Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › omkeurregels weer gewijzigd!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juni 2009 om 21:13 #17485866
origineel gepost door sw16v
Er zijn dus toch nog goeie petten! :thumbup:thumbuphahah nou bedankt voor het compliment ;);)
maare ja ach als je zelf ook auto liefhebber bent dan doe je daar ook wat meer voor he en dan kijk je niet alleen maar zwart wit.
@ jigsaw.
tis idd een groot verschil, het ligt er aan hoe het spul in elkaar steekt he.
gr vincent.:agent
11 juni 2009 om 10:56 #17485867vandaag de email verzonden.
dus nog even geduld voor de reactie.
gr vinc:agent
12 juni 2009 om 07:41 #17485868ze hebben het wel over.
aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie.
werkt er iemand met goede oren of heben ze het dan over de DB test € 375,-
of kijken ze of er orginele dempers onderzitten en goede oren?12 juni 2009 om 08:58 #17485869Geluidstest kan, voor zover ik weet alleen in TCL.
Men rijdt met een bepaalde snelheid tussen 2 sensoren door.
Op het moment dat men de sensoren nadert, wordt geaccelereerd. Dat doet men een keer in de 2e en een keer in de 3e versnelling. Vervolgens wordt daar weer het gemiddelde van genomen.Ook de aslasten worden alleen aldaar PER WIEL met 2x70kg op de voorstoelen gewogen.
Wanneer men een keuring aanvraagt krijgt men altijd de betreffende voorkeuring van 42 euro in dichtsbijzijnd rdw-station.
Wanneer RDW alsnog besluit om welke reden dan ook dat een test voor geluid,weggedrag, remmen, alsnog uit te voeren, krijgt men alsnog de beruchte keuring te lelystad. Gewoon, omdat het alleen daar kan worden uitgevoerd.Ikzelf ben hier in het verleden meerdere malen geweest, en viel zelfs 2x buiten de ‘beslisboom’, terwijl beiden voertuig van ’71 waren.
Wanneer ik er langer over nadenk, is het eigenlijk wel logisch dat men er voor waakt dat niet elke zool zo maar iets onverantwoords in elkaar stampt.
En dan heb ik het er nog niet eens over of een willekeurige verzekeringsmaatschappij zulke machine überhaupt wel durft te verzekeren.Al met al kan ik me dus niet voorstellen dat zulke regels worden versoepelt. Het aantal ombouwactiviteiten neemt alleen maar toe, tuning en auto’s worden steeds sneller.
15 juni 2009 om 12:34 #17485870tja ik kan het ook nauwelijks geloven maar kijk hier maar eens:
http://www.oldtimeropelforum.nl/forum/viewtopic.php?f=1&t=5193
En als je niet alles wil lezen klik dan maar meteen door naar pagina 14!!!
15 juni 2009 om 16:52 #17485871als alles goed is ingebouwd dan moet het niet echt een probleem zijn, zoals de meneer van de RDW tegen mij zei.
ik ben nog steeds in afwachting van een mail reactie van de technische dienst.
dus nog even geduld aub.
gr vinc
15 juni 2009 om 19:22 #17485872denk dat dit te mooi is om waar te zijn..
maar goed we houden het in de gaten..Ik ben niet zo blij met die vage zinnen die ze gebruiken..
Zit altijd zo’n maar achter..we zullen zien..
Ik hoop natuurlijk dat dit zo eenvoudig wordt..
Zou wel prettig zijn..Hebben we de c20xe nog sneller op kenteken…
16 juni 2009 om 12:57 #17485873origineel gepost door laus
tja ik kan het ook nauwelijks geloven maar kijk hier maar eens:http://www.oldtimeropelforum.nl/forum/viewtopic.php?f=1&t=5193
En als je niet alles wil lezen klik dan maar meteen door naar pagina 14!!!
heb het gelezen meer als 40% geen standaard geleverd blok
en geen DB keuring?????:hmmzis de db keuring nu toch op het gehoor?
of kijken ze gewoon of er een normale uitlaat onder zit?16 juni 2009 om 20:50 #17485874Hoe het dan precies zit weet ik ook niet, feit is dat ‘t meisje naar de rdw is geweest voor een keuring en een 2.4 op papier heeft (die er origineel niet in ligt).
Ze gaan dus te werk volgens de permanente eisen van de apk. Je kunt dus niet zomaar van een 4 naar 6 cilinder gaan, dan kom je wel in Lelystad terecht.
Als ‘t zover is probeer ik ‘t ook met m’n Kadettje….17 juni 2009 om 02:09 #17485875origineel gepost door henkjan_80
Hoe het dan precies zit weet ik ook niet, feit is dat ‘t meisje naar de rdw is geweest voor een keuring en een 2.4 op papier heeft (die er origineel niet in ligt).
Ze gaan dus te werk volgens de permanente eisen van de apk. Je kunt dus niet zomaar van een 4 naar 6 cilinder gaan, dan kom je wel in Lelystad terecht.
