ombouw 3 l v6

Forumindex Forums Modellen Calibra ombouw 3 l v6

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 61)
  • Auteur
    Berichten
  • #17460046
    Jerremy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 October 2004

      origineel gepost door vizier
      Moet je versterkte koppeling plaatsen, ligt idd aan het vliegwiel

      Problemen bij mij waren dat punt 1 het m-tech vliegwiel krom was. En er zat een soort van chroomlaag op die aan het afbladderen was

      Vliegwiel hebben we af laten draaien en opnieuw laten balanceren

      Volgende probleem was dat de koppelings platen en drukgroep zelf te zwak waren om de 3.2 voort te trekken
      Had last van een slippende koppeling in alle versnellingen

      Werd mede veroorzaakt door m’n sper, bij jullie gaan denk ik eerder de wielen slippen dan de koppeling, of je hebt het gewoon niet door gehad

      Annyway, ik heb nu een versterkte drukgroep en koppelingsplaten en heb nu nergens last van

      F25 is een opa bak, wil je niet

      Als er 1 ding is dat ik geleerd heb van het motorombouw is het zeker dit
      Niks is plug & play, problemen krijg je en moet je oplossen, als je daar niet mee kan leven moet je er niet aan beginnen

      Er is niks mis met die adapter plaat!

      Het vliegwiel klopt idd niet. Te ondiep of te diep een van de twee, weet niet meer. Iig destijds geconstateerd met monteren van koppeling + drukgroep dat de vingers niet recht uitkomen na montage, wat wel hoort. Vandaar dat dit bij mij tot 2x toe resulteerde in het missen van het aangrijp punt in het pedaal. Heel appart en dat hoort niet.

      Vindt overigens vreemd, dat een bedrijf als M-tech, dat zich zo ‘gerenomeerd’ voordoet, Eur. 300,= vraagt voor een dergelijk stuk metaal wat niet deugt. Ik weet niet hoe jij daar tegenover staat Christiaan, maar ik vindt het ronduit slordig. Zeker in jouw geval. Het kan toch niet bedoeling zijn dat je van alles moet afslijpen, afdraaien en weet ik het wat allemaal voordat goed is..

      Slippende koppeling merk je zo. Overigens had ik daar geen 3.2 voor nodig om een slippende koppeling te hebben. Met de C25XE destijds + F28 en lichte vliegwiel slipte het geheel ook, hetzij wel iets minder als met de 3.2

      Ik heb geen sper overigens.
      Of een F25 een Opa bak is, zullen we maar in het midden laten Christiaan…

      Maar mooi iig dat je het probleem hebt opgelost !! super :thumbup

      En tuurlijk, daar ben ik ook achter, en met je eens.. Als je een niet orginele set up in je auto hebt, blijf je een geruime periode bezig met hetzij kleine of grote zaken op te lossen, aan te passen, te verbeteren, etc.. dat is ook zo.

      Denk dat het niks voor mij is dan… :P

      grtz.

      #17460047
      Laagvlieger
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Ik heb hetzelfde Mtech vliegwiel en geen problemen.
        Misschien dat chris net een foute trof of een uit een andere productieserie ofzo.

        Maar het gaat me veel te ver om gelijk hier te vermelden dat een F28 achter een V6 vragen om problemen is.
        Tuurlijk er kan altijd iets misgaan, maar dat hoort erbij.
        Nogmaals. Mijne is probleemloos.

        #17460048
        Jerremy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 October 2004

          origineel gepost door Laagvlieger
          Ik heb hetzelfde Mtech vliegwiel en geen problemen.
          Misschien dat chris net een foute trof of een uit een andere productieserie ofzo.

          Dan wil het toeval, dat ik er twee gehad heb uit diezelfde serie !? :o

          origineel gepost door Laagvlieger
          Maar het gaat me veel te ver om gelijk hier te vermelden dat een F28 achter een V6 vragen om problemen is.

          Heb je mij ook helemaal niet horen zeggen toch… :vertag
          IK ZELF (dus met mijn wagen) heb er een berg problemen mee gehad. dusdanig veel, dat ik het gewoon zat was, omdat het geen doen was.. Dus ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar mij heeft het wel het onmogelijke gebracht…

          Daarbij komt dat ik een een nieuwe F28 had gekocht, (ja NIEUW, zo is die verkocht aan mij) die NIET in de eerste versnelling gezet kon worden.. (wegrijden uit 2e versnelling)

          Nou ik kan je zeggen, dat icm. rammel-klapperende zooi & slippende en geurende koppeling bij minste of geringste, dan heb je het er helemaal mee gehad Marcel..
          En helemaal in de wetenschap, dat wanneer je er letterlijk 1000-den euro’s voor neer hebt gelegd maar niet iets fatsoenlijks rijdend heb. Dan kan je natuurlijk zeggen dat dat er allemaal bij hoort..

