omega versnellingsbak r25/r28

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel omega versnellingsbak r25/r28

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248338
    marcelcoupe
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 April 2011

      hoi ik heb een versnellingsbak onder mijn c kadett op een c20xe op de bak staat r25/r28 met hydrauliche koppeling.
      nu wil ik me km tellerkabel aansluiten heeft deze op de tellertandwiel aansluiting een dop zitten er zit wel schroefdraad om het m6 boutje in te draaien weet iemand of er achter het dopje wel een tandwiel zit zodat ik alleen het wieltje er maar in hoeft te zetten of heb ik nu pech :(
      deze heeft zijn snelheids signaal denk ik via abs gehaald

      #18015383
      jobevibe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 January 2012

        ik heb het zelfde, een r28 welke in een ascona moet. verder heb ik ook nog een losse telleraansluiting uit een r25 en een r25 bak compleet. komt dus wel goed maar ben toch wel benieuwd of deze r28 tellerbak te maken is.
        vlgs mij moeten we de 24mm moer losdraaien achterop en de gaffel demonteren. onder de oliekeerring moet dan het wormwiel zichtbaar worden. ander haal ik die dop er wel uit en kijk of deze er zit of in past.

        erwin
        ascona 400 replica nog in voorbereiding.

        #18015384
        marcelcoupe
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 April 2011

          oke bedankt voor je info ik hoor het wel of het bij jou lukt de mijne moet eerst even apk hebben volgende week en dan nog even rdw type goed keuring geven dan ga ik weer rustig veder zoeken met de bak :thumb

          #18350264
          Jasper
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 December 2017

            en is dit gelukt ? zit namelijk ook met dit probleem :help:  hoor het graag

            mvg jasper

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.