Oldtimers (of auto's van 8 jaar en ouder) moeten worden

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Oldtimers (of auto's van 8 jaar en ouder) moeten worden

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 59)
  • Auteur
    Berichten
  • #17452028
    cooperdude
      Lid sinds:
      18 October 2006

      Jongens lees nou eens……:vertag

      Het is de branche (Bovag, RAI en Autorecycling Nederland) waar dit initiatief vanaf komt, de ACEA gooit er nog een schepje bovenop.

      De regering, die jullie meteen weer afschieten, is al niet met ze eens is te lezen.
      Vandaar dat de ‘brance’ komt met een plan zo rond de kerst.

      Dus de ‘branche’ maar even de zwarte piet toeschuiven…..

      #17452029
      Kadettgek
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 September 2005

        Dit is een briljant idee!!!

        nog een beter idee is om de overheid alles te onteigenen en staatseigendom maken.
        kunnen ze alles vervangen en uitvoeren zoals iemand theoretisch bedacht heeft.
        hebben ze ooit al eens een klein experiment mee gehad zo´n 60 jaar geleden, paar kleine foutjes maar die moeten op te lossen zijn.

        #17452030
        Wieleman
          Lid sinds:
          2 August 2008

          origineel gepost door Kadettgek
          Dit is een briljant idee!!!

          nog een beter idee is om de overheid alles te onteigenen en staatseigendom maken.
          kunnen ze alles vervangen en uitvoeren zoals iemand theoretisch bedacht heeft.
          hebben ze ooit al eens een klein experiment mee gehad zo´n 60 jaar geleden, paar kleine foutjes maar die moeten op te lossen zijn.

          Kleine foutjes..!?:swear
          hele GROTE fout denk nie.. Wil jij ’n communisties staatsburger worden dan..!?
          dan heb je helemaal niets meer te zeggen in ons kleine Nederland..!!

          #17452031
          Astraman
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 July 2004

            Hebben we dat nu dan wel?? :sleeping

            #17452032
            mrmonkey
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 February 2006

              LANG LEVE HET COMMUNISME!!!!

              :hmmz

              #17452033
              TonSR
                Lid sinds:
                29 October 2007

                uitstoot das die ouwe wagen wat een vervuiler,de lui die dat bedenken,
                wonen zeker niet in de buurt van de europoort of bij een vliegveld
                zo ook de bedenker van de spaarlamp die moet bij gemisch affal om dat er kwik in zit,de electriche auto heeft accuus die om de 3 jaar gemiddeld moet
                worden vervangen,pleure we ze toch naar een of ander derde wereldland
                maar al deze dingen worden bedacht door lui die hebben er voor
                geleerd ,het klootjes volk snap dat niet,maar wel kolencentrale,s bouwen
                op de maasvlakte ,vervuild dat,hoe kom je daar nou bij,nee hoor,,,,,
                terug naar topic ,,,,,,die ouwe wagens dat zijn de viezerikken voor ons
                millieu als we die opruimen is het probleem opgelost.
                kus me de kl.ten met de hele zooi.
                vgr tonsr.

                #17452034
                Wieleman
                  Lid sinds:
                  2 August 2008

                  origineel gepost door TonSR
                  uitstoot das die ouwe wagen wat een vervuiler,de lui die dat bedenken,
                  wonen zeker niet in de buurt van de europoort of bij een vliegveld
                  zo ook de bedenker van de spaarlamp die moet bij gemisch affal om dat er kwik in zit,de electriche auto heeft accuus die om de 3 jaar gemiddeld moet
                  worden vervangen,pleure we ze toch naar een of ander derde wereldland
                  maar al deze dingen worden bedacht door lui die hebben er voor
                  geleerd ,het klootjes volk snap dat niet,maar wel kolencentrale,s bouwen
                  op de maasvlakte ,vervuild dat,hoe kom je daar nou bij,nee hoor,,,,,
                  terug naar topic ,,,,,,die ouwe wagens dat zijn de viezerikken voor ons
                  millieu als we die opruimen is het probleem opgelost.
                  kus me de kl.ten met de hele zooi.
                  vgr tonsr.

