Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Omega B2 2.5 V6 stotteren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juli 2013 om 11:24 #17259076
Hallo Omega rijders,
Sinds afgelopen zondag ben ik in het bezit van een Omega B2 uit 2001 met een X25XE V6 motor en de auto rijdt echt heerlijk. Alleen ben ik er vandaag achter gekomen dat de auto flink stottert en heel veel brandstof verbruikt.
Het gaat om een automaat uitvoering welke zelf ook een fout code geeft, nl p75, en daar heb ik al wat informatie over gekregen van andere forumleden. Maar nu ik voor het eerst een echte lange afstand gereden heb, lees 100+ km blijkt de auto dus flink te stotteren. Voor de code p75 code zijn een aantal mogelijke en simpele oplossingen en daar ben ik mee bezig. Maar waar kan dat stotteren door komen?
Hij doet het eigenlijk ieder toerental en snelheid maar ook weer niet continu, heeft geen power en zoals al eerder gezegd, hij zuipt verschrikkelijk: 6km op 1L brandstof bij 100km/h op Cruise Control. Is dus een onaangename verassing, de auto is verder in werkelijk goede staat.
Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn, heb net een nieuwe accu geplaatst en wil dit ook zo snel mogelijk oplossen omdat ik veel ga rijden. Ik bevind me trouwens in Nieuw Zeeland en de auto is dus rechts gestuurd, best een aparte ervaring. Ik hoor graag van jullie.
Groetjes Benjamin
10 juli 2013 om 15:05 #18157951dat zou wel eens heel goed de bobine kunnen zijn,of boogie,maar ik zou m even uitlezen als dat kan..
10 juli 2013 om 20:13 #18157952Bedankt usbstick,
Ik ga dat vandaag eens proberen voor elkaar te krijgen. En hopelijk gaat het alleen maar om een boogie kabel, dan valt de schade nog wel mee. Ik ga eens kijken.
groetjes Benjamin
12 juli 2013 om 20:48 #18157953Zuipen den stotteren doet mij vermoeden dat de koelvloeistof sensor voor de ecu gaar is. Waardoor deze op de vroeger genoemde choke blijft lopen.
12 juli 2013 om 21:39 #18157954Heb inmiddels de motor op.storingen uit laten lezen en er bleken 2 ‘Oxygen’ sensors niet te werken. Inmiddels vervangen en het is verbeterd, maar het stotteren is nog niet geheel verdwenen. Zou dit stotteren en het hoge brandstof verbruik ook kunnen komen door een storing in de automatische versnellingsbak, code 75: auto trans low voltage torque control…
Groetjes Benjamin
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.