Als ‘t zover is probeer ik ‘t ook met m’n Kadettje….van 4 naar 6 cilinder kan wel gewoon, zo werd mij vertelt door de man van de technische dienst bij de RDW. ik heb hem er expres bij gevraagd dat bijv een kadett nooit met een v6 geleverd is en dus eigenlijk niet zo’n type goedkeuring kan hebben. Hij zei mij dat dit niet uitmaakt en dat men gewoon kijkt hoe alles in elkaar zit enz enz.
maar goed ik wacht gewoon mijn schriftelijk reactie af van de technische dienst.
gr vinc
19 juni 2009 om 08:58 #17485876nou goed vandaag een mail binnen gehad van de RDW.
Helaas is het een standaard antwoord welke meerdre van jullie ook hebben ontvangen.
Aangezien dit niet echt opschiet zal ik nog wel een keer contact opnemen met de RDW en dan vragen of ze mij zwart op wit kunnen vertellen dat het ombouwen van 4 naar 6 cilinders gewoon kan zonder daarvoor extra keuringen, en dus ook geld, te hoeven doen.
Ook zal ik nog even vragen hoe het zit indien iemand met meer dan 30% omhoog gaat met zijn vermogen.
misschien wel fijn om te weten toch en als het dan ook nog is zwart op wit staat dan moet het goed komen.
dus nog even geduld…..
gr vinc
29 juni 2009 om 14:10 #17485877ik heb ook ff gebelt,
ik zei zo van:
ik heb een corsa uit 83, daar komt een 2l16v in, deze is niet orrigineel in de auto geleverd,
hoeveel kost dit mij om hem om te laten keuren, en welke papieren zijn nodig,toen vertelde die meneer van de TD mij dat ik het volgende nodig had
Conformiteitspapieren van de motor ( uittreksel van c20xe opel nederland )
aankoopbewijs van de motor, waar het motornummer op staat ( dus factuur van de sloop bijv )
en 42euro…ook heb ik gevraagd wat er gebeurt bij evt afkeur, dan krijg je je eigen papieren weer mee… en een afkeur rapport…
dit geld dus voor auto’s tot 01-98
daarna wel gewoon lelystad bezoeken, wel zijn de prijzen verlaagd, zou uitkomen op de 680 euro incl weggedrag,geluid en normaal keuren30 juni 2009 om 11:02 #17485878origineel gepost door TRPower
Conformiteitspapieren van de motor ( uittreksel van c20let opel nederland )waar kun je die krijgen?
of heeft iemand die mischien nog liggen van een c20let?30 juni 2009 om 21:10 #17485879mooi kut dus met mijn corsa uit 2000
30 juni 2009 om 21:19 #17485880weet nog wel een ’97 voor je :P
1 juli 2009 om 16:52 #17485881origineel gepost door E+Bkadett
origineel gepost door TRPower
Conformiteitspapieren van de motor ( uittreksel van c20let opel nederland )waar kun je die krijgen?
of heeft iemand die mischien nog liggen van een c20let?kan via de dealer, als t goed is, en anders kan je t aan niels ( rallyastra ) vragen, die heeft ze denk ik wel
Marc
2 juli 2009 om 16:45 #17485882origineel gepost door TRPower
ik heb ook ff gebelt,
ik zei zo van:
ik heb een corsa uit 83, daar komt een 2l16v in, deze is niet orrigineel in de auto geleverd,
hoeveel kost dit mij om hem om te laten keuren, en welke papieren zijn nodig,toen vertelde die meneer van de TD mij dat ik het volgende nodig had
Conformiteitspapieren van de motor ( uittreksel van c20xe opel nederland )
aankoopbewijs van de motor, waar het motornummer op staat ( dus factuur van de sloop bijv )
en 42euro…ook heb ik gevraagd wat er gebeurt bij evt afkeur, dan krijg je je eigen papieren weer mee… en een afkeur rapport…
dit geld dus voor auto’s tot 01-98
daarna wel gewoon lelystad bezoeken, wel zijn de prijzen verlaagd, zou uitkomen op de 680 euro incl weggedrag,geluid en normaal keurenwtf, waarom aankoop bewijs? maak ik dan zelf wel iets voor ofzo.
4 juli 2009 om 10:54 #17485883op zich is het mooi dat het makkelijker wordt, en dat waarschijnlijk een helboel nu makkelijker de stap nemen om het wel goed voorelkaar te hebben.
er is echter ook een maar,
bij een omgekeurde auto horen ook hogere kosten zoals verzekering en wegenbelasting= meergeld in de staatkas.
reken er tevens maar op dat de klpd en politie (terecht) strenger gaan controleren op ongekeurde motor ombouw.
als laatste de afkeuring bij het rdw weegt waarschijnlijk zwaarder dan de normale apk, na een afkeur door het rdw heb je denk ik een ongekeurde auto, is het dan mogelijk dat de rdw een WOK plaatst in het kentekenregister.
want met een WOK ben je de sigaar omdat alleen na keuring door de rdw weer op de openbare weg mag met de auto4 juli 2009 om 12:58 #17485884Ik zal het voor de zekerheid nog eens vragen aan een steekproefcontroleur,wanneer er bij mij op het werk weer een steekproef valt op een auto.