                  TonSR Respect man ;)

                  #17452035
                  TonSR
                    Lid sinds:
                    29 October 2007

                    wieleman,het is toch zo,ze lopen steeds maar de oude wagens af te branden om dat ze zo vervuilen,ik ben er zeker van dat de meerderheid
                    die met een youngtimer of oldtimer rijden deze beter onderhouden
                    als menig andere eigenaar van een auto.
                    ik zie nieuwe wagens rijden als ik daar achter zit dan steek je de
                    moord van wat er uitkomt het gezijk moet maar eens ophouden
                    over onze limo,s laten de heren maar eens in hun eigen straatje
                    schijten met hun pc hoofd tractoren -mercedes- bmw-en wat er nog
                    meer aan benzine verslindende en vervuilende sjit bakken.
                    vgr tonsr.

                    #17452036
                    vincent23
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      4 February 2005

                      origineel gepost door TonSR
                      wieleman,het is toch zo,ze lopen steeds maar de oude wagens af te branden om dat ze zo vervuilen,ik ben er zeker van dat de meerderheid
                      die met een youngtimer of oldtimer rijden deze beter onderhouden
                      als menig andere eigenaar van een auto.
                      ik zie nieuwe wagens rijden als ik daar achter zit dan steek je de
                      moord van wat er uitkomt het gezijk moet maar eens ophouden
                      over onze limo,s laten de heren maar eens in hun eigen straatje
                      schijten met hun pc hoofd tractoren -mercedes- bmw-en wat er nog
                      meer aan benzine verslindende en vervuilende sjit bakken.
                      vgr tonsr.

                      hehe Ton is op dreef :wors

                      maare helemaal met je eens hoor :thumbup

                      onze “schatjes” worden stukke beter onderhouden en verzorgd dan die gewone auto.

                      moet je voor de grap is achter een mercedezzzz gaan rijden.

                      milieu vriendelijk me reet, daar komen een partij dikke zwarte walmen uit. jong of oud maakt niet uit.

                      gr vinc

                      #17452037
                      TonSR
                        Lid sinds:
                        29 October 2007

                        Tja…
                        Als ze dan de jongere en schone auto’s van nog geen 8 jaar oud ook gaan verkopen voor de prijzen vande oue beestjes.
                        Dan is het toch wel aantrekkelijk.
                        Koop je een wagen van bv 3 jaartjes oud, schoon voor het millieu en lekker zuinig ook voor bv 1000 euro.
                        ipv de 20.000 die je nu moet neerleggen!!!!!!!

                        dan zou ik er zo mee accoord gaan.
                        Denk je toch aan het millieu, je rijdt zuinig en nieuw.

                        Of ben ik nu een fantast?????

                        grt
                        Tcat

                        #17452038
                        TonSR
                          Lid sinds:
                          29 October 2007

                          val dat ff tegen, tcat wat lul je nou ,je manta verlogenen foei,ben je nou
                          miljeu,,dat is rotterdams,,,,activist geworden:o:o:o:o:o
                          vgr tonsr.

                          #17452039
                          Mich
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 August 2005

                            Ik denk dat ik maar net doe of ik dit niet gelezen heb idd.

                            #17452040
                            TonSR
                              Lid sinds:
                              29 October 2007

                              he tcat,,,,,,,,,, oldtimer killer,,,,,,,,,:argue:argue:argue:argue:argue
                              tonsr

                              #17452041
                              TonSR
                                Lid sinds:
                                29 October 2007

                                Ik denk aan het millieu:D
                                Dat is goed voor mijn eigen portomonee:cool:

                                TCAT

                                #17452042
                                TonSR
                                  Lid sinds:
                                  29 October 2007

                                  piraterij op mijn comp,,,,,,,,tcat dus,,,,,,,,,
                                  mot ik eigenlijk niet goed vinden
                                  wordt echt een mljeu fric brrrrrrrrrr eng hoor
                                  vgr tonsr.

