Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Ombouw ontsteking Manta B 2.0s ervaringen Tips
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 november 2013 om 13:45 #17261764
Hallo Jongens,
Omdat ik wat problemen heb met het afstellen van mijn motor is er mij geadviseerd om er een elektrische ontsteking op te zetten.
Dit is omdat de huidige onsteking geen vervroeging heeft. (is mij verteld). Nu is het zo dat mijn motor is enigzins geholpen is met dubbele 45DCOE webers en irmscher nokkenas.
Er zijn al diverse specialisten mee bezig geweest. Het probleem is ook dat als je het gas intrapt dat hij inhoud en eigelijk verzuipt in de benzine. Webers zijn al synchroom gesteld.Maar om even op het elektrische ontsteking verhaal terug te komen. Heeft iemand hier ervaringen mee en wat moet ik hier voor aanschaffen?
Manta B 2.0s
Bouwjaar: 1979Misschien handig te vermelden dat het om een bosch verdeler gaat. Alvast bedankt voor jullie support.
10 november 2013 om 16:38 #18190929ik zou zeggen dat je het meer bij de afstelling van de carburateurs moet zoeken..
met webers kun je de onstekeing wel een heel stuk vroeger zetten…je onsteking as uitnemen, door (als je nog mechanische brandstofpomp heb) de mechanische brandstofpomp te demonteren, het klemplaatje van de onsteking demonteren, as uitnemen.. dit moet volges mij ook nog in bepaalde stand van de motor.
en dan elektronische onsteking as monteren, dan alles andersom.aansluiten weet ik niet allemaal, wat ik wel weet is dat je met contactpujt onsteking een weerstand draad hebt, welke vervangen dient te worden..
maar daar kan iemand anders je vast meer over vertellen :thumbup
rij btw zelf met 40dcoe op een 2.0, en heb mijn vervroeging afgedopt…… en de onsteking erg vroeg staan. (pingelt net niet haha)
10 november 2013 om 19:12 #18190930het mooiste kun je een compleet setje nemen bobine met modul en ontsteking.
kun je zo monteren met kabelboompje er bij..
zijn vast wel mensen die dit liggen hebben voor netjes geld lijkt mij.
zelf al vaker gedaan is vaak wel beter en makkelijker dan puntjes afstellen .
is een handigheitje,en vaak bij webers zetten ze de vervroeger vast schijnt in samenwerking beter te zijn.
is al eens bewezen op de testbankt..
succes groetjes teamwaldsein”jonge”10 november 2013 om 19:59 #18190931wat is jouw sproeierbezetting en venturi want 45dcoe voor een vrij standaard 2,0s is best pittig.
ik denk dat je het in je sproeiers moet zoeken het mooiste zou zijn om met een breedband lambdazonde te gaan rijden,
dan kan je zien of ie te veel krijgt of te arm.vervroeger vast kan je ook gewoon het slangentje eraf laten, en ervaring weet ik dat hij een paar graden vroeger bij stationair ook al erg lekker vind.
10 november 2013 om 20:13 #18190932aanluiting omtrend de elect ontsteking.. en de “weerstanddraad” :
weerstandsdraad komt uit je orginele kabelboom en zit aangesloten op je bobine…
deze laten voor wat het is, samen met het draadje wat vanaf de starter komt.
deze sluit je in een later stadium dus ook niet weer aan op je bobine.Let trouwens wel op dat er verschillende bobines zijn, een voor de contactpunten,
en een voor electr. ontsteking.de weerstandsdraad welke je dus laat vervallen, vervang je voor een nieuwe draad vanaf de zekeringkast in je dash van de wagen.
na het openen van je zekeringkast, kijk je tegen de zekeringen aan,
in de linker onderhoek moet je zijn, maar dan aan de achterzijde.
neem een multi meter om te controleren of je het juiste contact neemt,
je moet namelijk met ingeschakeld contact 12v meten, en bij uitgeschakeld contact 0v!
en niet het contact van de verlichting nemen !vervolgens ga je vanaf eerder gekozen contact met een draad naar de bobine
contact +15 ( daar waar je eerder dus je weerstandsdraad monteerde)al zou ik ook het probleem niet bij je ontsteking zoeken…
er is niets mooiers als Contactpunten !!!11 november 2013 om 07:28 #18190933Heb jij die rode uit Veenendaal gekocht?
