Olympia 1.5 1952

Forumindex Forums Modellen Overige modellen Olympia 1.5 1952

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    V12Coupe
    Deelnemer

Hallo,

Ik ben bezig met een motor revisie van een Olympia 1.5 uit 1952,

Wat ik me af vroeg is of iemand weet wat de aanhaalmomenten zijn van de cilinderkop moeren.

Over de klepspeling had ik 0,20mm voor de inlaat en 0,25mm voor de uitlaatkleppen.

Ontsteking volgorde: 1 – 3 – 4 – 2 met een stationair toerental van 550 a 600 o.p.m.

De afstand voor het ontsteking punt zou 0,35 – 0,40mm moeten zijn en 3° voor BDP.

Zijn deze gegevens reeds correct?

OpelCharlie
      Deelnemer

Dag V12Coupe,

Bij mijn goede kennis staat al een paar jaar een Opel Olympia Rekord in de schuur, waar we nu aan willen beginnen te restaureren.

Het plan was het zichtbare gedeelte, de carrosserie zo te laten zoals hij is. Helaas is hij daar net te slecht voor en is de keuze gemaakt om hem maar te gaan strippen en dus te restaureren. Ja, dan kom je dus alles tegen. Hoe gaan we verrotte delen vervangen en waar halen we (nieuwe) onderdelen.

Het motorblok heeft inmiddels 20 seconden gedraaid en mag wachten op een grote beurt.

Onze vraag is dus: weet U waar we terecht kunnen met deze vraag?

Groeten Jan en Charlie

kadscona
        Deelnemer

OpelCharlie: Het ligt er maar aan hoe groot de rotte delen zijn, als het geen grote oppervlakken zijn dan zou je er eenvoudig een stukje plaatwerk in kunnen (laten) lassen. Als de rotte plekken te veel en te groot zijn dan wordt het moeilijk om voor zo’n oud beestje wat plaatwerk te vinden. Het enigste adres wat ik ken waar ook echt oud spul te vinden is is het Opel museum in Tijnje : https://www.opelmuseum.nl/ of anders in Duitsland zoeken.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.