                                  #17452043
                                  Kadettgek
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    25 September 2005

                                    @Wieleman
                                    Ik ben al staatsburger, jij ook. iedereen met een Nederlandse identiteit is NL Staatsburger.
                                    en het was meer sarcastisch bedoeld, zoals mrmonkey begrepen heeft

                                    @ mrmonkey
                                    Juist daar doelde ik op

                                    #17452044
                                    Wieleman
                                      Lid sinds:
                                      2 August 2008

                                      origineel gepost door Kadettgek


                                      @Wieleman

                                      Ik ben al staatsburger, jij ook. iedereen met een Nederlandse identiteit is NL Staatsburger.
                                      en het was meer sarcastisch bedoeld, zoals mrmonkey begrepen heeft

                                      @ mrmonkey
                                      Juist daar doelde ik op

                                      @ Kadettgek.. Communisties staatburger Ook al dan ??
                                      we hebben nog steeds het recht van menings uitting en ’n communisties staatsburger nie denk..:hmmz

                                      eerst ff goed lezen gozer..;)

                                      #17452045
                                      sjouke
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        22 September 2006

                                        lol :sleeping

                                        #17452046
                                        Rbin
                                          Lid sinds:
                                          26 October 2008

                                          origineel gepost door Tommy666
                                          Ga ik wel in België of Duitsland wonen ofzo:P.
                                          Zou echt te gek zijn als dit echt gaat gebeuren.
                                          Of willen ze zo het file probleem op proberen te lossen:hmmz

                                          Ze geven idd steeds meer redenen om naar het buitenland te gaan :swear

                                          #17452047
                                          Astraman
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            14 July 2004

                                            FF oprakelen :jerry

                                            Dit stond op autoweek.nl

                                            De TU Delft en de Oeso hebben becijferd dat een slooppremie nauwelijks effect heeft op het milieu.
                                            Klik hier!
                                            Het Ministerie van VROM heeft 150 miljoen euro klaarliggen voor auto’s die ouder zijn dan zeventien jaar. Van auto’s in de leeftijd van 18 tot 25 jaar rijden er nog 350.000 in ons land rond. De Technische Universiteit Delft en de Oeso (Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling) heeft echter becijferd dat zo’n premie nauwelijks milieuwinst oplevert.
                                            “De milieuwinst is ook maar tijdelijk omdat oude auto’s die worden aangeboden binnen korte tijd toch vanzelf bij de sloper belanden,” verklaart een woordvoeder van de TU Delft in het Parool. Bovendien wordt met oude auto’s over het algemeen weinig gereden.
                                            “Als de premie er komt vanwege de fijnstof, kunnen ze die beter beperken tot diesels. Benzineauto’s veroorzaken nauwelijks roet. Meestal gebruikt de politiek het milieu als excuus om steun te verlenen aan de autobranche.” Naast milieuwinst moet de slooppremie volgens de Bovag en het Ministerie namelijk ook zorgen dat de ingezakte autoverkoop weer op gang komt.
                                            De woordvoerder van de TU Delft meldt verder dat hij 1.500 tot 2.000 euro wel erg duur vindt om een auto één of twee jaar eerder uit de roulatie te halen. Voor het broeikaseffect werkt een slooppremie volgens de onderzoekers zelfs averechts omdat auto’s sinds 1990 nauwelijks minder zijn gaan verbruiken. De motoren zijn weliswaar zuiniger, maar het hoge gewicht van moderne auto’s heft die winst weer op. Een nieuw model stoot dus vrijwel de zelfde hoeveelheid CO2 uit. Bij het voortijdig slopen gaat bovendien energie verloren die nodig was om de auto te bouwen. “Vijftien procent van de totale CO2-uitstoot tijdens de totale levensduur van een auto heeft plaats bij de productie.”

                                            Kwist wel weet dat er geen steek van klopte, das net zoiets dat je als 6 jarige verteld krijgt dat sinterklaas in een nacht miljoenen schoorstenen (tegenwoordig het pijpje van de cv ketel) doorkruipt om voor miljarden aan cadeau’s te brengen. Om nog maar te zwijgen over het paard dat tonnen brood en wortels overhoud aan het eind van zo’n avond. Je hebt het maar te geloven wat je verteld word maar als je kritisch gaat nadenken dan weet je dat het nooit kan.

