Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › ombouwen kadett E achterburg naar Corsa Combo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 juli 2011 om 01:22 #17237473
Hallo Iedereen,
geen idee wat er misging met de vorige keer dat ik dit schreef, maar het is niet op het forum beland helaas.
mijn gedachtengang was het volgende, aangezien ik altijd veel spullen en bagage meeneem op mijn tripjes, zowel in mijn kadett als in mijn volvo 740, heb ik het volgende geconstateerd, de volvo geeft bij veel bagage geen krimp terwijl de kadett al snel met zijn buik op de grond hangt.
nu heb ik het volgende bedacht. wat als ik van een corsa combo, die volgens mij dezelfde achterbrug heeft de schokbrekers en wielen op de kadett monteer? Dan heb ik achter 14 inch wielen en voor 13 inch, dan heb ik zwaarder materiaal achter wat meer gewicht kan dragen. heeft iemand ervaring met deze ombouw? er staat momenteel op de lokale sloop namelijk meer corsa combo dan kadett of astra onderdelen (volgens mij allemaal dezelfde achterbrug) maar zijn de combo´s zwaarder uitgevoerd. en deze onderdelen zijn dus makkelijk te krijgen.
als iemand hier wat over weet hoor ik het graag.
11 juli 2011 om 04:57 #17876757een combo heeft bladveeren en een kadett niet dus die as even om zeten gaat al niet of je moet hem al aanpasen
11 juli 2011 om 07:00 #17876758AnoniemLid sinds:
1 January 1970inderdaad
dat zou niet ff passeneen setje huplveren of gewoon zwaardere veren is dan een betere optie
volgens mij ;)
en minder werk ook ;)11 juli 2011 om 09:02 #17876756@louwe 16 klepper wrote:
inderdaad
dat zou niet ff passeneen setje huplveren of gewoon zwaardere veren is dan een betere optie
volgens mij ;)
en minder werk ook ;)Zou ik ook doen, ons pap heeft hulpveren en oppompbare schokdempers op onze vectra a zitten en als de caravan erachterhangt (1350kg), hangt ie mooi recht alsof er niks achter hangt.
11 juli 2011 om 09:49 #17876755dat is wel een beter idee idd, maar dan wel de zwaardere combo banden eronder?
11 juli 2011 om 09:57 #17876754hoezo zwaardere combo banden eronder… de normale banden die je er onder hebt kunnen genoeg aan of je moet je hele achterbak vol gooien met cement zakken….
maar de achterassen van kadett/astra en corsa en corsa combo zijn zeer verschillen en passen absoluut niet op elkaar!!! anders was de ombouw naar schijven bij een corsa wel heel gemakkelijk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.