Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › omkeurregels weer gewijzigd!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 augustus 2011 om 05:37 #17486016
Zo zie je maar dat het per keuringstation verschilt!
Wat dat betreft blijft het een zooitje bij de RDW. Er is geen duidelijke lijn die ze aanhouden.4 augustus 2011 om 15:25 #17486017dat is er bij de rdw ook niet echt
bij mij vroegen ze er niet eens naar
alleen naar de inhoud en vermogen
als k had gezegd dat t een 3.0 was vonden ze t ook wel best denk k zo (had k t maar gezegd :( )
24 april 2012 om 21:31 #17486018Volgende week ga ik naar de rdw, maar heb een aantal vragen,
Is een aankoop bewijs van het blok verplicht?
Heb een auto uit ’93 zonder u9 op het kenteken, dan is een kat niet verplicht?
Wou in Zwolle gaan.
28 april 2012 om 08:47 #17486019als het niet op je kenteken staat is het niet verplicht volgens mij maar moet wel aan de waardes komen met meten
aankoop bewijst kunnen ze om vragen maar veel doen het niet
je kan evt zelf een A4-tje maken :P
je moet misschien zelf met vermogen en inhoud doorgeven (was bij mij het geval ) dus zou mooi zijn als e dat zo er uit kan gooien tegen een keurmeester :P
28 april 2012 om 09:01 #17486020ff over dat rdw gebeuren, heeft ff niets met motor ombouw te maken.
weet het niet zeker meer namelijk.
hoe zat dat ook al weer als je je auto een andere kleur geeft?
dan hoefde je alleen maar een briefje naar het rdw te sturen, of te bellen dat de auto een andere kleur heeft toch?
en dan word er een nieuw kenteken of zo opgestuurd?zit er namelijk aan te denken om de astra ooit eens een ander kleurtje te geven.
wat ik me ook af vroeg, en dan wel over motorombouw)
stel mijn c1.4nz loopt kapot.
en ik zet er gewoon een andere c1.4nz weer terug in, dan hoef ik niks om te keuren?en zoals de oudere modelen, ik heb bijvoorbeeld een oude open met een 1.2n blokje, en ik leg er een 1.2s in, moet ik hem dan laten omkeuren?
28 april 2012 om 16:20 #17486021Andere kleur moet je je kentenken opsturen naar rdw en hun passen de kleur aan
van 1.2s naar 1.2n hoef je niets te keuren en met 1.4 ook
alleen met meer vermogen
14 mei 2012 om 17:05 #17486022Nog een vraagje, de vorige eigenaar is gaan rijden zonder de hulp-veren (ben ik zelf geen voorstander van) Nu ligt de veer dus los bij het opkrikken, maakt dit uit voor de omkeuring?
14 mei 2012 om 20:16 #17486023Heb je een OPEL uit 1993, dan zit er zowiezo een geregistreerde kat onder, als je in 1993 geen U9 erop hebt, heb je wel E2 erop staan (Euro 2)
Mijn 1993 astra-F 2.0i Caravan CD stond dan alsvolgt:
model: Astra Stationwagon C2.0NE E2
14 mei 2012 om 20:42 #17486024@wim-v6 wrote:
Heb je een OPEL uit 1993, dan zit er zowiezo een geregistreerde kat onder, als je in 1993 geen U9 erop hebt, heb je wel E2 erop staan (Euro 2)
Mijn 1993 astra-F 2.0i Caravan CD stond dan alsvolgt:
model: Astra Stationwagon C2.0NE E2
Er staat inderdaad e2 op het kenteken. Is een kat dan niet verplicht?
14 mei 2012 om 20:43 #17486025Zeker wel E2 is een nog scherpere norm..
4gastest!!!!
Willem
14 mei 2012 om 21:43 #17486026Kat is voor de apk pas verplicht vanaf 1995, totaal onafhankelijk van wat er op kenteken staat, al die codes zijn onbelangrijk. er hoeft dus geen kat visueel aanwezig te zijn. Wel moet je aan de uitlaatgaseisen voldoen.
Vanaf 1993 heb je een 4-gasmeting en of je die gaat halen zonder kat is natuurlijk lastig te beantwoorden. ;)
14 mei 2012 om 21:58 #17486027Helaas dat wordt de kat er dus tussen drukken voor de rdw. Dacht dat het niet hoefde maar dat heb ik dus mis.
14 mei 2012 om 22:00 #17486028Hoeft niet als je aan de emissie-eisen voldoet… ;) meten = weten. :D
18 mei 2012 om 10:28 #17486029Moeilijk doen als t makkelijk kan :jerry
18 mei 2012 om 14:25 #17486030Kan iemand mij vertellen wat het ongeveer ga kosten als je auto van “99 is en je hem van 1.4 naar 2.0 onbouwt?
