olie adaptief

Forumindex Forums Modellen Astra olie adaptief

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217037
    Astra_DLS
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 March 2008

      Sinds ik mijn auto onderhoud bij mijn huidige monteur, vraagt hij altijd of ik een olie adaptief wil (Fin 25) Dit doe ik soms wel en soms ook niet.

      Ik ben zelf nog niet helemaal zeker dat de voordelen worden behaald (minder verbruik, betere koude start, minder geluid etc)
      Wat zijn jullie ervaringen met olie adaptieven.

      Ik gebruik wel altijd echt goede olie (ca. 7 per liter, 10W40 vol syntetisch).

      #17604694
      tijgetje57
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2004

        weet het niet, maar als je goede olie koopt zoals die van Castrol of daarvan de Edge variant.

        Dan hoef je niet die extra zooi erbij te doen. Er zit namelijk al een additief in wat helpt bij een koude start.

        #17604695
        Famempeters
          Lid sinds:
          8 March 2008

          Als het een goede motor is met een normaal tot geen olie verbruik en je neemt een goede olie waarom moet je dan een toevoeging doen ?????????

          laat je monteur eens een heel goed argument geven en niet wat er op het potje of flesje staat ,,en waarom zou dat voor jou dan zo goed zijn .

          ik denk 2 goede vragen voor je monteur ,ik hoef dat niet in mijn olie ,gebruik een vol syntheet 5w 40 in me Opel verbruik op korte stukjes is minimaal ,en ververs ook al rij ik niet veel km,s me olie en filter elk jaar . dus ik vind het voorals nog bij een goede motor onzin .

          ik ben benieuwd naar de argumenten ??? koppel eens terug .

          bert

          #17604696
          asconahobbyist
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 June 2008

            bij mn veel rijdende auto op gas gooi ik er slick 50 bij.
            Ze zeggen dat het 80.000 mee kan,dat durf ik niet te zeggen maar wel dat ie er van opknapt.
            Ik had mn Astra coupé z18xe 3 maanden toen het erin ging,samen met een olieverversing.
            Sowieso werd ie zuiniger,mn olieverbruik werd een stuk minder,van 1 liter op 3000 km naar nog geen liter op de 5000 nu en ,mischien subjectief,ik heb het idee dat ie wat stiller is stationair ook wat rustiger loopt.
            Puur mijn ervaring he

            #17604697
            xladage
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 July 2008

              Ik gooide vroeger altijd na iedere olie beurt Molykote er in
              http://www.dowcorning.com/home/molykotehome.aspx
              Misschien dat het aan mij lag, maar de motor LEEK in ieder geval minder herrie te maken.

              #17604698
              Famempeters
                Lid sinds:
                8 March 2008

                lijkt mij voor een jonge motor met niet te gek veel km,s niet nodig maar ???ik heb er best wel begrip voor dat een motor met wat meer km,s wat stiller word.

                maar mijn verbruik met de zogezegde slechte motor de x16xel is minder als een halve liter op de 5000 km waar praat je dan over en heeft er 130.000 d km op zitten en loopt als een naaimachine

                maar ik maak ook wel een motor stil met Wyns of Molycote hoor in de beun .

                bert.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.