          En hierbij wil ik niet naar mensen wijzen of wat dan ook, want dat is compleet irrelevant hieraan, want zo is het eenmaal gelopen, tot ieders inspanning ten spijt wellicht, maar het is wel het verschil tussen door de zegen gedragen worden of door de vloek beslecht worden blijkbaar ;)

          #17460049
          Laagvlieger
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Jah ik snap ook wel dat je het op een gegeven moment zat bent.
            Maar als ik het me goed herinner was jij vrij kort na mij met de V6 inbouw. Dus ook al erg vroeg in het beginstadium waar er nog heel veel uitgezocht en geprobeerd moest worden.
            Zo kwam ik er ook achter dat een verlengd druklager en C20XE Kadett vliegwiel niet werkte. Dat klapperde stationair. En koppeling afstellen was k*t omdat ie helemaal aan het eind stond.

            Dat is toen verbeterd met een Mtech vliegwiel, een C25XE koppeling en een dunnere adapterplaat.
            Verders maak ik alleen gebruik van originele GM delen. Alles bij opel weg.

            En nog ff qua vliegwiel. Ik weet niet hoe lang jij je vliegwiel al hebt, maar ik heb hem nog niet zo lang. En kan dus echt best zijn dat je 2 uit dezelfde serie hebt getroffen. Ik neem aan dat een vliegwiel niet iets is dat met honderden per week verkocht wordt :P

            En hoe reageert Mtech? Krijg je probleemloos een nieuwe dan? Of hoe gaat dat?

            Ow ja niet in de 1 willen….
            Heb ik een beetje met de achteruitversnelling.
            Zeker nu met de kou. Dat ligt niet aan de koppeling, ook niet aan de bak. Maar dat ligt aan speling in de kogelkop onder de pook. Onder die hoes zeg maar. Ik heb er om te proberen een nieuwe ingehad van Christiaan, daarmee schakelt ie als nieuw.
            Ik had me eigen toen tijdelijk “gereviseerd” kuch kuch…. daar ging het een paar maandjes goed mee. Alleen wordt weer minder nu. Ik ga eens op zoek naar een nieuwe pook met kogel.
            Misschien is dat bij jou ook de oorzaak wel?
            F28 luistert gewoon erg nauw met afstelling in het mechaniek.

            #17460050
            Jerremy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 October 2004

              origineel gepost door Laagvlieger
              Jah ik snap ook wel dat je het op een gegeven moment zat bent.
              Maar als ik het me goed herinner was jij vrij kort na mij met de V6 inbouw. Dus ook al erg vroeg in het beginstadium waar er nog heel veel uitgezocht en geprobeerd moest worden.
              Zo kwam ik er ook achter dat een verlengd druklager en C20XE Kadett vliegwiel niet werkte. Dat klapperde stationair. En koppeling afstellen was k*t omdat ie helemaal aan het eind stond.

              Ja dat klopt. Is ook zo, en zoals Christiaan dat ook zegt, kan ik dat zeker onderschrijven. Wellicht heb ik dat ook een beetje onderschat.

              origineel gepost door Laagvlieger
              En nog ff qua vliegwiel. Ik weet niet hoe lang jij je vliegwiel al hebt, maar ik heb hem nog niet zo lang. En kan dus echt best zijn dat je 2 uit dezelfde serie hebt getroffen. Ik neem aan dat een vliegwiel niet iets is dat met honderden per week verkocht wordt :P

              En hoe reageert Mtech? Krijg je probleemloos een nieuwe dan? Of hoe gaat dat?

