Olie levensduur

Forumindex Forums Modellen Astra Olie levensduur

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18366650
    Rustavi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 July 2018

      Beste mensen,

      Ik rij sinds 12 oktober 2018 heel erg tevreden in een nieuwe Opel Astra Sports Tourer, alleen geeft de boardcomputer aan dat de levensduur/kwaliteit van de olie nog maar %15 is. Eergisteren was het nog %16. Als het zo door gaat is ie over een maandje %0 vrees ik. Is dat normaal? Ik heb de auto nog net 7 maanden. De kilometerteller staat op 6200 km. Ik dacht dat het pas ververst werd na een jaar of 30.000 km. Graag hoor ik jullie ervaringen en raad. Alvast bedankt.

      #18366651
      pjotter
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 November 2013

        [quote quote=18366650]Beste mensen, Ik rij sinds 12 oktober 2018 heel erg tevreden in een nieuwe Opel Astra Sports Tourer, alleen geeft de boardcomputer aan dat de levensduur/kwaliteit van de olie nog maar %15 is. Eergisteren was het nog %16. Als het zo door gaat is ie over een maandje %0 vrees ik. Is dat normaal? Ik heb de auto nog net 7 maanden. De kilometerteller staat op 6200 km. Ik dacht dat het pas ververst werd na een jaar of 30.000 km. Graag hoor ik jullie ervaringen en raad. Alvast bedankt.[/quote]

        De olielevensduur is een berekende waarde heeft te maken met het aantal start en stops en kilometers zag bij mij dat hij naar een jaar tot 0% kwam

        terwijl de interval 30.000km aangaf had ongeveer de helft gereden met andere woorden dus na een jaar als je de 30.000.km niet haalt

        #18366655
        Rustavi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 July 2018

          Dus ik kan gewoon nog een kleine 5 maanden rijden zonder de olie te verversen,  en gaat ie pas na een jaar op %0? Ik word er eigenlijk een beetje zenuwachtig van omdat ik eind juli er mee op vakantie ga (heen – terug + de km. aldaar 7000 km.). Zal ik het toch maar voor de zekerheid voor ik ga laten verversen, of hoeft dat echt niet?

          #18366658
          AstraTh
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 March 2019

            Gewoon verversen….wat kost nou olie en een filtertje …niks?

            #18366662
            Rustavi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 July 2018

              Ga het zeker doen. Het gaat me ook niet om de kosten, maar is het normaal dat de olie kwaliteit zo snel achteruit gaat? Hoe berekent de board computer dit? Gaat ie de dagen aftellen, het aantal start/stops, of heeft ie een sensor die de olie kwaliteit kan meten? :scratch:

              #18366663
              aapje1963
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 July 2006

                Ik heb nog 10% 3 sept wordt hij 3.

                17.000 km doe er een jaar over dus om van 100 tot 0 % te gaan.

                Lijkt wel als je het startstop gebruikt dat de % sneller gaan

                #18366668
                Rustavi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  15 July 2018

                  Ik vind de startstop optie ideaal, en gebruik het vanaf dag 1. Mijn vrouw wat minder, maar daar is ze ook vrouw voor denk ik. ? De auto wordt buiten de vakanties en af en toe naar Duitsland enkel gebruikt door mijn vrouw om naar haar werk te rijden (heen terug 8 km.) en af en toe de kids naar school. Dus vaak komt de olie niet echt op temperatuur. Toch vind ik het merkwaardig dat de olie zo snel aan kwaliteit inboet.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.