18 mei 2012 om 16:46 #17486031Als dat over de b corsa uit je onderschrift gaat; heeeel veel… :(
Auto’s vanaf bouwjaar 1 januari 1998 zijn lastig omkeuren. Het komt er op neer dat je alleen een bestaande typegoedkeuring kunt overnemen en dan ook echt alles moet ombouwen dat daar bijhoort. Dus je kunt er bv een GSI van maken maar dan moet je ook echt de remmen e.d. van de GSI ook overnemen. Een motor die niet geleverd is kun je alleen met veel moeite en kosten op kenteken krijgen. Hoe dat precies zit zul je even bij de RDW na moeten vragen. Aangezien ik alleen oude auto’s heb weet ik dat niet. ;)
18 mei 2012 om 16:51 #17486032ehhh… check matthijs zn topic…….die heeft een 98 er laten omkeuren. Voor weinig :thumbup
18 mei 2012 om 21:09 #17486033Linkje? Zie zo geen topic van ene Matthijs… :hmmz
Maar dan heeft hij waarschijnlijk geluk gehad dat de RDW keurmeester niet wist waar hij mee bezig was oid… Heb ik al een keer meer gehoord bij iemand.
Mooi voor hem maar gevaarlijk om vanuit te gaan dat jij dat geluk ook gaat hebben. Beetje jammer als je alles klaar hebt en vervolgens alleen voor heel veel geld kunt omkeuren oid. :(
18 mei 2012 om 21:11 #17486034Bug-Killer > in het corsa gedeelte
19 mei 2012 om 21:12 #17486035@Fearless wrote:
ehhh… check matthijs zn topic…….die heeft een 98 er laten omkeuren. Voor weinig :thumbup
Inmiddels gelezen ;) … Maar daarin heeft hij het ook over een gedoogperiode van een half jaar… :( Voor een 99er ben je dan nog steeds de l*l.. :cry
30 mei 2012 om 18:53 #17486036@giuliettaevo wrote:
Kat is voor de apk pas verplicht vanaf 1995, totaal onafhankelijk van wat er op kenteken staat, al die codes zijn onbelangrijk. er hoeft dus geen kat visueel aanwezig te zijn. Wel moet je aan de uitlaatgaseisen voldoen.
Vanaf 1993 heb je een 4-gasmeting en of je die gaat halen zonder kat is natuurlijk lastig te beantwoorden. ;)
we zullen het zien… ik ga over 2 weken met mijn corsa..
94er met c20xe .. zonder kat (sportcell) en zonder lambda.. :wors :wors co van 3.0 :D :D
zou geen u9 op kenteken moeten komen..
autos van voor 95 zonder kat en zonder lambda mag je een co van 3,5 hebben..6 juni 2012 om 14:32 #17486037@mattemaker wrote:
94er met c20xe .. zonder kat (sportcell) en zonder lambda.. :wors :wors co van 3.0 :D :D
zou geen u9 op kenteken moeten komen..
autos van voor 95 zonder kat en zonder lambda mag je een co van 3,5 hebben..OK, dit is interessant. Ik heb mijn kadett van 1.2s naar c20ne (oorspronkelijk u9) omgebouwd, maar zonder kat want daar is geen plek voor ivm de schakelstang die bij de eerste kadett’s onder de auto ligt. Ik heb nog wel de lamda sonde erin zitten, maar dacht dat de co sowieso 3.5 mocht zijn omdat dit volgens het originele kenteken mag.
Volgens jouw verhaal moet ik dan de lambda eruit schroeven?? Want dan moet ik m even afdoppen. Krijgt de motor dan geen rare waarden trouwens, dat ie meer gaat verbruiken ofzo?
6 juni 2012 om 17:49 #17486038Hoeft niet… het moet en/of zijn in de laatste zin. ;)
27 juni 2012 om 08:41 #17486039kheb net het RDW gebeld over een evt ombouw van mijn corsa gsi X16XE van 1-1999 naar een 2L16v.
De beste man van de technische afdeling zei,dat als de auto gewoon origineel nederlands is en tot een bouwjaar van 28-07-1999 dan kost het €55,-……mits alles gewoon goed ingebouwd zit natuurlijk :thumb
ik wilde het gewoon zeker weten,omdat we nogal wat verschillende verhalen hebben op het forum.
kweet niet of het al op het forum staat,maar hierbij de info king:27 juni 2012 om 21:54 #17486040Ik kan je nu zeggen dat dit niet klopt.
Want vanaf het bouwjaar 1998 word er een europese keuring gedaan.
Je zult er dan ook mee naar Lelystad moeten voor verschillende testen.Ik weet dit omdat ik momenteel zelf bezig ben om die van mij op papier te krijgen.
Zie link voor meer info. —-> viewtopic.php?f=31&t=166964Ik moet nu wachten op een bericht vanuit Lelystad ,
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.