              De eerste is al zeker meer dan een jaar geleden daarvandaan weggekomen. Via Niels. Echter dat vliegwiel is door een andere reden beschadigd en onbruikbaar geworden. Vervolgens een andere gehaald (zomer vorig jaar). Zelfde probleem. Heb er eigenlijk nooit contact met M-tech overgehad (nog). Was er zo verschrikkelijk klaar mee, spul er af, ander erop, en de F28 met toebehoren diep in me magazijn opgeborgen… Weet ook niet of ik ooit nog met F28 ga rijden en lichtvliegwiel.

              origineel gepost door Laagvlieger
              Ow ja niet in de 1 willen….
              Heb ik een beetje met de achteruitversnelling.
              Zeker nu met de kou. Dat ligt niet aan de koppeling, ook niet aan de bak. Maar dat ligt aan speling in de kogelkop onder de pook. Onder die hoes zeg maar. Ik heb er om te proberen een nieuwe ingehad van Christiaan, daarmee schakelt ie als nieuw.
              Ik had me eigen toen tijdelijk “gereviseerd” kuch kuch…. daar ging het een paar maandjes goed mee. Alleen wordt weer minder nu. Ik ga eens op zoek naar een nieuwe pook met kogel.
              Misschien is dat bij jou ook de oorzaak wel?
              F28 luistert gewoon erg nauw met afstelling in het mechaniek.

              Ja, had ik dus ook geprobeerd. Alles nieuw & orgineel GM, bij dealer vandaan.. voor honderden euro’s weer geinvesteerd, maar tervergeefs.. Nieuw schakel mechaniek in motorruimte, nieuwe pook, nieuw mechaniek, alles nieuw, maar niet in ze 1e versnelling gaan.. Zit echt in de bak ! Is heel spijtig, maar waar.

              #17460051
              Laagvlieger
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                ooww zat hem in de bak!
                Dacht dat je bedoelde door het vliegwiel/koppeling enzo.

                Kan best hoor. F28 zijn nou niet de meest geweldige bakken.
                Erg jammer voor zo’n grote naam als Getrag dat ze zulke slechte kwaliteit bouwen. En het is niet alleen Opel die kampt met Getrag problemen. Er zijn meer merken.

                Ze hebben als je geld teveel hebt hele leuke conversiesetjes bij Gema voor 6 bak enzo te maken. Maar staan geen prijzen bij maar zal wel enkele duizenden euro’s zijn :o

                #17460052
                Jerremy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 October 2004

                  origineel gepost door Laagvlieger
                  ooww zat hem in de bak!
                  Dacht dat je bedoelde door het vliegwiel/koppeling enzo.

                  Nee nee, niet door koppeling / vliegwiel. Zit in de bak. Als je weg wilde rijden kreeg je ‘m alleen in ze 1e versnelling, nadat je eerst vanuit z’n twee iets tot rollen kwam, en dan kan je ‘m in ze 1 krijgen. vanuit stilstaand, gewoon onmogelijk..

                  origineel gepost door Laagvlieger
                  Kan best hoor. F28 zijn nou niet de meest geweldige bakken.
                  Erg jammer voor zo’n grote naam als Getrag dat ze zulke slechte kwaliteit bouwen. En het is niet alleen Opel die kampt met Getrag problemen. Er zijn meer merken.

                  Ja, wat dat aan gaat zijn de ZF bakken beter. De meeste dan. Maar nou is die F28 ook wel een complexe bak, met veel draaiende delen enzo.. pfff

                  origineel gepost door Laagvlieger
                  Ze hebben als je geld teveel hebt hele leuke conversiesetjes bij Gema voor 6 bak enzo te maken. Maar staan geen prijzen bij maar zal wel enkele duizenden euro’s zijn :o

                  O.K. ja ‘geld-te-veel’ nu even niet meer.. :P
                  Eerst maar weer is wat sparen. Ken ik trouwens niet dat Gema.. Heb je een linkje toevallig ? Zat al snel ff wat te Googlen, maar leverde niet direct iets op..

                  #17460053
                  robbyrood
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 February 2006

                    Gema is Duits, leuk speciaal spul. Ook schakelweg verkortingen enzo.
                    Verder, wat doe je met die bak??
                    Als-ie toch niet jofel is,ik heb tijd , hij kan ook uit en in elkaar hoor!!!

                    #17460054
                    Jerremy
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 October 2004

                      ah O.K.
                      Met die bak ? haha, mooi verhaal is dat… Maar dat terzijde.

                      Weet nog niet, wil ‘m zowiezo wel weer werkend hebben. Bedoel, met een werkende eerste versnelling.

                      Reviseer jij versnellingsbakken dan Robby ?

                      #17460055
                      rallyastra
                        Lid sinds:
                        12 July 2004

                        Nou dan zal ik toch ook maar even reageren, probleem zit hem in de combinatie van het geheel.

                        Licht vliegwiel
                        Drukgroep

                        Ik heb van vizier zijn auto de drukgroep en plaat laten aanpassen EN het vliegwiel dus de hoogte waar op de drukgoep op het vliegwiel ligt. Sommige drukgroepen zijn gewoon net niet sterk genoeg om de plaat voldoende aan te drukken op het vliegwiel. Bovendien warmt een licht vliegwiel ook erg snel op in vergelijking met een massief vliegwiel.

