Nu bestellen of wachten op nieuwe Vivaro 2019

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Nu bestellen of wachten op nieuwe Vivaro 2019

• Dit onderwerp bevat 1 stem en heeft 0 reacties.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur

Wouter6670
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 2

Hoi, effe voorstellen. Mijn Vivaro 2.0 16V is van 2007 en rijdt van in het begin op lpg. Ondertussen staan er ruim 425.000km op de teller. Ben eerste eigenaar en ik vermoed sterk veruit ook nog de enige in België (mssn wel de Benelux) die nog een Vivaro op lpg heeft. Wel wat kinderziektes gehad maar de laatste jaren bolde ze als een trein zonder enig probleem. Ik hield mijn garagist altijd voor dat ik voor de 500.000km zou gaan. Ik rij ± 35.000km/jaar. Doch de laatste 3 maanden zijn er problemen bij het koud starten, er is namelijk compressieverlies in de 1e cilinder (± 4bar). Van zodra de motor goed warm is zijn er geen problemen; geen gepingel, goede warme start, geen meerverbruik, wel een beetje meer moeite bij bergop (Ardennen wekelijks).

Nu zit ik met heel wat vragen waar ik jullie opinie graag over hoor.

– Dat de motor al duchtig heeft gewerkt lijd geen twijfel maar loont het de moeite om dit probleem verder uit te zoeken en indien mogelijk te laten herstellen? (mijn garagist zegt dat de enige mogelijke oplossing zou zijn een ander motorblok) Ik rij graag met dat beestje maar kan ze geen week missen, ze moet bedrijfszeker blijven.

-Een nieuwe Vivaro (naar mijn wensen) bestellen duurt zowat 4 à 5 maanden.

-Vanaf midden volgend jaar zal er een nieuwe Vivaro komen, geschoeid op dezelfde leest als bvb. een Citroën Jumpy. Vanaf waarschijnlijk april/mei zal de PSA groep de fabriek in Luton beginnen omtunen.

Ga ik NU voor een nog zeker degelijke Vivaro (weliswaar diesel, met alle toekomstige problemen allicht naar emissie normen en al meer wat er boven ons hoofd hangt) of neem ik het risico en wacht ik het nieuwe model af (met allicht nog een hoop kinderziektes)? Er zou zelfs al vanaf volgend jaar een elektrische variant komen (wat geen optie is voor mij). Of probeer ik mijn oud besje te laten herstellen voor de jaren dat ze nog rest (als het al mogelijk zou zijn)? Ik wist wel dat er vanaf 2020 allerhande veranderingen stonden aan te komen in het bestelwagenwereldje en hoopte dat jaar te halen maar nu heb ik mijn twijfels. Verder ben ik nogal merktrouw en mijn garagist is er één uit de duizend. Of toch maar meteen voor een Jumpy gaan?

Bon, ik zit dus met een knoop, graag jullie opinie.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.