Olie bij de bougies!

Forumindex Forums Modellen Corsa Olie bij de bougies!

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    R.Frankhuisen

ik heb vanavond een beurtje gedaan aan men auto.. nieuwe olie, nieuwe filters, nieuwe bougies.

maar ik draaide mijn bougies los en aan de 1e en 4e bougie zat best wel veel olie! ik heb het op de zaak gevraagd en iemand zei dat het of een scheur in men kop kan zijn of anders de kleppendekselpakking!

heeft iemand van hier dit al eerder gehad?
      en is een kleppendekselpakking veel werk?

het gaat om een opel corsa B x16XE uit ’97

Corsa_B_66
      Deelnemer

Kleppendeksel vervangen is niet veel werk, en als je handig bent is het goed te doen.
        Grote kans dat het aan de kleppendeksel kan liggen, dit is meestal bij recht en diepliggende bougies zoals bij ecotech blokjes:thumbup

R.Frankhuisen

als ik dat gedaan heb moet ik dan ook weer even de olie verversen?
          en hoelang kan ik daar nog mee door rijden want heb pas volgende week tijd om het te doen… :angel

Corsa_B_66
          Deelnemer

Kan niet zoveel kwaad, en nee je hoeft je olie niet opnieuw te verversen. Als je toch een weekje moet wachten check dan je nieuwe bougies. Als het zo erg is, dan moet de nieuwe bougies ook met olie zitten.
            Nadat je je kleppendeksel pakking hebt vervangen, maak ff de bougies weer schoon. En dan ff na weekje of langer een x checken hoe de bougies eruit zien.

R.Frankhuisen

oke bedankt! ik schrok echt toen ik men bougiedop eraf haalde ik d8 wtf is dit!! :hmmz ik heb even met luchtspuitje met de oude bougie erin alles schoongespoten en daarna nog even een doekje er door heen en toen pas de bougie eruit gedraaid.. voor het geval dat het naar binnen loopt!

:wors Corsa_B_66

Corsa_B_66
              Deelnemer

Ja kan me voorstellen dat je schrikt haha. Nooit leuk zulke dingen.
                En je hebt de auto niet zo lang, dus dan is het helemaal schrikken. Hoop dat het in iedergeval je kleppendeksel pakking is, en niet wat anders.

TRPower

zal idd wel kleppendekselpakking zijn
                  vervangen, tja bij een 2l zit die er met 10min wel in, 1600 weet ik niet

de 1e types v6 hadden ook vaak oliegekoelde bougies :p

Woutje_opel
                  Deelnemer

heel toevallig heb ik (ook een x16xe) vorige dinsdag mijn kleppendeksel pakking vervangen.

stelt echt helemaal niks voor. Eco kap eraf, alleboutjes los, 2 slangentjes los bougie kabels aan de kant, paar keer kloppen met een rubber hamer en hij is eraf.

Ik schrok alleen best wel van de prijs voor een originele nieuwe pakking.

Succes dr mee.

Woutje

R.Frankhuisen

ik heb via de zaak vandaag een kleppendeksel pakking besteld was 27 euro! dus de prijs valt wel mee :D

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.