/wit

      Nu past op nummer 4 van de centrale stekker de stekker van de alarm sensoren unit (die ik al heb bemachtigd) namelijk deze:

      Nu is mijn vraag kan iemand mij vertellen waar de module van het originele fabrieks alarm zit en wat ik nog meer nodig heb om dit geheel werkend te krijgen???

      En verder heb ik nog 3 stekkers achter het dashbordkastje kunnen vinden die ik niet kan plaatsen of waarom ze er zitten…

      Dit is volgens mij de stekker van de TPMS module. Deze is voorzien van een 12 polige stekker met 3 aansluitingen op de pin bezettingen: 1 groen – 3 zwart – 4 bruin

      Deze stekker verbaaste me erg namelijk een airbag stekker terwijl aan de passagiers airbag ook gewoon een stekker zit dus wat doet deze airbag stekker nu daar en waar is hij eigenlijk voor bedoelt de auto is namelijk uitgerust met hemel airbags / zij airbags / stuurwiel & passagiers airbag

      En deze stekker is ook opmerkelijk + dat deze is uitgevoerd met een antennekabel. Zelf is er een CD70 Navi radio gemonteerd met een twin-audio functie voor achter. Dus kan iemand vertellen waar deze stekker voor dient misschien een CD-wisselaar…? Het is een 18 polige stekker + antenne aansluiting met 9 aansluitingen op pin bezettingen: 1 bruin – 4 zwart (dunne draad) – 7 geel/bruin – 9 zwart – 10 zwart – 11 rood – 12 geel/grijs – 16 geel – 18 blauw/rood

      Dus wie o wie kan me een eindje op weg helpen want ben namelijk reuze nieuwsgierig vooral omdat ik namelijk nog een alarm systeem wil monteren en het liefst dus origineel. :vertag

      Alvast bedankt voor de genomen moeite om dit door te lezen…:jerry

      Gr,

      Steven

      #17677996
      Astraaa
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        aansluiting bij je lamp is inderdaad voor de microfoon.

        die met de antennekabel is voor een telefoonhouder tussen de stoelen in.

        gele airbagstekker is voor de 2 traps airbag

        Stekker achter je kastje is geloof ik voor extra telefoon optie. Stekker voor tmps zit in je kofferbak.

        Alarm zal niet zo makkelijk zijn om aan te sluiten. waarschijnlijk zit er niet de juiste kabelboom in.

        #17677997
        Astranomic
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 May 2007

          De stekker met antennekabel (die ook achter het dashbordkastje zit) heeft een draad lengte van maar 20cm dus die kan nooit tussen de voorstoelen eindigen. Ik weet trouwens wat je bedoelt want heb toevallig een stuk kabelboom van een schade auto met UHP-4 module aansluiting & bedrading voor de carkit/telefoonhouder tussen de voorstoelen hiero liggen en dat is een totaal ander soort bedrading. Vandaar dat ik de stekker & antenne dus niet kan plaatsen bij een module/apparaat…:hmmz

          En wat moet ik me voorstellen bij een 2 traps airbag, heeft deze een grotere werkweidte ofzo iemand een foto of voorbeeld er van?

          En ik dacht juist dat die 12 polige stekker juist van de TPMS/DDS was heb hiero al zo’n module liggen en die heeft ook een 12 polige aansluiting denk dat de gene die jij bedoelt van de PDC is (parkpilot)…

          Alvast erg bedankt voor de info Astraaa :thumbup

          Nou mensen wie kunnen dit aanvullen?! :D

          Greetzzz!!!

          #17677998
          mattemaker
            Lid sinds:
            28 September 2007

            gewoon canbus alarm monteren..:wors werkt op de originele sleutel..

            #17677999
            astra-gtc-freak
              Lid sinds:
              3 March 2010

              de TPMS/DDS module zit inderdaad achter het dashbordkastje.
              De stekker met antennekabel die ook achter het dashbordkastje zit is denk ik voor navigatie of een DAB-module maar dit weet ik niet zeker.
              En stekker een bij het hemel is al ik het goed heb voor een elektrisch dakraam.
              Ik zal wel eens in m’n tis programa kijken of ik hier iets meer over kan vinden.
              Dan laat ik het je nog wel ff weten.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.