Olie in onstekingshuis

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Olie in onstekingshuis

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209149
    Opaul
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 October 2006

      Ik heb last van olie in mijn ontstekingshuis. Ik heb een tijd geleden twee nieuwe O-ringen geplaatst. Eén grote die het ontstekingshuis afdicht en één kleintje dat om het asje zit. Dit hielp, maar toch blijft het niet helemaal 100% oliedicht.

      Vandaag heb ik de kleppendeksel er eens afgehaald in de hoop dat er nog ergens een pakking of keerring zou zitten die versleten was, maar helaas…

      Klopt het dat je de nokkenas gewoon tussen het metaal moet klemmen en dus niks kunt doen behalve zorgen dat er geen vuil tussen zit en de vier bouten goed aangedraaid zijn?
      :hmmz

      Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk genoeg is, anders kan ik wel foto’s maken van de situatie.

      #17470351
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        keerring borgmiddel van loctice eens proberen.
        Spul goed schoon/vetvrij aanbrengen!
        Niet gelijk starten, eerst spul laten drogen.
        Anders gaat het werken met de olie:P

        #17470352
        Opaul
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 October 2006

          Ik ben niet zo’n fan van zulke middeltjes omdat het volgens mij veel rotzooi geeft die je dan met veel moeite weer moet verwijderen bij het plaatsen van een nieuwe pakking.

          Ik vond in een werkplaatshandboek dat je de kleine moeren aan de “exhaust camshaft”* lichter moet aandraaien dan de twee grote. Om precies te zijn 10 Nm en 20 Nm. Dit heb ik nu gedaan en misschien helpt dit wat.

          Weet jij welk nummer de Loctite heeft die je bedoeld Fearless?

          *: Met “exhaust camshaft” wordt het blokje bedoeld dat het einde van de nokkenas omsluit aan de kant waar de onsteking zit.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.