Heb het er een paar weken geleden nog met een steekproefcontroleur over gehad,en die vertelde dat je naar een RDW keuringsstation moet,en vanuit daar een doorverwijzing krijgt naar bijv het testcentrum van lelystad.
Het zal wel heel mooi zijn als je voor 42 euro je Corsa ofzo op kenteken hebt met een 2.0.
Ik wil dit wel ff zeker weten,want dat zal wel heel mooi zijn :D5 juli 2009 om 14:38 #17485885origineel gepost door mayhem
origineel gepost door TRPower
ik heb ook ff gebelt,
ik zei zo van:
ik heb een corsa uit 83, daar komt een 2l16v in, deze is niet orrigineel in de auto geleverd,
hoeveel kost dit mij om hem om te laten keuren, en welke papieren zijn nodig,toen vertelde die meneer van de TD mij dat ik het volgende nodig had
Conformiteitspapieren van de motor ( uittreksel van c20xe opel nederland )
aankoopbewijs van de motor, waar het motornummer op staat ( dus factuur van de sloop bijv )
en 42euro…ook heb ik gevraagd wat er gebeurt bij evt afkeur, dan krijg je je eigen papieren weer mee… en een afkeur rapport…
dit geld dus voor auto’s tot 01-98
daarna wel gewoon lelystad bezoeken, wel zijn de prijzen verlaagd, zou uitkomen op de 680 euro incl weggedrag,geluid en normaal keurenwtf, waarom aankoop bewijs? maak ik dan zelf wel iets voor ofzo.
over het aankoopbewijs:
tja, die man zij dat het moet omdat je anders evt gestolen goederen in je auto zou kunnen bouwentuurlijk maak je daar zelf gewoon wat op ;) of, als je n beetje vriendschappelijk met de plaatselijke sloop omgaat, vraag je toch of hun n bonnetje maken
8 juli 2009 om 22:51 #17485886snap ik, maar ik heb gewoon particulier me blok gekocht. maar ik regel wel een keurig bonnetje hoor :D
9 juli 2009 om 06:13 #17485887Hoeft niet, is geen must, die bon.
9 juli 2009 om 16:42 #17485888origineel gepost door Jo
Hoeft niet, is geen must, die bon.ik heb m van me v6 :P
14 juli 2009 om 15:18 #17485889origineel gepost door miraltje
op zich is het mooi dat het makkelijker wordt, en dat waarschijnlijk een helboel nu makkelijker de stap nemen om het wel goed voorelkaar te hebben.er is echter ook een maar,
bij een omgekeurde auto horen ook hogere kosten zoals verzekering en wegenbelasting= meergeld in de staatkas.
reken er tevens maar op dat de klpd en politie (terecht) strenger gaan controleren op ongekeurde motor ombouw.
als laatste de afkeuring bij het rdw weegt waarschijnlijk zwaarder dan de normale apk, na een afkeur door het rdw heb je denk ik een ongekeurde auto, is het dan mogelijk dat de rdw een WOK plaatst in het kentekenregister.
want met een WOK ben je de sigaar omdat alleen na keuring door de rdw weer op de openbare weg mag met de autoOver je “maar”
die hogere kosten dat klopt ook maar je bent dan ook wel gewoon goed verzekerd
als het niet op kenteken staat en je krijgt dan een ongeluk met letsel dan ben je wel goed nat;)15 juli 2009 om 10:34 #17485890origineel gepost door timbo
origineel gepost door miraltje
op zich is het mooi dat het makkelijker wordt, en dat waarschijnlijk een helboel nu makkelijker de stap nemen om het wel goed voorelkaar te hebben.er is echter ook een maar,
bij een omgekeurde auto horen ook hogere kosten zoals verzekering en wegenbelasting= meergeld in de staatkas.
reken er tevens maar op dat de klpd en politie (terecht) strenger gaan controleren op ongekeurde motor ombouw.
als laatste de afkeuring bij het rdw weegt waarschijnlijk zwaarder dan de normale apk, na een afkeur door het rdw heb je denk ik een ongekeurde auto, is het dan mogelijk dat de rdw een WOK plaatst in het kentekenregister.
want met een WOK ben je de sigaar omdat alleen na keuring door de rdw weer op de openbare weg mag met de autoOver je “maar”
die hogere kosten dat klopt ook maar je bent dan ook wel gewoon goed verzekerd
als het niet op kenteken staat en je krijgt dan een ongeluk met letsel dan ben je wel goed nat;)das correct dan ben je ZEIKNAT !!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.