Forumindex › Forums › Modellen › Astra › olielekkage oliekoeler astra j 1.4
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 juli 2025om 11:54 door
astrid_fahrer.
-
AuteurBerichten
-
29 april 2023 om 12:19 #18523827
Olielekkage olie koeler,druppels vallen precies op hete uitlaat.
Ik heb complete koeler met filterhuis verwijderd ,alleen catalysator weg gehaald .
Gelukkig kan het complete huis net achter de turbo weg zonder deze te verwijderen.
Alle afdichtingen vervangen en weer gemonteerd.
De astra was net terug van de bak revisie ,lagers vervangen. Komt natuurlijk ook koppeling en 2 massa vliegwiel bij.
2 juni 2024 om 15:21 #18553029Ik heb hetzelfde probleem met mn Insignia 1.4.
Af en toe druppelt er olie op de uitlaat. Stinkt als een malle. Woensdag word er gekeken of het de koeler is of de pakking ervan.
Kosten: +-400. Das incl.nieuwe koeler. Prijs staat al vast.
Weet niet of het duur is maar ik laat het doen in Duitsland, woon vlakbij de grens waar een dealer zit. Heb ik hem ook in onderhoud.5 juni 2024 om 23:09 #185530751e keer alleen afdichtingen vervangen.
Nog lichte lekkage. 2e keer compleet filterhuis inclusief koeler vervangen
<p style=”text-align: left;”>Nu is het wel dicht. Koeler op ebay complete zo’n 60 € .</p>14 juni 2024 om 10:49 #18553198Owh dat is balen om te lezen hier. Ik heb net mijn Astra klaar staan om deze operatie uit te voeren op dezelfde wijze als jij.
Denk je dat de lichte lekkage puur door de afdichtingen kwam of kan het wellicht ook nog te maken hebben gehad met de wijze van demonteren en monteren van het geheel aan de motor?
Was de lekkage wederom tussen de twee helften van de oliekoeler?
15 juni 2024 om 10:59 #18553207Lekkage tussen huis en motorblok .Achteraf gezien had ik het in een keer compleet vervangen moeten (als je besteld is huis compleet met koeler alles erbij )
want het is een rot klusje (kat moet eraf) . Het huis kan ook iets krom zijn , het zit maar met 3 boutjes vast .
Maar als garage dit doet is dit natuurlijk hun verantwoording.
24 juli 2024 om 14:56 #18554251Ok bedankt voor de informatie. Ik moet er nog aan beginnen maar fijn dat ik wat extra informatie van jou heb.
Dan kan ik nog overwegen om de oliekoeler meteen als één geheel te vervangen in plaats van alleen alle afdichtingen.12 januari 2025 om 18:26 #18556518heb zelf een mokka x , zou daar de koeler er ook zou achterweg gehaald kunnen worden, zonder de turbo en spruitstuk te demonteren?
1 juli 2025 om 11:54 #18558816Inmiddels heb ik dezelfde klus afgerond.
Op jouw aanraden (J. Huntink) toch maar een volledig nieuwe oliekoeler meteen gemonteerd dat zijn de kosten inderdaad ook niet.Ik heb wel de gehele turbo gedemonteerd om er goed bij te komen.
Met alle o-ring afdichtingen wilde ik wel zeker zijn dat ik hem zo goed als mogelijk kon monteren op goed schoon gemaakte vlakken.Voordeel van de klus is dat je meteen allerlei delen eromheen meteen preventief kan vervangen. Want gemaakt om lang mee te gaan lijkt het allemaal nog steeds niet echt
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.