11 november 2013 om 10:56 #18190934Ik heb een tijdje geleden ook electronische ontsteking ingebouwd in mijn manta a 1.6s. Er was geen electronische ontsteking beschikbaar voor delco verdelers dus heb ik een bosch verdeler ingebouwd. Ik lees dat je al een boschverdeler daar hebt zitten dus hoef je de verdeler niet uit te bouwen en kan je de kit er gewoon inschroeven. Zorg dat je de juiste bobine gebruikt bij deze kit. Eentje met voorschakelweerstand anders riskeer je dat de ‘hallgever’ doorbrandt. Zoals ghanz al aangaf moet de bobine +12volt krijgen. Ik heb ervaringen gelezen van mensen die de weerstandsdraad er tussen hebben laten zitten en ook een goede vonk krijgen maar ik zou het aansluiten zoals het hoort.
Ik ben zeer tevreden met het resultaat. Starten, lopen en niet meer afstellen.Ik heb de kit gekocht bij:
http://ccee.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;11 november 2013 om 12:18 #18190935@Stender wrote:
Heb jij die rode uit Veenendaal gekocht?
Hallo Stender, Ja dat klopt!
Hij rijdt hier nu in het hoge Noorden Groningen en omstreken. Is er nog wat informatie wat jij mij kunt verschaffen?11 november 2013 om 12:21 #18190936Hallo Jongens,
Ik ga maar eens met CCEE (accuspark) contact opnemen voor een setje. Prijs valt me ook erg mee. Echter is er mij ook aangeraden om eens naar
de PMA50 van Lumination te kijken. Deze is echter veel duurder omdat deze gebruikt maakt van een elektrische ontstekingsmodule?Weet iemand ook wat het verschil hier tussen is? :hmmz
THX guys!
11 november 2013 om 15:56 #18190937Accuspark nu zelf ook mee bezig in mijn c kadett… Ik heb namelijk mijn 2.4 op de bank gehad. en had maar 106pk…. blijkt dat mijn electronische ontstkeing (rekord 2.0s) veel te veel mechanische vervroeging heeft.
De accuspark blackbox module praat niet lekker met de standaard hallgever/electronische ontsteking van deze verdeler, ik heb daarom ook de electornische module van accuspark nu binnen, ik ga deze week de hele handel weer ombouwen en laat hier wel even weten hoe alles is geregeld als alles werkt.
Mijn ontsteking (afkomstig van een rekord 2.0s) (electronisch met centrifugaal en vacuum vervroeging) geeft 31graden totaalvervroeging… Als jij dus 10gr voorontsteking hebt (injectie) of 5gr (carbs) komt daar dus in totaal bij vermogen nog eens 31gr bij… Dit is voor injectie sowieso veel te veel.. Zou rond de 32/36gr maximaal moeten zijn.
hoe het precies zit met de bobine en de ontstekingsmodule (transistor) ben ik nog aan het uitzoeken.
je kunt wat zaken meten om er achter te komen wat voor spullen je hebt… weerstand vd bobine kun je meten.. en de spanning die op je bobine staat kun je meten.
http://www.accuspark.co.uk/faqs.html” onclick=”window.open(this.href);return false;En als je het GM nummer van je verdeler in google gooit kom je er wel achter uit welke auto deze komt.
Meer info post ik als ik meer weet.
11 november 2013 om 22:05 #18190938@vluggejaapie wrote:
Accuspark nu zelf ook mee bezig in mijn c kadett… Ik heb namelijk mijn 2.4 op de bank gehad. en had maar 106pk…. blijkt dat mijn electronische ontstkeing (rekord 2.0s) veel te veel mechanische vervroeging heeft.
De accuspark blackbox module praat niet lekker met de standaard hallgever/electronische ontsteking van deze verdeler, ik heb daarom ook de electornische module van accuspark nu binnen, ik ga deze week de hele handel weer ombouwen en laat hier wel even weten hoe alles is geregeld als alles werkt.
Mijn ontsteking (afkomstig van een rekord 2.0s) (electronisch met centrifugaal en vacuum vervroeging) geeft 31graden totaalvervroeging… Als jij dus 10gr voorontsteking hebt (injectie) of 5gr (carbs) komt daar dus in totaal bij vermogen nog eens 31gr bij… Dit is voor injectie sowieso veel te veel.. Zou rond de 32/36gr maximaal moeten zijn.
hoe het precies zit met de bobine en de ontstekingsmodule (transistor) ben ik nog aan het uitzoeken.
je kunt wat zaken meten om er achter te komen wat voor spullen je hebt… weerstand vd bobine kun je meten.. en de spanning die op je bobine staat kun je meten.
http://www.accuspark.co.uk/faqs.html” onclick=”window.open(this.href);return false;En als je het GM nummer van je verdeler in google gooit kom je er wel achter uit welke auto deze komt.
Meer info post ik als ik meer weet.
Ik ben benieuwd naar de resultaten. king:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.