Oliecarter oliepan Monza Senator 2.8H

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Oliecarter oliepan Monza Senator 2.8H

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18359870
    Royale
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 July 2016

      Hallo, weet iemand van jullie of je de oliepan van een 2.8 H Monza/Senator makkelijk kan verwijderen? M.a.w., zonder al te veel ander zaken te moeten demonteren?

      #18359916
      kywieman
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 February 2009

        Joah kan gewoon onder de auto.

        Het kan zijn dat je de olie aanzuigbuis iets moet verbuigen om de pan te kunnen verwijderen.

        Enkel het monteren van een nieuwe pakking en de pan terug plaatsen is een drama.

         

        Heb in het verleden er voor gekozen om de motor uit de auto te halen. Dit om zeker te weten dat de pakking goed zit.

        Deze zijn er lek gevoelig.

        #18359918
        Royale
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 July 2016

          OK, dat terug plaatsen klinkt niet aangenaam. Wellicht is het beter om het een keer te doen wanneer ik de motor er uit heb (ook een behoorlijk karwei). Ook ik wil de pakking van het carter vervangen.

          #18359958
          kywieman
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 February 2009

            ojah als je denk he ik heb alle boutjes van het carter los en de plan blijft zitten.

            Voorzichtig met een rubberen hamer tegen te pan aan tikken. Met beleid.

            Dan komt hij zeker los.

            #18359961
            Royale
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 July 2016

              Dank voor de tip!

              Volgens het handboek dat ik thuis heb, dient eerst de stabilisatorstang verwijderd te worden, de motor te worden ophangen in hengsels, de motorsteunen en dempers worden losgedraaid en dan de motor een stukje te worden opgetild. Daarna kan de pan worden verwijderd. Helaas heb ik daar de mogelijkheden niet voor, vandaar dat ik een alternatief zocht, maar als ik dit zo lees heb ik daar weinig vertrouwen in.

              #18359984
              Ghanz
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 July 2005

                leuk dat meningen zo verschillen :D

                ik ben van mening ( ervaring ) dat het wel kan.

                uiteraard is monteren van de pakking met de motor in een kantel bokje
                wel makkelijker.

                je geeft aan dat volgens het handboek de motor iets gelift moet worden..
                geen kennis met een motortakel oid?
                een paar centimeter kan al voldoende zijn.

                succes

                #18359987
                Royale
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 July 2016

                  Ben het met je eens, een paar cm zou voldoende zijn. Ik ken echter niemand in de buurt die zo’n motortakel heeft.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.