Omkeuren motor RDW

Forumindex Forums Modellen Kadett Omkeuren motor RDW

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18367640
    rickfromlimburg
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 June 2016

      Ik heb een Kadett C, waar ik een andere motor in ga leggen. Vooras, achteras, getrag 240, aandrijfas en 19E motor heb ik al.

      Maar ik wil hem netjes laten omkeuren door de RDW. Een aantal vraagjes:

      1 Welke uitlaat raden jullie hiervoor aan? Ik heb zelf nog een Simons uitlaat liggen, maar daar mist de voorpijp van. Verder vermoed ik dat deze veel te luid is. De originele uitlaat kan ik nergens meer compleet vinden.

      2 Er zitten geen papieren bij de motor. Waar kan ik hier ergens meer info over vinden? Als ik motorcode kan linken aan een kenteken of VIN nummer zou dit geweldig zijn.

      3 Is er iemand die ervaring heeft met het omkeuren door de RDW? Ik vind alleen topics van een tijdje terug. Welke dingen vragen ze/controleren ze streng op?

      #18368921
      Blackbull
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 July 2004

        2. Kameraad van mij heeft het motornummer naar opel gemaild en heeft toen wat meer info ontvangen over waar deze in zat. Je moet alleen mazzel hebben met diegene wie bij Opel je vraag in behandeling neemt.

        3. Ik ga 18 okt naar het rdw voor een motor omkeuring dus kan het je daarna laten weten.

        #18368924
        Daniel82
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 October 2018

          Leuk werk om een motor swap te doen. Leer je gelijk super veel over je auto.
          Zorg dat je alle onderdelen van de ophanging aanpast op de zwaardere motor. Vergeet hier de stabilisator stang niet.

          Over de uitlaat hoef je denk ik geen zorgen te hebben. Je kan voor Simons een binnendemper kopen om in je einddemper te doen. En naar de keuring er weer uit halen. Dan wordt het geluid van de einddemper extra gedempt.  Bij een normale keuring meten ze geen DB’s.
          De voorpijp is gewoon los te koop van een groep A uitlaat. Anders even met Egberts bellen. Hebben ze vaak wel liggen. Staan veel advertenties van Egberts op MP.

          De CO meting is iets lastiger met een sportuitlaat, die zal ik voor de keuring laten meten.

           

          Maar je moet het afwerkingsniveau hoog houden. De keurmeesters hebben meestal een hekel aan beunhazen die alles in elkaar knutselen en niks afwerken. Als ze zien dat je veel tijd en liefde in de auto hebt gestopt dan sta je al 1-0 voor.

           

          Maar over die motor doen ze vaak wel moeilijk.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.