                                            #17452048
                                            kobelko
                                              Lid sinds:
                                              16 October 2006

                                              Ik geloof zowiezo vaak geen ene ruk van wat ze vertellen in de politiek. Het gaat soms om andere,
                                              werkelijke achtergronden dan wat je leest of hoort.

                                              Als al produktie voor alternatieve brandstoffen ( uit rietsuiker ) in de zeventiger jaren vorige,
                                              eeuwbedacht waren, en dan nu nog
                                              vertellen dat de produktie/ontwikkeling te duur is om over te stappen
                                              naar alternatieve brandstoffen, haha
                                              Wat moeten ze dan bijvoorbeeld zonodig tig miljoenen in de ruimtevaart pompen
                                              om te zien of op mars ev wat leven was of is?
                                              Hebben we hier nu niets aan.
                                              Daar kunnen ze beter hier op aarde wat nuttigs mee doen, zoals zorgen dat die milieu vriendelijke brandstoffen op de markt komen.
                                              Vooralsnog heerst de olie ($$$) te sterk.

                                              #17452049
                                              ColinH
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                4 July 2009

                                                Gek he een recessie en gezinnen platzak..

                                                wat een onzin zeg hahahah

                                                #17452050
                                                TonSR
                                                  Lid sinds:
                                                  29 October 2007

                                                  het is het grootste lul verhaal wat er bestaat
                                                  die lui met hun grote geld vierwiellers en andere
                                                  bakken van een ton of meer staan in die zelfde file
                                                  als jij met je wagen uit tijd kruikie.dat zindt deze heren
                                                  totaal niet,dus wat kenne we verzinnen om het
                                                  klootjesvolk uit hun wagen te krijgen.
                                                  miljeu o o o wat vervuilen die ouwe bakkies
                                                  maar wel een kolencentrale bouwen,,,,halo het is 2009
                                                  heren.en zo kan ik nog wel even doorgaan
                                                  miljeu vervuiling,,,ik woon in rotterdam,,,wel
                                                  ff een f 1 weekend houden de lucht van de uitstoot heeft hier nog
                                                  3 dagen in en rond de buurt gehangen,,,maar dat is geen vervuiling hoor
                                                  tuurlijk niet ,,,levert geld op.
                                                  vgr tonsr.

                                                  #17452051
                                                  theunm
                                                    Lid sinds:
                                                    29 June 2004

                                                    Mooi verhaal.

                                                    Als men daily ( leasebak) er uit gaat wil ik hem overkopen.
                                                    Is nu 4.5 jaar dan mag ik er nog 3.5 jaar mee rijden en dan moet ie naar de sloop.
                                                    Hoeven ze die moderne auto ook niet een in een zink bad te gooien.
                                                    Zijn ze tenmiste na 8 jaar rijp voor de sloop.

                                                    Achter in een schuur heb ik nog en koppeltje bmw 3 serie staan.
                                                    In winterslaap zeg maar.
                                                    Die zouden dan in de pers moeten om sardine blikjes van te maken.
                                                    nou echt niet.

                                                    Volgens mij moet een auto naar de sloop als het niet meer rendabel is om hem te maken.
                                                    Maar wanneer is dat als je zelf de spullen koopt kun je voor relatief weinig geld een auto op de weg houden.

                                                    En erblijven opa’tje die nieuwe auto kopen.
                                                    Mijn zusje rijdt nu een corsa b met nog geen 40k op de teller
                                                    er zijn jaren bij dat ie alleen heen en weer is geweest naar de apk.

                                                    theun

                                                    #17452052
                                                    OpelRoos
                                                      Lid sinds:
                                                      26 August 2009

                                                      :o Wat een bullshit zeg! Wat er al wordt gezegd sommige nieuwe auto´s zijn milieuvervuilender dan oudjes. Daarbij is het enorm zonde om alle oldtimers richting sloop te sturen.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 59)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.