ik neem aan det het gaat om een C16SEI naar C20NE ombouw?
De motorblokken zijn niet echt hetzelfde…
Ze lijken wel veel op elkaar. Indien je de motorkabelboom en Stuurapparaat hebt zal de ombouw niet echt heel ingewikkeld zijn, motorsteunen zijn grotendeels hetzelfde.
Inderdaad motor, versnellingsbak, motorkabelboom en ECU overzetten, als het kan gelijk de motorsteunen meenemen, dan hoef je daar niet over na te denken.
Aandrijfassen gaan niet passen, je huidige heeft een binnenvertanding van 22 van de naaf en een C20NE een binnenvertanding van 33.
Je hebt dus ook andere naven en wiellagers nodig, of complete veerpoten uit een C20NE.
Me motorcode is X1.6SZ. Weet niet wat voor verschil het is. Dus het is nog wel wat werk om het aanpassen… enige idee in wat voor prijs plaatje ik moet gaan denken?
Indien je niet beschikt over een versnellingsbak kun je ook je huidege bak behouden, hiervoor meot je wel het vliegwiel koppeling en drukgroep van je 1.6 blok gebruiken, dan passen tevens je steekassen gewoon.
Bak zal het hierdoor wel eerder kunnen begeven, maar met normaal rijgedrag zal dat geen probleem zijn.
Auteur
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.