                        Na de eerste series adapterplaten heb ik een aantal wijzigingen aan gebracht waardoor ze zijn verbeterd (ontwikkeling kost geld laten we maar zeggen ) Ik denk denk dat ik inmiddels al wel 15 adapterplaten heb verkocht zonder problemen.

                        En het hele verhaal over de prisas is ook rijnste nonsence, de pisas van een F25 exact even lang als die van een F28 een F25 heeft gewoon een dikkere belhousing. Die dikkere bellhousing maak je dus bij een F28 met een adapterplaat. De plaat komt helemaal niet verder op het einde van de as te zitten! omdat het aangrijpvlak van de plaat op een V6 vliegwiel verder van de motor af ligt. Ik zal wel even foto’s posten om fabeltjes uit de wereld te helpen. Als je het goed wil doen moet je de volgende setup nemen.

                        – Licht vliegwiel
                        – Sachs sportkoppeling
                        – Adapterplaat
                        – F28

                        Dan heb je de goede setup te pakken.

                        #17460056
                        Jerremy
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 October 2004

                          origineel gepost door rallyastra
                          Nou dan zal ik toch ook maar even reageren, probleem zit hem in de combinatie van het geheel.

                          Licht vliegwiel
                          Drukgroep

                          Ik heb van vizier zijn auto de drukgroep en plaat laten aanpassen EN het vliegwiel dus de hoogte waar op de drukgoep op het vliegwiel ligt. Sommige drukgroepen zijn gewoon net niet sterk genoeg om de plaat voldoende aan te drukken op het vliegwiel. Bovendien warmt een licht vliegwiel ook erg snel op in vergelijking met een massief vliegwiel.

                          Na de eerste series adapterplaten heb ik een aantal wijzigingen aan gebracht waardoor ze zijn verbeterd (ontwikkeling kost geld laten we maar zeggen ) Ik denk denk dat ik inmiddels al wel 15 adapterplaten heb verkocht zonder problemen.

                          ok. Maar kan ik hier nou uit opmaken dat ik een adaptorplaat heb uit je eerste serie zonder de wijzigingen / verbete-ringen ??

                          origineel gepost door rallyastra
                          En het hele verhaal over de prisas is ook rijnste nonsence, de pisas van een F25 exact even lang als die van een F28 een F25 heeft gewoon een dikkere belhousing. Die dikkere bellhousing maak je dus bij een F28 met een adapterplaat. De plaat komt helemaal niet verder op het einde van de as te zitten! omdat het aangrijpvlak van de plaat op een V6 vliegwiel verder van de motor af ligt. Ik zal wel even foto’s posten om fabeltjes uit de wereld te helpen. Als je het goed wil doen moet je de volgende setup nemen.

                          – Licht vliegwiel
                          – Sachs sportkoppeling
                          – Adapterplaat
                          – F28

                          Dan heb je de goede setup te pakken.

                          – Licht vliegwiel; heb ik
                          – Sach sportkoppeling; heb ik niet
                          – Adapterplaat; heb ik (maar één uit eerste serie zonder aanpassingen ??)
                          – F28; heb ik….. maar vraag niet wat voor een.. :(

                          Maar dan nog moet er het e.e.a. aangepast worden aan het vliegwiel ??

                          Zou dat wel graag willen weten, mocht ik toch nog overwegen is met de F28 en lichtvliegwiel te willen gaan rijden.. Als je zegt nu die zaken onder controle te hebben, kan mij dat misschien m’n behoorlijk tegenvallende ervaring met de 2 eerdere setups doen vergeten.. :D

                          thnx. voor je uitleg voorzover iig ! :thumbup

                          grt.

                          #17460057
                          rallyastra
                            Lid sinds:
                            12 July 2004

                            Nee alleen laagvlieger had een adapterplaat uit de eerste serie, die is later vervangen voor een nieuw model. Probleem was met het eerste type dat de adapterplaat te dik was waardoor je de kabel naar maximaal moest opstellen. Latere types zijn dunner geworden waardoor de afstelling geen probleem meer was.

                            Ze hadden bij het bedrijf waar ik de koppaling had laten maken het vliegwiel aangepast, dus de hoogte waarop de drukgroep ligt iets naar beneden gehaald. Maar dat was nodig omdat het een op maat gemaakte koppeling was. Een sport koppeling monteren is voldoende, bekijk het lichte vliegwiel maar eens goed. je zult zien dat daar een soort van chroom laag overheen zit. Die moet er wel even af gevlakt worden.

