Olielekkage

Forumindex Forums Modellen Corsa Olielekkage

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18378087
    OpelCorsa29
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 July 2020

      Goedendag,

      Ik ben sinds 2 jaar in het bezit van een Opel Corsa uit 2004. De auto heeft helaas veel gebreken. Zo ook problemen met de motorolie. Wat ik heb opgemerkt is dat bij lange ritten of veelvuldig gebruik van de koppeling het motorolielampje gaat branden. Laatste keer dat ik er een lange rit mee reed, kwam er ook rook uit de motorkap. Verder heb ik het idee dat ik de motorolie wel erg vaak moet bijvullen en is er vaak witte sludge waar te nemen bij de vuldop van de motorolie.

      Ik heb een foto van de motor toegevoegd. Waar het volgens mij misgaat heb ik met rood omcirkeld. Nu heb ik niet echt verstand van auto’s en vroeg mij af wat het is, of dit te repareren is en een schatting van de eventuele kosten hiervan?

      opel corsa

      #18378104
      Koffie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 November 2019

        Als ik de foto goed interpreteer, sproeit er olie uit de buis van de peilstok. Dat kan alleen als er overdruk in het carter is, wat er normaal niet of maar weinig is. Twee mogelijke oorzaken zijn een versleten motor en een verstopte carterventilatie. De carterventilatie is gemaakt om de verbrandingsdampen af te zuigen, die langs de zuigerveren in het carter lekken.

        Hoeveel km heeft de auto gelopen?

        Is je carterventilatie schoon? Dat kan je controleren door de betreffende rubberslangetjes los te maken en te kijken of er sludge in zit.
        Zie https://opel-forum.nl/forums/topic/carterventilatie-altijd-eerst-checken-bij-allerlei-motorische-problemen/
        En https://opel.7zap.com/en/car/x01/e/4/12-0/

        Met overdruk in het carter heb je kans dat er olie door de ventilatieslangen in het gasklephuis wordt geblazen. Dat zou je kunnen controleren en indien nodig schoonmaken.

        #18378113
        Motormuis
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 March 2005

          oliedruk sensor is lek

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.