Olie Corsa E verversen indicator: ik doe slechts 10 mnd met olie

Forumindex Forums Modellen Corsa Olie Corsa E verversen indicator: ik doe slechts 10 mnd met olie

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18365832
    DriverSeat
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 February 2015

      Het lijkt wel alsof mijn Corsa E met de 90 pk 1.0 motor (6 versenllingen), steeds sneller olie wenst te verversen. Ten minste dat zegt de boordcomputer. Daar zit een teller die aftelt van 100% naar 4% en begint dan te roepen om een olieververs beurt. Tegenwoordig is dat ruim binnen een jaar. (9 mnd a 10 mnd). Alleen in het eerste jaar gebeurde dat volgens mij niet. De auto is keurig in onderhoud en we doen er geen gekke dingen mee. Wij zijn 1e eigenaar en hebben m nu bijna 4 jaar. Rijden zo’n 18.000 km/jaar.

      Ook de Opelgarage vindt het oliegebruik (te) snel en vermoeden een software fout maar kunnen daar niks aan doen.

      Wat zijn de bevindingen van andere mensen met een gelijke Corsa met de 1.0 in de 90pk uitvoering?

      Stel ik klik op reset waarmee ik van die melding af ben en dus 2 maanden doorrijdt om tijdens de jaarlijkse beurt de zaak te laten verversen. Welke consequenties heeft dat? Ik weet nu dat ik telkens naast de beurt ook kosten moet maken om olie te verversen.

      Ik hoor het graag.

      #18365856
      Motormuis
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 March 2005

        rij je misschien veel kleine stukje wand dan verouderd de olie sneller door vervuiling door benzine resten

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.