                            #17460058
                            Jerremy
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 October 2004

                              origineel gepost door rallyastra
                              Nee alleen laagvlieger had een adapterplaat uit de eerste serie, die is later vervangen voor een nieuw model. Probleem was met het eerste type dat de adapterplaat te dik was waardoor je de kabel naar maximaal moest opstellen. Latere types zijn dunner geworden waardoor de afstelling geen probleem meer was.

                              Ze hadden bij het bedrijf waar ik de koppaling had laten maken het vliegwiel aangepast, dus de hoogte waarop de drukgroep ligt iets naar beneden gehaald. Maar dat was nodig omdat het een op maat gemaakte koppeling was. Een sport koppeling monteren is voldoende, bekijk het lichte vliegwiel maar eens goed. je zult zien dat daar een soort van chroom laag overheen zit. Die moet er wel even af gevlakt worden.

                              Niels, thnx. :thumbup

                              #17460059
                              CarloAstra
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                18 December 2006

                                origineel gepost door Jerremy

                                origineel gepost door rallyastra
                                Nee alleen laagvlieger had een adapterplaat uit de eerste serie, die is later vervangen voor een nieuw model. Probleem was met het eerste type dat de adapterplaat te dik was waardoor je de kabel naar maximaal moest opstellen. Latere types zijn dunner geworden waardoor de afstelling geen probleem meer was.

                                Ze hadden bij het bedrijf waar ik de koppaling had laten maken het vliegwiel aangepast, dus de hoogte waarop de drukgroep ligt iets naar beneden gehaald. Maar dat was nodig omdat het een op maat gemaakte koppeling was. Een sport koppeling monteren is voldoende, bekijk het lichte vliegwiel maar eens goed. je zult zien dat daar een soort van chroom laag overheen zit. Die moet er wel even af gevlakt worden.

                                Niels, thnx. :thumbup

                                dus binnenkort weer f28 monteren :jerry?

                                #17460060
                                Jerremy
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  29 October 2004

                                  origineel gepost door CarloAstra

                                  origineel gepost door Jerremy

                                  origineel gepost door rallyastra
                                  Nee alleen laagvlieger had een adapterplaat uit de eerste serie, die is later vervangen voor een nieuw model. Probleem was met het eerste type dat de adapterplaat te dik was waardoor je de kabel naar maximaal moest opstellen. Latere types zijn dunner geworden waardoor de afstelling geen probleem meer was.

                                  Ze hadden bij het bedrijf waar ik de koppaling had laten maken het vliegwiel aangepast, dus de hoogte waarop de drukgroep ligt iets naar beneden gehaald. Maar dat was nodig omdat het een op maat gemaakte koppeling was. Een sport koppeling monteren is voldoende, bekijk het lichte vliegwiel maar eens goed. je zult zien dat daar een soort van chroom laag overheen zit. Die moet er wel even af gevlakt worden.

                                  Niels, thnx. :thumbup

                                  dus binnenkort weer f28 monteren :jerry?

                                  neuh, zo’n vaart zal ’t niet lopen Carlo…
                                  Maar zou het wel leuk vinden het ooit is GOED werkend te hebben.. toch (?) :)

                                  #17460061
                                  rallyastra
                                    Lid sinds:
                                    12 July 2004

                                    Foto’s met vergelijking van de F25 en de F28, om de spookverhalen over te korte prisassen en weet ik het allemaal voor goed de wereld uit te helpen.

                                    F25 lengte van de prisas tot de rand van de bellhousing..

                                    Lengte van de F28 prisas tot de rand van de bellhousing,

                                    F28 met adapterplaat,

                                    De prisas van de F28 is zelfs LANGER dan die van een F25, waardoor de plaat dus VERDER op de as komt. Volgende keer eerst ff iets uitzoeken voor je wat post, beste stuurlui staan wederom aan wal !

                                    #17460062
                                    Jerremy
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      29 October 2004

                                      Idd. Niels.
                                      Bedankt voor ondersteunende foto’s ! :thumbup

                                      Dus… Vliegwiel afdraaien (alleen chroom / nikkel-laag ??) en gaan begrijp ik…
                                      Of moet er nog meer aangepast worden dan echt alleen dat oppervlakte v.h. vliegwiel..
                                      (afgezien van monteren sportkoppeling)

                                      #17460063
                                      rallyastra
                                        Lid sinds:
                                        12 July 2004

                                        Nee dat is het!

