olielekkage oliekoeler astra j 1.4

Forumindex Forums Modellen Astra olielekkage oliekoeler astra j 1.4

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    J.huntink
    Deelnemer

Olielekkage olie koeler,druppels vallen precies op hete uitlaat.

Ik heb complete koeler met filterhuis verwijderd ,alleen catalysator weg gehaald .

Gelukkig kan het complete huis net achter de turbo weg zonder deze te verwijderen.

Alle afdichtingen vervangen  en weer gemonteerd.

De astra was net terug van de bak revisie ,lagers vervangen. Komt natuurlijk ook koppeling en  2 massa vliegwiel bij.DSC_1330DSC_1331DSC_1344DSC_1345DSC_1346DSC_1347DSC_1350DSC_1351DSC_1352DSC_1353DSC_1354DSC_1355DSC_1356

alexander3715
      Deelnemer

Ik heb hetzelfde probleem met mn Insignia 1.4.
        Af en toe druppelt er olie op de uitlaat. Stinkt als een malle. Woensdag word er gekeken of het de koeler is of de pakking ervan.
        Kosten: +-400. Das incl.nieuwe koeler. Prijs staat al vast.
        Weet niet of het duur is maar ik laat het doen in Duitsland, woon vlakbij de grens waar een dealer zit. Heb ik hem ook in onderhoud.

J.huntink
        Deelnemer

1e keer alleen afdichtingen vervangen.

Nog lichte lekkage.  2e keer compleet filterhuis inclusief koeler vervangen
          <p style=”text-align: left;”>Nu is het wel dicht. Koeler op ebay  complete zo’n 60 € .</p>

astrid_fahrer
          Deelnemer

Owh dat is balen om te lezen hier. Ik heb net mijn Astra klaar staan om deze operatie uit te voeren op dezelfde wijze als jij.

Denk je dat de lichte lekkage puur door de afdichtingen kwam of kan het wellicht ook nog te maken hebben gehad met de wijze van demonteren en monteren van het geheel aan de motor?

Was de lekkage wederom tussen de twee helften van de oliekoeler?

J.huntink
            Deelnemer

Lekkage tussen huis en motorblok .Achteraf gezien had ik het in een keer compleet vervangen moeten (als je besteld is huis compleet met koeler alles erbij )

want het is een rot klusje (kat moet eraf) . Het huis kan ook iets krom zijn , het zit maar met 3 boutjes vast .

Maar als garage dit doet is dit natuurlijk hun verantwoording.

astrid_fahrer
              Deelnemer

Ok bedankt voor de informatie. Ik moet er nog aan beginnen maar fijn dat ik wat extra informatie van jou heb.
                Dan kan ik nog overwegen om de oliekoeler meteen als één geheel te vervangen in plaats van alleen alle afdichtingen.

harrybaz
                Deelnemer

heb zelf een mokka x , zou daar de koeler er  ook zou achterweg gehaald kunnen worden, zonder de turbo en spruitstuk te demonteren?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.