                                        #17460064
                                        Jerremy
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          29 October 2004

                                          … wat kunnen oplossingen soms eenvoudig zijn :)

                                          #17460065
                                          wim-v6
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            12 August 2005

                                            Je vergeet wel dat je de bak ook een stuk van de motor afhoud, zodat zowiezo de koppeling meer op de top van de prise as hangt,

                                            dat verschil wat de prise as langer is van de F28 als van de F25 is nog steeds minder dan de adapter plaat dik is. dat betekend nog steeds dat koppeling meer op de top van de prise as hangt, dit omdat de bak verder weg hangt van de motor.

                                            bij MIJN F25 komt de top van de prise as nog steeds IN het vliegwiel, daar het vliegwiel binnen de maatvoering valt van de Belhouse.

                                            tussen de buitendiameter van de prise as en binnen diameter van het centergat in het vliegwiel is minder als een milimeter bij mijn V6.

                                            en als eerder gezegd zal hij niet gelagerd zijn in het vliegwiel, maar dit is om EVENTUELE zijdelingse krachten op te vangen, om de koppeling en prise as lagers te sparen.

                                            (zo is het mij uitgelegd door verschillende bedrijven, zo ook een opel dealer, waarbij een V6 SPECIALIST dat mij uitgelegd heeft, dit omdat ik wel wilde weten hoe het nou zat.

                                            Die man was ook van plan een F28 te gaan rijden, maar heeft om deze reden hier van af gezien.

                                            hij zei ook, dat het geen probleem hoeft te zijn, maar wel kan gaan zijn.

                                            zoals bekend zal ik ook niet zomaar met een verhaaltje komen, ik zit hier nameijk niet om de boel bij elkaar te liegen namelijk.. zoals wel word omschreven boven.

                                            Willem

                                            #17460066
                                            Dirk
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              20 January 2005

                                              Ik denk dat je een klein visualisatie probleempje hebt Willem.
                                              Als je hier de foto’s goed bekijkt zie je dat bij een F28 met adapterplaat de price as haast net zo ver van het balkje zit (ok ok op 3 of 4mm na dan)
                                              Dus de lokatie van de koppelingsplaat is bij beide nagenoeg gelijk.

                                              Het lijkt mij vrij sterk dat de price as in een steun lagertje valt, dat vlakke stuk voor de spie vertanding lijkt mi veelste kort voor fatsoenlijke steun.

                                              Overrigens lijkt het mij zeer sterk dat Niels die adapterplaten zou verkopen als het niet goed zou werken.
                                              Ik mag aannemen dat hij klanten graag ziet terug komen en dan niet tussen 6 planken.

                                              #17460067
                                              wim-v6
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                12 August 2005

                                                Dat begrijp ik ook wel, maar zo word het mij uitgelegd door een Specialist bij opel…

                                                die heeft zelf met dit probleem gestaan, en aan het uitzoeken gegaan.

                                                ik zelf heb mijn ”visualisatie” er even overheen laten gaan:
                                                (let niet op mijn teken kunst gaat om het idee.

                                                ik heb de prise van de F28 al langer gelaten in de tekening:

                                                Willem

                                                #17460068
                                                wim-v6
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  12 August 2005

                                                  De persoon die mij dit uitgelegd reed met een GOEDE ORIGNEEL vliegwiel van een V6 motor, incl nieuwe koppeling

                                                  koppeling slipte overigens niet.

                                                  maar eerste lager van de F28 is kapot gelopen. (gereviseerde bak)

                                                  #17460069
                                                  Dirk
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    20 January 2005

                                                    De price as van een F28 met adapter plaat zit op nagenoeg gelijke afstand van de krukas als bij een F25.

                                                    #17460070
                                                    wim-v6
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      12 August 2005

                                                      excuus had zelf effe de foto’s niet goed bekeken. (visualiatie probleem :vertag :jerry)

                                                      ik verontschuldig mij hierbij, ik gaat mij eensverder verdiepen in de materie van al meerdere kapot gelopen 1e prise as lagers van F28 bakken bij montage op de V6 motor.

                                                      wil nu wel een weten waardoor dat komt.

                                                      en dan benik inderdaad verdeer geinstrueerd door deze man die de juiste kennis zou moeten hebben.

                                                      ga er toch eens achterheen.

                                                      heb tenslotte de beschikking over bijde bakken die hier los liggen.

                                                      Willem

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 61)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.